hirdetés
hirdetés
hirdetés

Women in Tech 2018

Női egyenlőséget a tech-szektorban!

A nemek közötti bérszakadékról heves viták folynak. Sokan fikciónak tartják, míg mások szerint ez a kegyetlen valóság. Elméletben mindenhol törekedni kellene a férfi-női egyenlőségre, ám a felmérések azt mutatják, sok esetben nem éri meg nőként elhelyezkedni bizonyos pozíciókban. Nincs ez másként a technológiai iparban sem, derül ki a Honeypot felméréséből.

A Honeypot, a világ egyik legnagyobb technológiai állásközvetítő platformja idén is elkészítette a Women in Tech tanulmányt, amely egyik fő témájaként a nemek közti egyenlőtlenségeket vizsgálja a technológiai ágazatban. Negyvenegy országban került összehasonlításra a női és a férfi alkalmazottak aránya, a köztük lévő bérszakadék, illetve különböző kritériumok alapján a nők lehetőségei ezen a területen. Az összegzésből pontosan kiderül, mely országokban jutnak több lehetőséghez a nők, ezzel is ösztönözve azokat az országokat, ahol bőven akad még tennivaló e téren.

Példásak és átlagon aluliak

Összességében Portugália, az Egyesült Államok és Lettország kínálja ma a nők számára a legnagyobb egyenlőséget a technológiai szakmákban. Habár ezekben az országokban is mérhető bérkülönbség, azonban ennek mértéke hat-hét százalékkal alacsonyabb, mint az összes vizsgált ország férfi és női átlagkereseteinek a különbsége. Az Egyesült Államok eleve élen jár abban, hogy a legmagasabb béreket kínálja a technológiában dolgozó nőknek, dollárról átszámítva évi 70,153 eurót, őt követi Írország (49,052 euró) és Svájc (47,814 euró). Bulgáriában dolgoznak a legmagasabb arányban nők ebben az iparágban, a dolgozók harminc százalékát teszik ki ugyanis. Nem sokkal marad le 28 százalékkal Ausztrália és 26 százalékkal Románia.

Magyarország hátul kullog 

A vizsgált országok között Magyarország is szerepelt; a nők aránya a foglalkoztatásban összesen 45,7 százalék, a technológiában dolgozók száma pedig mindössze 13 százalék. Kiderült, itthon átlagosan 22 százalékkal keres kevesebbet egy a technológiában dolgozó nő, mint egy ugyanolyan pozícióban dolgozó férfi.

A tanulmány nem titkolt célja, hogy felhívja a figyelmet minden olyan lehetséges akadályra, amely a nők útjában áll egy technológiai karrier esetében, illetve arra is, hogy milyen lehetőségeik vannak, lehetnének. Górcső alá vették a korábbi évek adatait is többek között a bérkülönbségek tekintetében, így a 2010 és 2015 közötti időszakot vizsgálták. Franciaországban például 3,4 százalékkal nőtt a különbség a férfiak javára, míg Izlandon 2,29 százalékkal javult ez az arány, azaz ennyivel csökkent a bérkülönbség férfiak és nők között.

Lökést adhatna a GDP-nek is

„A nemek közötti munkahelyi egyenlőség nem csupán etikai vagy erkölcsi kérdés, hanem gazdasági is. A technológiai iparban dolgozó toborzási szakemberekként gyakran szembesülünk az ágazat nemi egyenlőtlenségeivel, miközben a McKinsey (a világ egyik legnagyobb tanácsadó irodája, a szerk.) szerint 2025-re tizenkét milliárd dollárral nőhetne a globális GDP – a nők egyenlőségének előmozdításával. Az eredmények azt mutatják be, hogy bár vannak országok, amelyek már komoly eredményeket értek el a kiegyenlítettebb női-férfi arányért a technológia szakmákban, összességében ez még mindig harminc százalék alatt marad. Bízunk abban, hogy jelen tanulmány lehetőséget teremt az egyenlőséggel kapcsolatos beszélgetésekre, egyúttal ösztönzést ad a nőknek általánosságban, hogy számukra is rengeteg lehetőséget tartogat ez az iparág” – fűzte a tanulmány megjelenéséhez Emma Tracey, a Honeypot társalapítója.

(forrás: GyártásTrend)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés