hirdetés
hirdetés

Egészségmegőrző irodai szoftver

Pislogj többet a képernyő előtt ülve!

Életünk egyharmadát képernyők előtt töltjük, de nagyon keveset törődünk azzal, hogy eközben mi történik a szemünkkel. Kevesen tudják, hogy ilyenkor a normális percenkénti 12–15 pislogás helyett csak 024 alkalommal pislogunk, ami miatt nincs a szemünknek kenése és könnyfilmvédelme. Ha pedig nagyon közel ülünk a képernyőhöz, az elgyengíti a szemizmokat, ami rövidlátáshoz vezet.

A Szemfüles Preventív Kft. nevű startup egy olyan alkalmazást hozott létre, amely a számítógépek kameráját használva figyeli, hogy egy dolgozó mennyit pislog, mennyi időt, milyen távolságról tartózkodik gép előtt, és figyelmeztetésekkel támogatja a szemfájdalom, a fejfájás, a szemszárazság és a homályos látás megelőzését. A pislogásfigyelő és- figyelmeztető szoftver használatával az egészségtudatos cégeknél a munkaerő elégedettsége és megtartása, a jó közérzet által a betegszabadságok csökkenése is elérhető – írják sajtóközleményükben. A cég most egy hazai orvosi csapat bevonásával indít egy kutatást arra vonatkozóan, hogy munka közben hogyan bánunk akaratlanul a szemünkkel; mennyit pislogunk, és milyen távolságról nézzük a képernyőt, mert ezek a konkrét adatok még nem állnak rendelkezésre a szakemberek számára sem.

Aki ülőmunkát végez, az a munkaidejének hozzávetőleg 80 százalékát monitor előtt tölti, ami azt jelenti, hogy akár 40 éven keresztül kb. napi 6,5 órát képernyőt néz, és ha mindehhez hozzáadjuk a tévézést, mobilozást stb., akár 17 évet is eltölthetünk a különböző képernyőket nézve. A Szemfüles alkalmazása arc- és szemmozgás-felismeréssel, valamint okos mintavételezéssel figyeli a számítógépek használatát, és figyelmeztetésekkel támogatja a felhasználót, megelőzve a monitor előtti munkavégzésből adódó szembetegséget. A figyelemfelkeltő funkció a szoftver készítői szerint nem csökkenti a munka hatékonyságát, nem zavarja a komfortérzetet, ezen kívül összehasonlító adatokkal, preventív módon támogat.

Ez a legfontosabb érzékszervünk, figyeljünk oda rá!

„A minket érő információk 95 százaléka a szemünkön keresztül érkezik. Az emberek a legfontosabb érzékszervüknél a szemükre szavaznak. Naponta 8 órát dolgozunk, és ezen kívül még 1‒2 órát akár mobilon is ezt tesszük úgy, hogy az ez alatt ért terhelésről közben semmilyen tudomásunk nincs. Csak a munkanap végén tör ránk a megszokott érzés: ég a szemünk, fáj a fejünk, elcsigázottnak érezzük magunkat” – mondja Fári Tamás tulajdonos, ügyvezető, hozzátéve: „Amikor kislányom 3 évesen először megkaparintotta a mobilomat, megfigyeltem, hogy egy percen keresztül egyet sem pislogott. A munkahelyemen, az irodában ugyanezt tapasztaltam. Az elmúlt három évben rengeteget kutattam a témát, és egyre inkább nem értem, hogy lehet az, hogy életünk egyharmadát a képernyők előtt töltjük, de semmit nem tudunk arról, hogy mi történik közben velünk. Ez adta az ötletet, ezért született meg a Szemfüles egészségmegőrző irodai szoftverünk. 2017-ben kezdtünk a fejlesztésbe, és 2018-ra létrehoztunk egy olyan számítógépes rendszert, amivel el akarjuk érni, hogy a napi 10 óra képernyőbámulással senkinek se romoljon a szeme.”

Hiánypótló kutatás indul: hogyan bánunk a szemünkkel munka közben?

Egy 2005-ös, a pislogások között eltelt időt vizsgáló szemészeti kutatás általánosságban már megállapította, hogy mi és mekkora a különbség, ha egy ember társalog, egy fényképet néz, vagy egy monitort figyel. A Szemfüles által támogatott, a Péterfy Sándor utcai kórház szemészeinek szakmai együttműködésével most induló kutatás kifejezetten a képernyőhasználatra irányul: munkakörnyezetben folyamatosan méri majd a pislogást és a monitorhoz viszonyított távolságot. A résztvevők megszokott munkakörnyezetükben használják a Szemfüles szoftvert 4 héten keresztül. A kutatásnak az a célja, hogy mindenki számára konkrét tényekkel szolgálhassanak, valamint az eredmények, tanulságok a további fejlesztésekhez is támpontokat adnak. A gyakran kiszáradó szem okozója lehet további szembetegségek kialakulásának, és egyéb kellemetlen tüneteket is eredményezhet. Éppen ezért fokozottan oda kell figyelnünk és tennünk azért, hogy a jelenlegi és a következő generáció szemének épségét megőrizhessük.

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés