hirdetés
hirdetés

Jelöltélmény

Recruitment mellébeszélés nélkül, adat-alapon

Idén júniusban mi is írtunk róla, hogy egy magyar innováción alapuló HR startup, a BrandCruiter a jelöltélmény mérését és fejlesztését tűzte a zászlójára:

  • az álláskeresők előzetes információszerzésre használhatják a publikus cégértékeléseket, megkönnyítve ezzel a döntést, hogy hova érdemes pályázniuk.
  • a jelöltélményt és munkáltatói márkaépítést komolyan vevő vállalati HR-eseket pedig részletes mérési adatokkal látják el. Ők ezekre folyamatfejlesztéseket építhetnek, tesztelhetnek, de akár HR KPI-ok nyomon követésére is használhatják a saját anonimizált statisztikáikat és az országos, szektorális benchmarkokat.

Az adatgyűjtés 2020. március óta zajlik és egyre gyorsuló ütemben érkeznek az értékelések, közel 150 cégről rendelkeznek már adattal. Kommenteket is gyűjtenek, de ezeket a honlapon nem publikálják, csak a BrandCruiter partnereknek teszik (természetesen szintén anonim formában) elérhetővé. Minden harmadik-negyedik álláskereső ír megjegyzést is az értékeléséhez, többségük konstruktív.

„Mivel az értékeléseket az iskolában megszokott 1-5 skálán, rövid és pontos definíciók alapján kérjük, ezért meglepően objektívnek érzem a módszerünket és az általunk mért trendek a nemzetközi trendekkel egybeesnek. Utólag bevallom, HR szakemberként kissé tartottam tőle, hogy csalódott, negatív értékelések dominálnak majd a spontán értékelők között, de több mint fél év alatt eddig egyetlenegyszer fordult elő, hogy egy – vélhetően nagyon feldúlt – értékelőnk az egyik vállalatot 4 db egyesre értékelte.

A céges eredmények összesített átlaga 3 felett van – bár igaz, hogy a BrandCruiter partnereink erősen felfelé húzzák. Ez persze nem csoda, hiszen ők épp azok a vállalatok, akiknek tényleg fontos a jelöltélmény, ezért is veszik igénybe a szolgáltatásainkat.” – mondja el Schall Krisztina ügyvezető.

Egy gyors áttekintés arról, hogy mit és hogyan mérnek:

De lássuk az eredményeket!

Miben vagyunk jók, és mi szorul fejlesztésre?

Jellemzően pozitív benyomást szereznek azok az álláskeresők, akik továbbjutnak interjúra, tesztre. A kiválasztásban résztvevők kellően jól kommunikálnak és összességében az interjúélmény inkább motiválóan hat az érdeklődőkre.

Látszik, hogy a munkáltatói márkák stabilan, de nagy szórással, összesítve közepesen teljesítenek a legfontosabb célcsoportban, a pályázóik körében.

Az álláshirdetések is lehetnének informatívabbak, egyedibbek.

De muszáj szót ejtenünk a másik végletről: még mindig messze a legnagyobb az elégedetlenség a visszajelzéssel! Hihetetlenül hangzik, de a pályázók több, mint fele nem kap semmilyen visszajelzést! Különösen elkeserítő a munkaerő-közvetítők 71%-os vissza-nem-jelzés aránya.

Érdemes lehet ennek utánanézni már a keresési megbízások eldöntése előtt a BrandCruiter oldalán, hiszen a szórás itt is végletes és egyáltalán nem mindegy, hogy a megbízó vállalat nevében eljáró szolgáltató milyen benyomást kelt az álláskeresői célcsoportban, igaz? Ahogy a következő ábrán látszik, kevesen jeleznek vissza, de ők kiválóan. (Az egyszerűség kedvéért itt „fejvadász” alatt értjük a munkaerő közvetítőket, -kölcsönzőket és az executive search szolgáltatókat is.)

Végezetül nézzük az álláskeresői csoportok elégedettségét, 3 kategóriába rendezve (alacsony – közepes – jó)

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy különösen a B2C szektorban működő, nagyvállalati HR csapatoknak kiemelten kellene foglalkoznia a jelöltélménnyel, mert a rossz tapasztalatok nem csak csökkenő pályázó számot, hanem elvesztett ügyfeleket és ezzel bevételkiesését is okoznak!

Aki érdeklődik további részletek iránt, itt tud demó időpontot foglalni:

https://www.brandcruiter.com/demo-igenyles/

A BrandCruiter LinkedIn oldalán hamarosan további elemzések is elérhetők lesznek az érdeklődő szakemberek számára. (x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra cégvezetőknek, értékesítési vezetőknek, értékesítőknek, kommunikációs szakértőknek, politikusoknak, és mindenkinek, akinek a munkája részét képezi, hogy meggyőzzön másokat, értékesítsen valamit: terméket, szolgáltatást, ötletet vagy önmagát.

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! 10 alkalmas képzés péntekenként: 10 oktatási nap + konzultációs lehetőség! 2021. októbertől!

Mutassátok meg, hogy CSR-ral valóban lehet jót tenni! Normál nevezési határidő: október 12.

A HRPWR.HU és az Üzlet & Pszichológia szaklap bemutatja a VIII. HR szakmai randit.

A verseny célja, hogy megtaláljuk a legjobb hazai PR-projekteket és ügynökségeket, valamint hogy a PR kiemelt kommunikációs szerepét tudatosítsuk. Végső nevezési határidő: október 15.

hirdetés