hirdetés
hirdetés
hirdetés

HR vagy Kommunikáció inge?

Tudja, mik a leghatékonyabb employer branding csatornák?

A nagy cégek szinte mindegyike, a kisebbeknek pedig több mint fele tudatosan költ employer brandingre. A kutatásból az is kderül, hogy a HR vagy a kommunikáció asztala-e inkább az employer branding.

Az Employer Branding Award immár harmadik éve díjazza a példaértékű munkáltatói márkaépítést. A díj megalkotóinak megbízásából, a BrandExcellence Program kutatói ezúttal Magyarország legátfedőbb employer branding kutatását készítették el, mely során a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatát vizsgálták.

A márkakutatók kérdéseire mintegy 70 közép - és felsővezető válaszolt. A vállalatok között kereskedő, gyártó és szolgáltató cégek egyaránt megtalálhatóak voltak. A válaszadók több mint 70 százaléka minimum 50 főt foglalkoztat.

Az eredmények mentén az alábbi kép rajzolódik ki a piacon

1. A legalább 50 főt foglalkoztató vállalatok 53 százaléka foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel.

2. Akik még nem foglalkoznak Employer Brandinggel, azoknak 62 százaléka egy éven belül tervezi, 24 százaléka két éven belül, és csak 14 százaléka nem tervezi, hogy a jövőben foglalkozni fog a szakterülettel.

3. Az Employer Branding kapcsán a válaszadók pontozták a különböző vállalati célok jelentőségét.  A legfontosabb a kitöltők számára a munkaerő megtartása (91%) és a tehetségek bevonzása (88%). Csak ezeket követi a fluktuáció csökkentése (83%) és az egyetemisták bevonzása (78%). Így világosan látszik, hogy ma már a munkatársak elkötelezése és megtartása a legfontosabb szempont.

4. Azon vállalatoknál, akiknél van munkáltatói márkaépítési tevékenység, 40 százalékban a HR, 36 százalékban a HR és a kommunikáció együtt, 16 százalékban pedig csak a kommunikáció, és kevesebb mint 5 százalékban a marketing vagy a CEO felelős érte. 

5. A leghasznosabb kommunikációs csatornák - az Employer Branding kapcsán - a belső ajánlási programok (92%) kerültek az első helyre, ettől alig maradt el a social media, illetve a belső kommunikáció (mindkettő 90%).

6. A klasszikus offline felületeket, mint a print, rádió, TV, óriásplakát nem tartják hasznosnak a nyilatkozó vállalatok a munkáltatói kommunikáció során.

7. A legalább 200 főt foglalkoztató válaszadók közül, mindössze egy mondta azt, hogy nem készít Employer Branding stratégiát.

8. Az Employer Branding kialakítása során a vállalatok számára még mindig a legnagyobb kihívás a megfelelő anyagi forrás allokálása. Ennek ellenére a legalább 50 főt foglalkoztató az Employer Branding-gel foglalkozó vállalatok 40 százaléka növeli és 44 százaléka szinten tartja a munkáltatói márkaépítésre szánt költését.

A kérdőív kialakításában és kiértékelésében a szakmai támogatást a Bindermann I The Employer Branding Company nyújtotta.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

2018. november 15. Az Employer Branding alapszabályai konferencia

A HR emberi oldala - hogy még többet tehess másokért! A hrpwr.hu és az Üzlet & Pszichológia konferenciája november 29-én.

hirdetés