hirdetés
hirdetés
hirdetés

6 netbarát tipp

#teambuilding: így építsünk munkáltatói márkát!

Kevés olyan céges aktivitás van, amely vágyat ébreszt az online megosztásra – munkavállalói szemszögből is. A csapatépítő programok, céges tréningek és kirándulások ugyanakkor pontosan ilyenek! Egyrészt hatékonyan építik az egységes cégidentitást, másrészt erősítik az összetartozás élményét, ráadásul vonzó képet mutatnak a vállalatról. Plusz könnyen hashtagelhetők, amit a munkavállalók ki is használnak. De mit szervezzünk, és hova vigyük őket, hogy ezt kérés nélkül megtegyék?

A SentiOne social listening ügynökség feltérképezte a 2017. március és 2018. március közötti időszakot, és kiemelte a magyar nyelvű internetből azokat a publikus közösségi média tartalmakat, posztokat, bejegyzéseket, ahol a ‘céges tréning’, 'céges kirándulás’, ‘teambuiliding’, ‘vállalati csapatépítő’, és ezek további mutációi szerepeltek, beleértve a ragozott formákat is.

A kutatás során kiderült: a résztvevők, a munkavállalók igenis szeretnek nyomot hagyni az interneten – Instagramon és Facebookon kifejezetten – azokról a pillanatokról, amelyek emlékezetessé tették számukra ezeket az alkalmakat. Munkaadóként tehát érdemes nem csupán bátorítani, de a helyszín és aktivitások tökéletes megválasztásával indirekt módon ösztönözni is őket élményeik megosztására.

Összeszedtünk tehát néhány tippet, ami segíthet maximalizálni a céges programok online visszhangját.

1. Az internetbarát céges tréningek

Csak a vizsgált időszakban több mint 1300 egyedi alkalommal posztoltak az internetes felhasználók ‘teambuilding’ témában a magyar interneten.

Ezek közül is a Facebook és az Instagram a legerősebb platform. Így tehát mindkét csatornán érdemes céges fiókot létrehozni, akár a HR osztály, akár kijelölt admin személyek megbízásával.

2. A hashtag-szabály

A vállalati csapatépítők gyönyörűen hashtagelhetők, amit a résztvevők ki is használnak. Mik a legnépszerűbb kifejezések?

#bestteam #ilovemyjob #agencylife #teambuiling #bestteamever #csapatepito #workharplayhard #dreamjob #myteam #mutimiteszel #thisismyjob

Ezek konzisztens használata önmagában erősíti cégünk online jelenlétét. Ugyanakkor az is jellemző, hogy a felhasználók mindehhez előszeretettel teszik hozzá a cégnevet is: persze csak amennyiben van rá lehetőségük.

Legyen!

Ezért olyan fontos, hogy a cégünk megtalálható legyen online: így nem csupán a hashtagfelhőben jelenhet meg, de helyszínként is. Például:

3. Let me take a selfie!

Természetesen minél ‘szelfibarátabb’ a környezet, a program, annál nagyobb a sansz, hogy a munkavállalók megörökítik a pillanatot. Furcsának tűnhet, de ezt maga a berendezés is támogatja. Ha például egy hosszú asztalnál ül a csapat, szinte biztos, hogy elkattan egy csapatszelfi.

4. Muti, mit eszel!

A #mutimiteszel szókapcsolat a magyar internetfelhasználók egyik óriási kedvence. Miért ne használjuk ki tehát ennek a már most (2018. március 18-án) 930 284 bejegyzést maga mögött tudó hashtagnek az erejét? A gusztusos menü, a szokatlan fogások, a különleges gasztroélmények mind-mind erősítik a résztvevőkben a vágyat, hogy megosszák ezt az élményt – és a cégnevet – a világgal. Nyűgözzük tehát le őket!

5. Merre vigyen az utunk?

És vajon mik a kedvenc helyszínek, programok, amikről szívesen posztolunk online? Közel 1300 bejegyzés elemzése alapján kirajzolódott, hogy számos olyan helyszín tartozik ide (köztük éttermek, szabadidőközpontok, hotelek, spa-k, kalandparkok), amely kifejezetten "teambuilding" helyszínként (is) ajánlja magát (néhány példa a legnépszerűbbek közül: Görbe BögrePiknik Park Szabadidő KözpontBarack Thermal Hotel & Spa, Lillafüredi Sport és KalandparkCeglédi Gyógyfürdő és Szabadidőközpont).

Népszerű ezeken kívül a sárkányhajózás (Sárkányhajó Velence), a művészeti elemeket tartalmazó csapatépítő tréning (Meritum Műhely), a bor- és gasztrotúrák, valamint céges vacsorák (Etyeki Rendezvények), a quadozás (VadQuad), a szabadulószobák (néhány példa a sok közül: Roomescape, Kalózbarlang, TrapFactory), a laser tag (Laser Park), a ketrecfoci (Cage Ball),  a lovakkal asszisztált csapatépítés vagy tréning (Nativ Method), a gokartozás (GoKart Aréna) és a közös sütögetés is.

Elterjedt módszer, hogy a céges programhoz csapatépítésre szakosodott cég segítségét kérik (közülük a legaktívabban kommunkálók a következők: Hello EventEnjoy EventSZEDA RekreációHorizont RendezvényszervezésRagazz Art Event CreatorSkillONConnActionsTouché Event).

Ne feledkezzünk meg a buszbérlésről (SprinterkölcsönzőBuszRent), és megéri egyedi céges pólókat is legyártatni (Goga).

Itt egy rendezvényhelyszíneket összegyűjtő oldal.

6. Mert a logónak jól áll a csapat

Használd ki, hogy munkavállalóid szeretnek fotózkodni! Érdemes valamilyen brandingelt, logózott apróságot elhelyezni az asztalon, mielőtt elkattan a szelfi. Ez lehet egy cégre szabott menü, egy logózott szalvétagyűrű, de akár egy egyenpóló vagy alátét is. Bármilyen apróság (ne vonja el a figyelmet), ami illeszkedik a képbe, ráerősít a csapatmunka értékére és a közösségiség fontosságára, miközben céghez köti az élményt.

Vida Eszter, SentiOne
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés