hirdetés
hirdetés
hirdetés

Szuperfelmérés a Z-generációról

Ne siess annyira, Z!

Menekülnének, pedig itthon is jó eséllyel megtalálnák a számításaikat (nettó 269 ezer forintos fizetéssel) a mai fiatalok, ha nem terjednének a negatív hírek roham tempóban a Facebookon, és tisztában lennének a hazai szolgáltató szektor nyújtotta lehetőségekkel. Utóbbiban igyekszik segíteni őket a hazai British Telecommunications

Főleg a pénz miatt mennének külföldre a fiatalok, és véleménykialakulásukban a közösségi média a döntő, onnan szerzik a legtöbb információt – derül ki többek között ez is a BT (British Telecommunications) és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos, reprezentatív, eddigi legátfogóbb kutatás felméréséből, melyet több mint kilencszáz 14-25 éves fiatal, az úgynevezett Z generáció töltött ki.

A felmérést Szabó Zoltán, a BT ügyvezetője is kommentálta. "Összességében bizakodó, ugyanakkor nyugtalan is vagyok. Bizakodó, amiért tudom, hogy a szektor igenis, kínálja azokat a lehetőségeket, amiket a fiatalok keresnek, nyugtalanságot pedig azért érzek, mert mindezt nem tudják, és teljes mértékben a külföldi tanulásra, munkavégzésre fókuszálnak. Ezt mind a kutatás, mind a személyes tapasztalataim megerősítették” – mondta el a sajtótájékoztatón a vezető.

A felmérésből egészen pontosan az derül ki, hogy a fiatalok több mint négyötöde arra számít, hogy a jelenlegi tendenciát is meghaladó mértékben mennek külföldre dolgozni tartósabb időre a munkavállalók. A válaszolók azt is prognosztizálják, hogy a hazai felsőoktatásban megszerzett diplomájuk külföldön még versenyképesebb lesz, és könnyebb elhelyezkedést biztosít, mint Magyarországon.

Pénz és biztonság – ezt keresik

A vágyott munkahellyel kapcsolatos kérdésekre válaszolva kiderült, hogy a Z-generáció számára az ideális munkahely, elsősorban ideális fizetéssel kecsegtet, másodsorban pedig biztos alapokon áll. A hangulat, munkakörülmények – amiben manapság a legtöbb munkaadó verseng – csak ezután érdekes a Z-nek. Az elvárások utolsó előtti sorában pedig a „főnök személyisége” szerepel, de persze e tétel hátrasorolása minden bizonnyal azért lehetséges, mert a kitöltők még nem sok munkahelyen fordultak meg tartósan.

Ami a fizetési igényeket illeti: a 14-25 éves korosztály számára a nettó havi 269 ezres fizetés az, amiért már beállnának az adott helyre dolgozni. Havi nettó 420 ezerrel pedig már nagyon boldogok is lennének. „Pedig ez nem egy elérhetetlen összeg nálunk, se a kezdő, se a későbbi fizetés tekintetében sem. Sokan szinte semmit nem tudnak az SSC-kről, ahol sokkal több lehetőség várja a fiatalokat, mint amire gondolnak. Az elmúlt évben 1000 nyitott pozíciónk volt, aminek közel felét belülről töltöttük fel, tehát előrelépési lehetőségeink is bőven akadnak.” – jegyzi meg Szabó Zoltán.

Ami szinte a legszomorúbb pontja a fizetési igényekre vonatkozó válaszoknak, az az, hogy a lányok közel 100 ezer forinttal kevesebb fizetési igénnyel lépnek fel, mint a férfiak már a pályára állásuk nulladik pontján…

A csendes generáció: nem osztanak, csak megfigyelnek

A munkahellyel, elhelyezkedéssel kapcsolatos információkon kívül a médiafogyasztási szokásaikról is megkérdezték a Z-generáció tagjait. Az persze senkit nem lep meg, hogy a tévé már teljesen partvonalon kívülre került ezeknél a fiataloknál (3% néz tévét), de a tablet is kezd kiszorulni. Első helyen a telefon áll, amin a legtöbb időt chateléssel töltenek, minden egyéb tevékenység csak sokkal később következik a sorban. Elsősorban közösségi média oldalakat látogatnak (99 százalék van fenn a Facebookon) a fiatalok, és azon keresztül jutnak el hírportálokra. Miután az egymás közti megosztások az információáramlás elsődleges csatornái, így nagyon felerősödnek egyes vélemények.

Beck Lászlót, a Medián kutatási igazgatóját az lepte meg leginkább, hogy a Z-generáció tagjainak csak 29 százaléka oszt meg képet vagy videót magáról. Legtöbben inkább csak figyelemmel követik a kisebbség megosztásait. A fiataloknak átlagosan 606 ismerősük van, (bár 14 százaléknak van ezer feletti „barátja”), és átlagosan napi 6,5 órát töltenek képernyő előtt.

Összességében még azt is tanulságos volt látni a megrendelőknek, hogy míg régebben munkát, munkahelyet kerestek a frissen végzettek, ma már sokkal inkább a munkaadó kiválasztásáról beszélhetünk. A munkaerőhiány a fenti információhiánnyal párosulva lépéskényszerbe hozza a cégeket, ezért Szabó Zoltán fontosnak tartotta kiemelni, hogy a felmérés hatására mindenképpen szektor szintű összefogásra van szükség.

További részletek az alábbi ábrákon: 

 

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés