hirdetés
hirdetés

Ne hagyd, hogy újévi fogadalmad kudarcba fulladjon!

Tippek, hogy a munkában is fitt maradhass

Rengeteg ember fogadja meg az új évre, hogy többet fog mozogni, egészségesebben fog élni stb. Ám ezt nem könnyíti meg, hogy a legtöbbünk a munkahelyén napi 8 órát ül. Hogyan tehetünk mégis azért, hogy az újévi fogadalmaink ne fulladjanak kudarcba már az első hetekben?

A hosszú ülő időszakok káros hatással vannak egészségünkre és évekkel is megrövidíthetik az életünket. Az Egészségügyi Világszervezet az inaktivitást a globális felnőttkori halálozás negyedik legnagyobb kockázati tényezőjének nyilvánította. Mit tehetünk, hogy a munkahelyünkön is követhessük egészséges életmódunkat, betarthassuk újévi fogadalmainkat? Íme néhány tipp:

Találjunk társakra!

Segít elkötelezettebbé válni célunk iránt, ha találunk olyan munkatársakat, akiknek hasonló céljaik vannak, mint nekünk. Elmehetünk együtt edzeni, és arra is könnyebb így odafigyelni, hogy egészségesebben táplálkozzunk a munkahelyen is. Együtt visszautasítani a nassolást könnyebb, mint egyedül!

Sétáljunk munkába menet!

Ha tehetjük, kezdjük a napot minimum 15 perc sétával. Ezt elérhetjük úgy is, hogy egy megállóval előbb szállunk le a tömegközlekedésről, és a maradék távolságot lesétáljuk. Ha pedig autóval közlekedünk, álljunk meg kicsit távolabb és onnan sétáljunk munkahelyünkig. 

Liftezés helyett lépcsőzés 

Amikor pedig megérkeztünk a munkahelyünkre, használjuk a lift helyett a lépcsőt! Amellett, hogy nem kell egy szűk helységben nyomorognunk, gondoskodhatunk a reggeli bemelegítésről is.

Egészséges, tápláló ebéd

Ha tehetjük, tervezzük meg és készítsük el előre az ebédet. Ha magunknak főzünk, pénzt spórolhatunk, illetve tudatosabban odafigyelhetünk az összetevőkre és a bevitt kalóriamennyiségre. A csirke, a pulyka és a halak fontos fehérjeforrások, a zöldségek vitaminokban és ásványi anyagokban gazdagok, így bűntudat nélkül fogyaszthatjuk őket. Felszeletelve snack-ként is fogyaszthatók, úgy, mint a gyümölcsök, a fehérjeturmix és a saláta is.

Figyeljünk a folyadékbevitelre!

Lehetőleg mindig tartsunk magunknál minimum 2 liter vizet, és törekedjünk arra, hogy ezt a nap végéig el is fogyasszuk. A víz mellett jó opció lehet a tea is.  

Mozogjunk, amennyiszer csak lehet!

Amikor csak tehetjük, sétáljunk oda személyesen a kollégáinkhoz, ahelyett, hogy e-mailt írnánk. Szakítsuk meg a munkavégzést egy nyújtó gyakorlattal, ebédszünet után pedig tegyünk egy rövid sétát az épület körül. A mozgás felfrissíti az agyunkat, hatékonyabbá teszi a munkavégzést és serkenti a kreatív gondolkodást is. 

Az izmok letapadása gyakori probléma az ülőmunkát végzőknél. Megelőzésképpen törekedjünk arra, hogy minél többször változtassuk ülőhelyzetünket, hogy különböző izmaink legyenek terhelve, illetve minél gyakrabban szakítsuk meg ülőfázisainkat. A nyújtás elengedhetetlen a jó testtartás fenntartásához, ezenkívül csökkenti a hát- és nyakfájást. 

Ha odafigyelünk ezekre a dolgokra, akkor rájöhetünk arra, hogy nem lehetetlen az egészséges életmódot fenntartani a munkában sem. Elhagyva az irodát pedig jöhet a megfelelő mennyiségű és minőségű edzés és pihenés!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

hirdetés