hirdetés
hirdetés

Appajánló

Szakmai Snapchat és a recruiterek Tindere: néhány okos app, amit bevethetsz a toborzáshoz!

A toborzás napjaink legnagyobb kihívást jelentő feladata a munkaerőpiacon. A szabad szemmel is jól látható munkaerőhiány már minden szektorban érzékelhető, tehát egyre szűkebb halmazból tudnak válogatni a tehetséges munkavállalókra éhes HR szakemberek.

Magyarországon még nem tarolnak a toborzást segítő mobil applikációk, pedig a technológia már megoldást jelent az eltűntnek hitt munkavállalók felkutatására. A legnépszerűbb alkalmazások nem csak a szűrésekben és a megfelelő jelöltek megtalálásában segítenek, hanem az értékelésben, a rendszerezésben és a kapcsolattartásban is.

LinkedIn Recruiter: ingyenes, egyszerű és hatékony

Nem meglepő, hogy a több mint 400 millió regisztrált munkavállalót számláló adatbázis elérést biztosító LinkedIn Recruiter az egyik legnépszerűbb a listán. Az iOS-ra és Android-ra is letölthető ingyenes app egyszerű, mégis részletes szűrést biztosít, láthatóvá teszik a kapcsolati hálókat, és ha nem találjuk meg rögtön a megfelelő kvalitású jelentkezőket, a beállított paraméterek alapján értesítést is kérhetünk, amikor feltűnik a megfelelő jelölt. Ráadásul rögtön fel is vehetjük vele a kapcsolatot vagy el is menthetjük a profilját.

Shapr: a kölcsönös érdeklődésre alapozó toborzóapp

A Shapr - a Switch-hez hasonlóan - a recruiterek Tindere, hiszen a népszerű társkereső apphoz hasonlóan épül fel. A profilokban megadott érdeklődési kör alapján kínálja fel a munkakeresőket, szám szerint 15-öt naponta. Ez a mennyiség növelhető, ha módosítunk a saját érdeklődési körünkön, hiszen így új „Match-ekre” nyílik lehetőségünk. A kapcsolatfelvétel is csak akkor működik, ha a felek közötti érdeklődés kölcsönös (mindketten jobbra húzták a másikat). Az adatlapok viszonylag kevés adatot tartalmaznak egy önéletrajzhoz képest, hiszen egy fotó, az érdeklődési körök hashtag-ekkel, a munkakeresés oka, egy mondat a felhasználóról, a munkaterület meghatározása, a lehetséges találkozási módok (pl. telefonon hívható vagy, esetleg elhívhatnak egy kávéra), és a social media elérhetőségeid szerepelnek. Jól látszik tehát, hogy az egyszerű és laza felépítés révén miért népszerű a Shapr a fiatal felhasználók körében. Az alkalmazás algoritmusai egyébként kapcsolódnak a LinkedIn fiókokkal, így a kapcsolati háló is segíti a toborzókat a jó választásban. Ez a módszer egy kicsit több időt igényel a HR szakemberek részéről, ugyanakkor a pályázók minősége és a válaszadási arány jóval meghaladja az átlagot, tehát megéri.

JobSnap: jelentkezés 30 mp-ben

A JobSnap egyfajta szakmai Snapchat-ként definiálja magát, és kimondottan a Z generációt szólítja meg. Az a célja, hogy megkönnyítse és felgyorsítsa a felvételi folyamatot a munkáltatók számára. Mivel az önéletrajzok és motivációs levelek kora lassan lejár, az álláskeresők és a toborzók is 30 másodperces videókat töltenek fel a hagyományos profilok helyett. Ezek alapján személyes találkozó nélkül is élő, beszélő, mozgó, gesztikuláló embereket láthatunk, ami sokkal több információt közvetít a hagyományos jelentkezési módoknál, ráadásul sokkal rövidebb idő alatt elkészíthető és sokkal jobban személyre/cégre szabható egy jelentkezés. Arról nem is beszélve, hogy ez a rendszer nagymértékben javítja a fiatal, sok esetben tapasztalattal még nem rendelkező pályakezdők esélyeit a kiválasztási folyamatban. A JobSnap-et a fejlesztők elsősorban az élelmiszeripar és a vendéglátóipar számára fejlesztették, de más szektorok is előszeretettel alkalmazzák.

Talentuno: a kapcsolati hálód mozgósítója

A Talentuno egy olyan online toborzási platform, ami digitalizálta a szolgáltatóközpontok hosszú toborzási folyamatait, és ezzel jelentősen felgyorsította az egész eljárást. Mindezt úgy sikerült megvalósítani, hogy pénzjutalmat ajánlottak a meghirdetett pozíciókra kompetens ismerősök ajánlásáért, amennyiben őket választja a hirdető. Amellett tehát, hogy a felület bárkinek lehetőséget nyújt a fejvadászatra, motiválja a felhasználókat a körülöttük lévő kapcsolati háló bevonására is. Amíg az előző applikációk inkább a technológiai fejlesztésekre koncentrálnak, a Talentuno gyökereiben formálta át a kiválasztás műveletét. Érdemes körülnézni a magyar startup által hirdetett pozíciók között, hátha jutalom üti a markunkat a MatchMaking-ért cserébe! Bár a felsoroltak mellett még számos hatékony alkalmazás közül választhatunk, az jól látszik, hogy a régóta keresett fiatal generációk megszólításában érdemes igénybe vennünk valamelyiket, mert a fejlődés rohamléptekben költözik az életünkbe, és ezalól a munkahelykeresés sem jelenthet kivételt.

SSC-SKÉNT NYITOTT VAGY A TOBORZÁS ÚJ DIMENZIÓINAK MEGISMERÉSÉRE? AKKOR GYERE EL NYERŐ SSC PEOPLE MANAGEMENT STRATÉGIÁKAT BEMUTATÓ MINIKONFERENCIÁNKRA!

SSC: Miért hozzád menjen? Miért nálad maradjon?

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Időpont: 2019. június. 07. 08:30

Helyszín: Esernyős - Óbudai Kulturális, Turisztikai és Információs Pont (1033 Budapest, Fő tér 2.)

Mára már nem tabu az SSC-k égető problémája: nagy a harc a képzett, nyelveket beszélő, lelkes, hosszú távban gondolkozó munkaerőért. Sok SSC-s, HR-es és vezető teszi fel a kérdést: hol vannak ezek a fiatalok? És ha már nálunk vannak, mitől maradnának még néhány évet pluszban? Erre adunk tippeket, fél napon keresztül, kifejezetten SSC-s problémákra szabva a tartalmat.

Program: 8.30 - 12.55 

 8.30 - 8.50 Regisztráció

 9.00 - 9.10 Üzleti szolgáltatói szektor helyzetének összefoglalása 
Ránki-Kovács Richárd, 
Igazgató, HOA - Hungarian Service & Outsourcing Association 
A HIPA-HOA Üzleti Szolgáltatói szektor felmérésének bemutatása.

 9.10 - 9.30 Employer branding az SSC-k/multik világában: soha ilyen fontos még nem volt!
Füzesy Frigyes, Colibri HR Solutions, Operatív vezető, employer branding specialist
Ekkora versenyhelyzetben nem mindegy, hogy a leendő munkavállalóid mit tudnak rólad. Mit tegyél, hogy vonzó munkaadó légy a szemükben?

 9.30 - 9.45 Mivel lehet álláshirdetőként kitűnni az SSC-k közül?
Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus
Magyar és külföldi példák arra, hogy milyen különbségek lehetnek álláshirdetés és álláshirdetés között.

 9.45 - 10.00 Kreatív toborzókampány az SSC szektorban?
Sallai Fanni, Lounge Communication, Account executive
A Vodafone SSC-je rendhagyó kampánnyal rukkolt elő tavaly. Hogy milyen eredménnyel? Elmeséljük.

 10.00 - 10.20 Új dimenziók a toborzásban? Kipróbáltuk, elmeséljük!
Hudecz Annamária, Roche SSC Budapest, HR vezető
A Roche SSC a negyven pluszos, karrierváltásra nyitott korosztályt célozta meg toborzási céllal és nagy sikerrel. Beszámoló a tapasztalatokról.

 10.20 - 10.40 Motiváció a gyümölcsnapon túl…
Dr. Szilágyi Judit, Come&Grow, Ügyvezető igazgató, vezetésfejlesztési tanácsadó
Minden multinacionális vállalat küzd a munkavállalók motiválásával, korai kiégésük megakadályozásával. Monoton munkakörök, távoli anyacégek, valódi piaci jelenlét hiánya, és még sorolhatnánk az okokat. Milyen, a megszokottól eltérő eszközökkel lehet motiválni ezeket a munkavállalókat?

 10.430 - 10.55 Az emberek vezetőt választanak, és tényleges kötődéssel, befogadással, elfogadással tarthatóak meg
Ács Ildikó, MOL Group, Senior HR Partner
Hogyan képezzük a vezetőinket jelenleg, és milyen tudással kellene felvértezni őket ahhoz, hogy racionálisan tudjanak működni egy, a másik fél átlal érzelmileg dekódolt helyzetben. Ötletek, tippek.

 10.55 - 11.05 A lelkes kezdés nem elég. Hogyan lesz jó munkaerőből elkötelezett munkaerő?
Farkas Attila, KYAT Group,  CEO és Braun Mona KYAT Group, Head of PR and Promotion
Sok multi és SSC vonzó ígéretekkel csábítja magához a fiatalokat, azonban megtartani már nem képes őket. Mi kell a megtartáshoz, ahhoz, hogy a lelkesedés elköteleződéssé és valódi hitté alakuljon át?

 11.05 - 11.15 A munkaERŐ LEGYEN VELED!
Barcs Júlia, AYCM, Key Account Manager
Hogyan érhetsz el pozitív munkavállalói élményt a munkaidőn kívül is? Milyen hatása van a mozgás után felszabaduló adrenalinnak a munkavállalóra? Mindezt hogyan tudod vállalaton belül is kamatoztatni?

 11.15 - 11.40 Kávészünet

 11.40 - 12.00 25 (!) év és kitartó lelkesedés az SSC szektorban? Mi a titok?
Gábor Zoltán
,
 OC Sr. Manager (Extended Supply Chain and Capital Assets Finance Manager EMEA)
Az egyik legnagyobb SSC-nél kisebb a fluktuációs ráta, és a lelkes munkatársak sem számítanak fehér hollónak. Hol van ebben a vezetői tudatosság?

 12.00 - 12.20 Hogy adj értelmet, célt a munkában?
Kis-Tamás Loránd
,
Corporate Values Szervezetfejlesztési és Vezetési Tanácsadó Kft., Pszichológus, szervezet- és vezetésfejlesztő tanácsadó 
Mennyire fontos (fontos-e?) megtalálni az értelmet a munkában, és hogyan lehet ebben segíteni egy olyan dolgozót, aki meglehetősen folyamatorientált munkát végez?

 12.20 - 12.40 Kis mértékű fluktuáció, lelkes munkatársak? Hogyan csináljuk a Nokiánál? 
Karácsony-Tóth Fruzsina, NOKIA, Accounting manager
Mennyi a cég, a munka, a csomag, a csapat, a HR vagy épp egy „jófej főnök” szerepe abban, ha egy SSC-ben jól teljesítenek és közben még jól is érzik magukat az emberek?

 12.40 - 12.55 Apasági szabadság - mindenkinek megéri
Molnár Zsófia, UNILEVER, Skin&Hair Category Manager
Bátorítsuk az édesapákat, hogy támogassák az édesanyákat, családjukat a gyermek születést követő szenzitív időszakban. Apának, Anyának, munkáltatónak egyaránt megéri! Iparági felhívás!

Részvételi díjak: 

Teljes árú: 29 900 Ft+áfa / fő

Csoportos jelentkezés 3 főtől: 24 900 Ft+áfa / fő

A jelentkezési lap letöltéséhez KATTINTS IDE!

Kapcsolat: Tóth Jázmin,  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. , 061 430 4544

Jachimek Anett
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés