hirdetés
hirdetés

Változásfolyamatokat sikeressé tenni

New Work Facilitátor képzés – új lehetőség HR munkatársaknak, vezetőknek, coachoknak és trénereknek

A munka világa jelentős változásban van, amit a New Work – magyarul új munka – fogalom rohamos terjedése is mutat. A régi, merev struktúrák, vezetési módszerek és szemléletmód már nem felelnek meg a megváltozott körülményeknek. Ahhoz, hogy a HR lépést tudjon tartani a változásokkal, magának is új szerep-felfogásra, agilis és innovatív megoldásokra van szüksége. Nagyon jó példa erre, a New Work facilitátor munkája, amelyet modern innovatív vállalkozások egyre gyakrabban vesznek igénybe. Magyarországon egy ilyen kvalifikációt nyújtó képzés most indul el. (A képzésről bővebben: http://www.bodo-training.com/hu/kepzesek/facilitator-kepzes/

A NEW WORK FACILITÁTOR – a változásfolyamatok elősegítője 

A Facilitátor – ami ma még Magyarországon kissé idegennek hangzó kifejezés –, szó szerinti fordítása: lehetővé tevő, ami nagyon jól kifejezi szerepének lényegét az új, változó munka világában.

A New Work Facilitáror változásfolyamatok elősegítője, kísérője – a szó eredeti értelmében – lehetővé tevője. Munkáját alkalmazottként vagy külső tanácsadóként végzi szervezetek, teamek, vezetők részére. Alapos háttértudással és metodikailag gazdag, innovatív eszköztárral rendelkezik. Munkája során következetesen képviseli a New Work gondolatvilágának humanisztikus értékrendszerét.

Jellemzően:

képeztetik magukat professzionális New Work Facilitátorrá.

A New Work Facilitátor feladatata 2 részből áll:

1. Metodikai kompetenciákat biztosít teamek és vezetők részére.

A vállalkozások a hagyományos, kötött munkastruktúrák keretein belül (részlegek, osztályok stb.) egyre kevésbé tudnak a gyorsan változó követelményekre rugalmasan reagálni és azokhoz alkalmazkodni, ezért a projektszervezetek irányába mozdulnak el. Egyre több feladatot oldanak meg meghatározott időre összeállított projektteamekben.

A New Work Facilitátor agilis módszerbeli kompetenciákat biztosít számukra, és mintegy meta-szintről összehangolja tevékenységüket, a változásfolyamatok mozgásban és egyensúlyban tartását szem előtt tartva. Időben észleli a változások során gyakori konfliktushelyzeteket és szükség esetén konfliktusmoderációt kezdeményez.

2. Egyéni fejlesztést nyújt munkatársaknak és vezetőknek.

A változások szükségessé teszik a munkatársak és vezetők folyamatos fejlődését. A digitalizáció, az automatizáció, a technika további fejlődése következtében a feladatok és a munkahelyi struktúrák megváltoznak. Egyes szakmák megszűnnek vagy alapvetően új követelményeket támasztanak. Újraértelmeződik a hivatásbeli és a magánélet összhangja is. A változások következményeként ugyanakkor sok területen nő a bizonytalanság, és az újraorientálódás szükségessége a szervezetben. Egyre jelentősebbé válik a kvalifikált munkatársak megtartásának kérdése is. A New Work facilitátor idejében érzékeli a fejlesztési igényeket, valamint a fellépő problémákat és egyéni fejlesztő munkával, tanácsadással kíséri, támogatja a munkatársakat és vezetőket.

Tevékenységének területei

Tevékenységi területe meglehetősen széles. Kiterjed mindazokra a változásfolyamatokra, amelyek szervezeteket, teameket vagy egyéneket érintenek. Ezért tekinthetjük őt „change Facilitátornak" is. Ezen belül a New Work facilitátor érdeklődése, tudása és tapasztalata szerinti súlyponti témákat választ. Ilyen témák többek között

A New Work facilitátor széles tevékenységi területe jelentős mértékben növeli a HR innovációs képességét és agilitását. Ez pedig elengedhetetlenül szükséges, mert a mai jelentős változások egyben jelentenek veszélyt és esélyt a HR munkában.

A NEW WORK KOMPETENCIAFÓRUM rendezvény keretében tartott felmérés eredménye szerint, a HR munka megítélése napjainkban sajnos nem eléggé pozitív. Kevés helyen tekintik még egyértelműen stratégiai jelentőségűnek. Szerepét gyakran csak adminisztratív funkciókban látják, és sok helyen úgy gondolják, hogy azért van, mert mindig is volt. Ha nem sikerül ezen a megítélésen változtatni, a HR munka jelentősége a változások során tovább csökken.

A szerző: Dr. Bodó Péter

A mai New Work jelenség ugyanakkor kiváló, talán egyedülálló lehetőség a HR munkájának és szerepfelfogásának megújulására. Ott ahol a HR a változásfolyamatok agilis előmozdítója, innovatív támogatója lesz, a vezetés minden szintjének nélkülözhetetlen stratégiai partnerré válik. A New Work facilitátor professzionális munkája ebben jelentős szerepet játszhat.

A NEW WORK KOMPETENCIA FÓRUM rendezvényeiről bővebben: http://www.bodo-training.com/hu/hr-network/aktualis-rendezvenyek

A NEW WORK FACILITÁTOR  képzésről bővebben: http://www.bodo-training.com/hu/kepzesek/facilitator-kepzes 

(x)

Dr. Bodó Péter
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Tarts velünk szeptember 10-én online, a „Kreatív álláshirdetés” workshopon! Előadó: Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus Minden résztvevőnek exkluzív ajándék: ingyen hirdetési lehetőség, ingyen szövegezés

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: Szeptember 4. péntek délelőtt

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

hirdetés