hirdetés
hirdetés

Összegyűjtött jelöltélmények: BrandCruiter

Túl régóta adós már ezzel a HR szakma

A BrandCruiter alapítójával, Schall Krisztinával beszélgettünk a HR megítéléséről, válságról, jelöltélményről.

Pár hete indultatok egy vadonatúj kezdeményezéssel. Mivel foglalkozik a BrandCruiter?

A BrandCruiter a Tripadvisor, vagy IMDb kistestvérének tekinthető, álláskeresés fókusszal.

Független szolgáltatóként a munkakereső magánszemélyek tapasztalatait gyűjtjük, számszerűsítjük és publikáljuk a weboldalunkon.

Schall Krisztina
Ezzel szeretnénk hidat építeni a jelöltek és a HR csapatok között: a jelöltek véleményét strukturált, benchmarkolt statisztikák formájában tesszük elérhetővé a céges partnereinknek, amit adatalapú, akár agilis folyamatfejlesztésre, a munkáltatói márkájuk építésére használhatnak.

Komoly szemléletváltást szeretnénk elérni: jóval tudatosabb álláskeresőket és profi, minden pályázatra válaszoló HR-eseket és tanácsadókat pár éven belül.

Tényleg meglepő, hogy mostanáig nem volt ilyen értékelő oldal.

Ugye? Pedig számomra is, de a gyerekem korosztályának már abszolút elképzelhetetlen, hogy úgy válasszanak filmet vagy éttermet, hogy előtte ne ellenőriznék azt értékelő oldalakon. És pont az önéletrajzunkat küldtük mostanáig kontroll nélkül.

A közösségi média és a mobil internet egyszerűen alapértelmezetté tette a tájékozottságot, a tudatos fogyasztói magatartást.

Nem véletlen, hogy egyre több vállalat az ügyfélélmény köré építi a stratégiáját, szervezeti felépítése is ennek rendelődik alá.

Meggyőződésem, hogy elérkezett az ideje, hogy a HR és a munkaerő-közvetítők folyamatainak is a legnagyobb ügyfélcsoportjuk, a velük kapcsolatba kerülő álláskeresők kerüljenek a középpontjába!

Hogy jött az ötlet?

Több, mint 20 éve dolgozom HR területen. Megfordultam tanácsadói oldalon is, de vállalati HR-vezetői székekben töltöttem eddig a legtöbb időt. Nagyon szeretem ezt a szakmát, ezért bánt nagyon, hogy ha baráti társaságban megemlítem, hogy HR-es vagyok, azonnal szidni kezdik „a HR-t”, mert sokszor még választ sem kapnak a jelentkezésükre. A lemondás és düh keveréke kerül mindenkiben felszínre, aki állást keresett (ki nem?).

Én ezt teljesen jogos kritikának érzem, hiába ismerem magam is a tipikus okokat (kapacitáshiány, prioritásprobléma, nem megfelelő HR-informatikai rendszerek).

Szerintem amíg 60% körül van Magyarországon a válasz nélkül hagyott pályázatok száma, nehezen várhatjuk el, hogy tényleg komolyan vegyenek bennünket. Egyben elnézést kérek az általánosításért, mert pontosan tudom, hogy rengeteg szuper kolléga van, akire ez kicsit sem igaz!

De a közvélekedés sajnos mégis a negatív tapasztalatoktól hangos.

Olyan partnereket keresünk, akik csatlakoznának ehhez a kezdeményezéshez, mert túl régóta adós már ennek a megoldásával a HR szakma!

Miért egyedi, amit csináltok?

Már a tervezéskor fontos szempont volt, hogy adatbázisregisztráció nélkül kitölthető, nagyon gyors és egyszerű értékelő kérdőívet alkossunk, hisz rengetegen óvakodnak felhasználói fiókok létrehozásától és az adataik kiszolgáltatásától. De az egyszerűség nem mehetett a szakmaiság rovására, mert az adatainknak a HR szakembereket kell támogatnia, hogy valódi fejlődést indíthassunk el a rendszerünkkel.

Mivel mi nem tartozunk jobsite-hoz vagy céges karrieroldalhoz, kizárólag a jelöltélmények objektív és egységes összegyűjtésére koncentrálunk, egységes definíciók használatával.

1–5 skálát használunk ehhez, az iskolai osztályzatok rendszerében.

Igazi win-win ez, hiszen a jelöltek és a kiválasztási szakemberek is nyernek vele.

Mit kínáltok az álláskeresőknek?

Azon dolgozunk, hogy a honlapunk az álláskeresők bázisa legyen: ha valakinek megtetszik egy álláshirdetés, akkor 2 másodperc alatt rákereshessen az oldalunkon, hogy milyen értékeléseket kapott a cég a többi álláskeresőtől, és meghozhatja a saját döntését, hogy ringbe szálljon-e.

Ugyanakkor tanácsokkal, szakmai írásokkal is igyekszünk támogatni minden álláskeresőt a mielőbbi elhelyezkedés érdekében.

Fontos számunkra az is, hogy a nehezebb helyzetben lévő munkakereső csoportok hangját felerősítsük a visszajelzésgyűjtés során: a pályakezdőkre, a gyesről visszatérőkre, a 40+ korosztályra gondolok. Ezzel áttételesen a diszkrimináció ellen is tenni szeretnénk.

És mi a vállalati partnereitek előnye?

A BrandCruiter elsősorban arra kínál lehetőséget, hogy a profi HR-esek és tanácsadók megmutathassák a kiváló teljesítményüket, és ezzel versenyelőnyhöz jussanak: a jelölteknél, a konkurenciával szemben, a főnökeik szemében. Nem mellesleg a tanácsadóknak is verhetetlen értékesítési előnyt jelent, ha egy objektív adattal tudják alátámasztani, hogy a megbízójuk nevében kiváló jelöltélményt garantálnak.

Ha egy vállalat a partnerünkké válik, el kell köteleznie magát a korrekt, gyors, transzparens és egyenrangú jelöltkommunikáció mellett. Ezért kérjük, hogy építse be a kiválasztási folyamatába az értékelést a BrandCruiter rendszeren keresztül. Ezáltal objektív, valós idejű visszajelzéshez jut, szinte tetszőleges részletességgel, profi vizualizációval és benchmark adatokkal, egyedi hozzáféréssel.

Kiválóan használható a rendszerünk egyéni/csoportos/lokációnkénti KPI-ként is.

Idén márciusban startolt a BrandCruiter. Másmilyen piaci helyzetre számítottál, igaz?

Bizony. Amikor a nagy ötlet tavaly szeptemberben megszületett, még javában a jelölthiányról szólt minden – a nyelveket beszélő, képzett fiatalokért sorban álltak a cégek és a fejvadászok. Tudom, hogy nem csak engem sokkolt a pár nap alatt lezajlott 180 fokos változás.

Ennek ellenére most úgy érzem, hogy a BrandCruiter hosszabb távon profitál majd ebből, hiszen a sajnos brutálisan megnövekedett munkanélküliségben nagyságrenddel több értékelést tudunk gyűjteni, ezáltal az adataink valóban megkerülhetetlenné válnak. (x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

DIGITALIZÁLVA – ÚJ MEGOLDÁSOK SAVE THE DATE 07.23. 14:00

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés