hirdetés
hirdetés

Definíció

Tudja, mit jelent a Sabbatical és a Gap Year?

Korábban írtunk már a Sabbatical fogalomról. Sajnos hazánkban még nem annyira elterjedt kiégés elleni megoldás ez, mint például az Egyesült Államokban vagy épp Ausztráliában. Így talán érdemes tisztába tenni, hogy miről is beszélünk pontosan. 

Mit jelent a Sabbatical?

Latin, görög és héber eredetre is visszavezetik a  sabbatical szót, valaminek az abbahagyását jelenti. A gyakorlatban egy hosszabb, legtöbbször két hónap és egy év közötti időszakot fed le, amikor az ember hivatalosan pihen, nem dolgozik.

Az eredeti szónak köze van a héber shmita kifejezéshez is, amely bibliai eredetű, és a föld hétévenkénti, egy évig tartó pihentetését írja elő. A munka világában (elsősorban egyetemeken, kutatóközpontokban, akadémiai intézményeknél) egyre több országban (például az Egyesült Királyság-beli munkahelyek több mint 30 százalékánál) vezetik be ezt a fajta alkotói szünetet. Ilyenkor a munkavállalók vagy utaznak, vagy megvalósítják egyéb álmaikat, céljaikat, ami lehet például egy könyv megírása.

Gap Year

A Gap Year ugyanígy egy hosszabb (rendszerint egyéves) szünetet jelent a tanulás, munka körforgásában, de ezt inkább az érettségi után töltik le a fiatalok, mielőtt pályát választanak. Ilyenkor utazgatnak, önkéntes munkát végeznek, nyelvet tanulnak, vagy bármilyen módon élettapasztalatot szereznek, önállósodnak. Ausztráliában és Új-Zélandon ezt a hagyományos tevékenységet „doing an OE”-nak (Overseas Experience: tengeren túli kalandozás) hívják.

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés