hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blogajánló

Öt tipikus hiba az állásbörzék kiállítóinál

A potenciális munkavállalók afelé orientálódnak, aki minél többet és jobbat mutat magából, persze minél hitelesebben.

Íme az öt leggyakoribb példa, amit a kiállítók jobban teszik, ha inkább elkerülnek.

#1. Pörög a kerék, de ki tudja minek?

Pörgesd meg a kereket és máris tied a logózott jegyzetfüzet! – kaptam felhívást az egyik stand HR-esétől, én pedig rögvest eleget tettem a felkérésnek. Megkaptam a jegyzetfüzetet, majd mint aki jól végezte dolgát, mosolyogva tovább álltam és pár másodperc múlva, ha kényszerítettek volna, akkor se tudtam volna felidézni a cég nevét.

Kidobott pénz a céltalanul használt reklámajándék.

A minden ötödik standon fellelhető pörgetős kerék toborzási potenciálját kevés cég használta ki.

 Sokan céltalanul osztogatták a reklámajándékokat, de nem kértek érte se önéletrajzot, se rövid elbeszélgetést cserébe, és ők sem mutatkoztak be a jelentkezőknek.

A nap végén semmit nem tudtam meg a cégről, azon kívül, hogy a toborzói szépen mosolyognak és ügyesen költik a reklámajándék-büdzsét.

Tanulság: több száz elszórt reklámajándék, rengeteg kidobott pénz, zéró eredmény. Az ajándék egy eszköz, mely megkönnyíti a kommunikációt, de nem spórolja azt meg!

#2. Spórolós megjelenés

Sokan úgy gondolják, hogy ami 3-5 éve működött, az most is fog. Még akkor is, ha itt, ott lekopott már néhány dolog. ..

Megváltozott a cég címe, a szolgáltatás ára, ezért átragasztott vagy áthúzott szöveg szerepel a szóróanyagon, roll-upon, névjegyeken. Meggyűrődött, már több kiállítást is megjárt dekoráció, régi logó és szlogen a reklámajándékokon – sebaj, azért még az állásbörzére jó lesz, gondolja néhány cég. Pedig pont, hogy már az első benyomásnál stimmelnie kellene mindennek. Sokan nem költenek egyedi reklámajándékra, inkább olcsó, de kreativitásmentes tárgyakat és a cég által gyártott termékeket osztanak.

Az említett spórolós megjelenések rengeteget tudnak rontani a munkáltatói márka megítélésén, nem keltik komoly, megbízható cég érzetét az álláskeresőben. Érdemes egyedi, ötletes reklámtárgyakkal és frissített, igényes megjelenésű szóróanyaggal megjelenni egy állásbörzén, de legalábbis a fent említett elrettentő példákat mindenképpen mellőzzük.

Tanulság: a kevesebb lehet több, de a hiányos, régi, lekoszlott és aktuális információktól mentes sajnos nem!

#3. Innováció…, de csak papíron

Gyakran találkozni olyan cégekkel az állásbörzén, akik magukat modern cégnek vallják, és a legtrendibb IT-sokat, mérnököket akarják becserkészni, ugyanakkor például kézzel írott jelentkezési papírt töltetnek ki az álláskeresőkkel! Lehet egy post it az okostelefonra ragasztva, de ha innovatív, jövőbe mutató, a fejlesztésekből élő cégnek tartjuk magunkat, akkor ez inkább kínos...

 

Ne rajzoljunk, inkább invesztáljunk!

1-2 tablet beszerzése vagy bérlése bele kell, hogy férjen a büdzsébe. Ráadásul a papíron gyűjtött kontaktokkal ellentétben, az elektronikus adatgyűjtésnél adminisztrációs időt és ősz hajszálakat is spórolhatunk a HR-eseknek.

Tanulság: védjük a fákat, vegyünk újrahasznosított tabletet!

#4. Miért titeket válasszalak?

„Mert jó fejek vagyunk.” „Miért ne?” – záporoztak egyszer a viccesebbnél viccesebb, semmitmondó válaszok néhány kiállítótól a fenti kérdésre. Ám ezek a jópofa, hipszter reakciók nemcsak felütések voltak egy indokolás kezdetén, hanem itt sajnos sokaknál meg is állt az érvelés tudománya. Számos munkáltatónál éreztem úgy, hogy nem számítottak egy ilyen alap kérdésre, vagy csak félvállról vették a választ.

Mindezt azért is furcsállom, mert az elmúlt öt évben jelentősen nőtt a munkaerő- és szakemberhiánnyal küzdő cégek aránya és hasonló romlás prognosztizálható az elkövetkező évekre is. Egy potenciális munkavállaló tehát joggal kérdezheti egy állásinterjún, hogy neki miért éri meg az adott munkáltatót választani és miért ne válassza éppenséggel a konkurens vállalat (igencsak hasonló) ajánlatát.

Az egyre növekvő munkaerőhiány miatt pláne luxus felkészületlen képviselőkkel kiállni egy állásbörzén.

Tanulság: készüljünk fel a lehetséges kérdésekre, adjuk el magunkat az álláskeresőnek! Különösen fontos ez a hiányszakmák potenciális munkavállalóinak megszerzése érdekében.

#5. A standon lévő emberek a "brand nagykövetek"

Gyönyörűen megtervezett stand, munkáltatói érték ígéretek kiemelve a stand hátterén, bájos HR-es hölgyek és daliás urak a stand mellett. Minden klappol kívülről, ezért szinte már várja az ember a beszélgetést a toborzókkal. Kérdezgetnek a munkaterveimről, átirányítanak egy, az érdeklődési körömnek megfelelő, hasonló munkakörben dolgozó jövőbeli kollégámhoz. Neki a következő trükkös kérdést teszem fel: „Mit jelentenek azok az érdekes szavak, amik vállalati értékekként szerepelnek a stand impozáns hátterén vagy a cégbemutató prospektusban?”

Erre irányuló kérdésem teljes "kék halált" okozott jövendőbeli kollégám rendszerében. Nem jött át, hogy az illető értené a cég vízióit, szlogenjének hátterét. Ez pont elég volt ahhoz, hogy hiteltelenné váljon az egész. Látván a kétségbeesését a cég HR-ese próbált segítségére sietni, majd kissé motorikusan előadta a bemagolt corporate szöveget.

Ez sajnos tipikus példája annak, amikor a munkáltatói márkáról, a cég értékeiről fogalma sincs a cég munkavállalójának és/vagy a munkáltatói értékek nem egyeznek a dolgozó munkahelyi elvárásaival.

Tanulság: figyeljünk arra, hogy akik képviselnek minket egy kiállításon, azok legyenek képben a munkáltatói márkánk értékeivel, legyen célja annak, hogy képviselik cégünket, tudják miért küldtük oda őket!

 

Forrás:munkaltatoimarka.blog.hu

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés