hirdetés
hirdetés
hirdetés

recruiTECH

Unikornis helyett ne adj egyszarvú kecskét, avagy ezek a toborzás új útjai

Toborzás, technológia, toborzás és még egy kis technológia. Röviden ezek a fő összetevői az immár második alkalommal megrendezett recruiTECH konferenciának, ami kiválasztási és toborzási specialisták kezébe kívánja a legmodernebb eszközöket adni.

A konferencia rendezője, Toldi Gábor nyitányában kiemelte, hogy az élmények határozzák meg a ma piacot, amely az egész esemény gerincévé vált. Hiszen nagyon nem mindegy, hogy a pályázók, a felvételt nyertek, valamint a visszautasítottak milyen szájízzel adják át a véleményüket a cégünkről. Na de, mi a lehető legideálisabb jelöltélmény receptje?

Fogj jó néhány influencert!

Az influencerség mostanában elég szexi dolog, de mégsem aknázták ki még kellőképpen a HR-esek. Ellenben, a sok esetben saját motivációjukból feltörekvő véleményvezérekre bátran vetik ki hálójukat a marketingesek. Nem hiába, hiszen mondhatjuk, hogy az influencerek uralják a világot. Növelik bizonyos termékek eladhatóságát, és sokkal nagyobb hatást gyakorolnak a userekre, mintha szimplán a cég posztolna a termékeiről. „Ha már a marketingben beváltak a modernkori gondolatformálók, miért ne használnánk őket a kiválasztásban is, például az ajánlási rendszer megreformálásával?” – tette fel jogosan a kérdést Arnim Wahls, a First Bird ügyvezető igazgatója. A kapcsolati tőke kiaknázásával sokkal hatékonyabban, gyorsabban és nagyobb beválási eséllyel meríthetünk a jelöltek tengeréből. Azonban Wahls szerint öt kritikus pontot mindenképp szem előtt kell tartanunk ahhoz, hogy valóban ígéretes eredményeket hozzon az influencereken alapuló ajánlási rendszer. „Az öt sarokpont a megfelelő kommunikáció, az átláthatóság vagyis utánkövethetőség, a visszajelzések adása, az adatok bizalmas kezelése (ld. GDPR – a szerk.), valamint mindközül a legfonfontosabb: az elismerés" - emelte ki Wahls. A vállalati influencerek addig fogják a te szekeredet tolni, míg te azt, mint vezető elismered. Legegyszerűbben csak megköszönöd, de cégprofilba vágóan apró ajándékokkal, bónusz reggelivel is fenntarthatod a motivációjukat.

Spékeld meg élményekkel!

Ha már ajánlottak neked embert, nem dőlhetsz hátra, mert az igazi bevonzás és hatásgyakorlás csak most következik. Élményre pedig nem csak a kalandorok és extrém élménykeresők vágynak. Toldi Gábor szavaira visszautalva, az élmény, amit a pályázók átélnek, később a céged egész megítélését meghatározza. A Microsoftnál épp ezért hisznek a standard folyamatokban. „Nálunk kiemelten fontos, hogy minden egyes jelöltnek azonos élményeket biztosítsunk. Ezt részben azzal érhetjük el, ha minél több automatizált és önműködő rendszert alkalmazunk. A Microsoft rendszerében egyaránt megkönnyítjük a recruitereink munkáját, hiszen számos rutinfeladatot mesterséges intelligenciával oldunk meg, valamint a jelöltjeinknek is biztosítjuk az átláhatóságot: mindig tudják, hogyan áll a kiválasztási folyamatuk, és Cortanával – a mesterséges intelligenciával – folyamatosan kapcsolatban is maradhatnak” – emelte ki Sajti Tímea, CEE TA Lead, Microsoft.

Dobj hozzá néhány chatbotot!

A kapcsolattartás tehát kiemelten fontos, hiszen még napjaink erősen keresletorientált piacán is megengedi magának egy-egy cég azt a kényelmet, hogy pályázóinak hetekig, hónapokig nem reagál. Ez pedig nyilván minden jelöltben keserű emlékeket hagy. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, érdemes a mesterséges intelligencia legpopulárisabb elemét beemelni a toborzásba: chatbotokat alkalmazni. Az MI-vel kapcsolatban sokszor élnek bennünk téves képzetek, hála azoknak a disztópikus alkotásoknak, mint a Black Mirror sorozat, az Ex Machina vagy a Her filmek. Pedig félni egyáltalán nincs okunk tőlük, inkább hálásak lehetünk nekik, hiszen átveszik tőlünk az unalmas munkát,emellett pedig konzisztensebben hoznak döntéseket, az már csak hab a tortán, hogy 24/7 elérhetőek. A chatbot sosem fog panaszt tenni, hogy fáradt, vagy nem kényelmes az irodai szék, ellenben mégis sokrétűen felhasználható. A jelentkezés során (de még azt megelőzően is!) felveszi a kapcsolatot a jelölttel, quasi fogja a kezét és végigvezeti az egész jelentkezésen. „A chatbot folyamatosan a jelölt rendelkezésére áll, így megválaszolhatja a kérdéseit, de ő maga is előszűrheti a jelölteket, ha rákérdez például bizonyos kulcs kompetenciákra és elvásárokra egy munkakör kapcsán. A Microsoft által alkalmazott Cortanához hasonlóan, a chatbot is leszervezhet interjúkat, így az egyik legutálatosabb feladattól kíméli meg a kiválasztási szakembereket. Emelett alkalmazható még videóinterjúk lebonyolítására, elemzésekre, de az onboarding és az orientáció során is jelentős segítséget nyújtanak” – fejtette ki Aida Fazylova, a XOR ügyvezető igazgatója.

Az eredményes toborzáshoz tehát mindenképp szükség van a következő összetevőkre: ne féljünk technológiát alkalmazni, vonjuk be a munkavállalóinkat ,és aknázzuk ki a kapcsolati tőkéjüket, a jelölteknek adjunk élményt, és könnyítsük meg a dolgunkat a lehető legtöbb feladat automatizálásával, hogy mi magunk már valóban csak az emberi faktort nem nélkülözhető folyamatokba fektessük energiáinkat. 

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés