hirdetés
hirdetés

Friss felmérés

Turizmusonline.hu felmérés: Hogyan látják a helyzetet a munkaadók?

Megkérdeztük a hazai turisztikai, vendéglátós szektor területén működő hazai cégek munkaadóit, munkavállalóit, hogyan látják jelenlegi helyzetüket, ez évi kilátásaikat.

Felmérésünk ugyan nem reprezentatív jelleggel készült, azonban örömmel tapasztaltuk, milyen sokan küldték vissza az anonimitást biztosító kérdőíveket, amelyeket a turizmusonline.hu oldalunkon osztottunk meg: a munkadók közül 258-an, a munkavállalók köréből pedig  526-an töltötték ki, így jelentős mintavétel alapján dolgozhattunk, és ez alapján adhatjuk közre az eredményeket.

Az adatok kiértékelésével, és mostantól folyamatos közlésével az a célunk, hogy mind a szakma képviselőit, mind a szektor döntéshozóit és érdekképviseleti szerveit segítsük abban, amint lecseng a harmadik hullám, a legjobb, leghatásosabb módon történhessen minden területen az újranyitás. A munkaadói és munkavállalói oldal pedig ismerje meg jobban egymás igényeit, elvárásait annak érdekében, hogy sikeres legyen köztük az együttműködés.

123rf
123rf

Most első körben a munkaadóktól érkezett válaszok alapján mutatjuk meg a kiértékelt adatokból nyert főbb információkat.

Kik töltötték ki a kérdőívet?

A munkaadók köréből a legtöbb válaszadónk szállásadó volt, őket követik az utazásközvetítők és sok rendezvényszervező is visszaküldte a kitöltött kérdőívet. (1. chart)

1. chart
1. chart

A válaszadó munkaadók közül legtöbben, 52,3%-uk vidéken, kisvárosban működtetik vállalkozásukat, a fővárosban 30,2 %-uk, egyéb nagyvárosban 17,4 %. (2. chart)

2. chart
2. chart
 

Melyek a legfőbb jellemzők az első és második hullám idején?

A válaszokat visszaküldök közül a legtöbb vállalkozás némi változásokkal ugyan, de ma is működésképes. Sajnos, a létszámleépítés is jellemző sok esetben, pedig próbálták a munkaadók menteni dolgozóikat, hiszen sokan bértámogatást is igényeltek, amelyek sokszor több hónapnyi késéssel érkeznek. A távmunka - mind a vendéglátás, mind a szállodaipar, mind a rendezvenyszervezés, valamint utaztatás területén  - sajnos nem jellemző, hiszen sok esetben kivitelezhetetlen, ezért a legtöbb helyen nem is alkalmazzák. Hitelmoratóriumot a legtöbben nem kértek - így nem is kaptak, és ami biztató a jövőre nézve: csődvédelmet is csak kevesen igényeltek, így talán még menthetők a hazai Horeca-szektorban és utaztatási szektorban jelen lévő vállalkozások. (3. chart)  

 

3. chart
3. chart

Mi a helyzet újraindításkor?

Szerencsére a válaszadó munkaadók jelentős többsége (94,2%) azt válaszolta, hogy igen, amint lehetséges, újraindítja a vállalkozását. (4. chart)  

4. chart
4. chart
 

Az is biztató, hogy sok munkavállaló szeretné visszavenni korábbi alkalmazottait (67,1 %), azonban 35,3 százalékuk bizonytalan abban, hogy a régi alkalmazottak vajon visszatérnek-e hozzájuk, 5 %-nak viszont mindegy, hogy régi vagy új alkalmazott érkezik - csak jöjjön, amikor már majd lehet. (5. chart)

5. chart
5. chart

A válaszadók legmagasabb számban (33,3 %) abban is bizonytalanok, hogy találnak-e az adott feladatra megfelelően képzett munkavállalót. (6. chart)

6. chart / balról jobbra: 1. nagyon nem, 2: nem, 3: kicsit nem, 4: kicsit igen, 5: igen, 6: biztosan
6. chart / balról jobbra: 1. nagyon nem, 2: nem, 3: kicsit nem, 4: kicsit igen, 5: igen, 6: biztosan
 

Azonban az súlyos, figyelmeztető jel, hogy az ágazat munkaadói közül a többség (40,7%) kevesebb, mint két hónapnyi tartalékkal rendelkezik, vagyis ha addig nem történik pozitív változás újraindulás terén, akkor nincs tovább, sokan végleg le kell húzzák a rolót, kikerülhet a tábla: „Zárva”. (7.) 

6. chart
6. chart
 

Végül pedig az is kiderült kérdőívünk összegzése alapján, hogy a munkaadók többsége (37,2 %) azzal is tisztában van, ha meg tudja őrizni vállalkozását, és nyithat a korlátozások feloldása után, egész másképp felépített, más módon működő vállalkozást tud majd vezetni, mert a régi, bevált üzemeltetési mód már nem alkalmazható. (8. chart)

 

8. chart
8. chart

És akkor jöhet a bónusz?

Most pedig mind a kérdőívet beküldők, mind az értékelést végigolvasók körének felajánljuk, hogy a korábban meghirdetett két nyereményt kisorsoljuk azok körében, aki a következő LINKRE kattintva kitölti nevét, e-mail címét.

Egy-egy Karrier coaching csomagot sorsolunk ki: a munkaadók és a munkavállaók köréből, amelyet a Business Drive Hungary Kft. ajánlott fel.

Vezetői coaching: A coaching folyamat során igyekszünk feltárni a vezető látható és rejtett erőforrásait, felhasználva személyes fejlődésük, magabiztosságuk és teljesítményük növelésére. Személyre szabottan nyújt segítséget.

Karrier coaching: Sok mindennek kell a tudatában lennünk ahhoz, hogy rátaláljunk a nekünk való munkára és el is nyerjük azt. Ebben fognak segíteni.

Visszaküldési határidő: 2021. március 26.

A két nyertest emailben értesítjük, és a turizmusonline.hu oldalon is közzétesszük. 

Ezúton is köszönjük a közreműködésüket és a felajánlást!

 

 

(forrás: TurizmusOnline)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tarts velünk április 22-én, hogy megtudd, hogy mitől működik a mentoring és nagyköveti rendszer – és mitől nem!

Mindenkit meggyötört a pandémia, a motiváltságukat vesztett, kiégett és akár még fizikailag is megviselt munkatársak aránya lényegesen nőtt a szervezeteken belül. Milyen eszközei vannak erre egy vállalatnak? Gyere el ingyenes szakmai randinkra, ahol több tucat javaslatot adunk a kezedbe!

Az élet megállt ugyan, de a toborzás nem: bizonyos ágazatokban ugyanúgy kellett a munkaerő, a kampányok, kiválasztások és interjúk ugyanúgy folytak tovább az elmúlt egy évben is, mégis rengeteg dolog változott. Ennek tanulságait foglaljuk össze május 20-án!

hirdetés