hirdetés
hirdetés

Mindfulness

Nem tudsz meditálni? Itt a segítség!

Tökmindegy, mit határozunk el, hogy rendszeresen csináljuk, a világ mintha direkt ellenünk dolgozna. 
Épp, hogy elkezdjük a diétát és máris jön egy szülinap, ahol rogyásig tele az asztal sütikkel. A meditációval is így van: több okunk van NEM meditálni, mint tényleg leülni minden nap és gyakorolni a rendszeres mindfulness meditációt.

Miért nem megy a rendszeres gyakorlás?

Ennek számos oka lehet. Azt látom, hogy két fő oka van annak, hogy miért is nem gyakoroljuk a mindfulnesst
(csak néha, hébe-hóba, de annak semmi értelme. tényleg.)

       1, Az egyik ok, hogy már a kezdet kezdetén elcsúszott a dolog azon, hogy a gyakorlás nem
vált rutinná. Ha rutinná tudod tenni, akkor a dolog magától megy: nem kell rá külön időt szánni, kedvet
érezni, még csak jól sem kell csinálni. Csak csinálni kell, illetve csinálódik magától. Mert a mindfulness
gyakorlása épp olyan rutinná válik, mint a fogmosás: nem kell szeretni. Nem kell élvezni, akarni, időt
szánni rá. Valahogy mindig teremtődik pár perc a fogmosásnak.

       2, A másik, hogy az elme nem szereti a meditációt. Egyrészt a figyelem nehezen tartható fenn és
hajlamosak vagyunk az elkalandozást hibaként, kudarcként értelmezni, másrészt a meditációban
ingerszegénykörnyezetben ülünk csendben.

A csend pedig tükör. És sokszor nem tetszik az, amit a tükörben látunk...

Na, de akkor hogy kezdjem?

     1, Én azt mondanám, hogy kezdd 2 perccel! Ülj le holnap reggel, este vagy bármilyen időpontban
2 percre gyakorlni a mindfulnesst. Ezt a 2 percet ne a villamoson, dugóban vagy egy meetingen
kezdd el. A 2 perc legyen formális, csendes légzésfigyelés otthon, a kocsidban, ha az autót már
leparkoltad, a garázsban, egy üres tárgyalóban vagy akár a kertben. Ha szállodában vagy, mert
nyaralsz éppen, akkor ott.

     2, A 2 perc tényleg 2 perc legyen, egy mikroszekundummal se több! Ülj le tehát 2 percre gyakorolni
- itt most a lényeg, hogy rutinná, rendszeressé tegyél valamit, és nem a meditáció hosszára gyúrunk.
Nem az a jó meditáló, aki képes 30-40 percet törökülésben ülni....

Ha egy hétig sikerült 2 percet ülnöd, akkor a következő héten ülj 5 percet. A többi jön magától.

Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés