hirdetés
hirdetés
hirdetés

Toborzási trükkök a LinkedIn-en

„Ne kérd meg a kezét az első lépésben!”

A LinkedIn kiváló eszköz az alapvetően passzív – jellemzően fehérgalléros, magasan kvalifikált és más közösségi oldalakon kevésbé elérhető – jelöltek elérésére. Ezen belül több lehetőségünk is van, amelyek közül az egyik az elérni kívánt jelölteknek kiküldött, személyre szóló InMail.

A közösségi média korában már kézenfekvő, hogy a különböző közösségi oldalakat (is) használjuk a potenciális munkavállalók elérésére. A március 6-án megtartott „Toborzási trükkök a LinkedIN-en” workshopon Tokár Péter, a TESK ügyvezető igazgatója többek közt a LinkedIn toborzói profil kitöltésének és a toborzó inMail kiküldésének best practice-eit osztotta meg a közönséggel.

A 4. ipari forradalom korában a hr-eseknek nyilvánvalóan meg kell tanulniuk, hogyan toborozzanak új módokon. Nincs munkaerőhiány, hangsúlyozza Tokár Péter, hanem megváltozott munkaerőpiaci körülmények vannak, amelyekhez alkalmazkodni kell – mint ahogy az olaj se fogyott el, csak más az ára, és megváltozott a megszerzési módja. Ugyanez a helyzet a munkaerőnél is: meg kell tanulnunk, milyen új csatornákon, hogyan (és mivel) érhetjük el.

Amikor toborzunk, valójában értékesítünk

Mindenekelőtt azt kell tudatosítani magunkban, hogy amikor tobozunk, valójában értékesítünk, épp csak nem egy terméket vagy szolgáltatást, hanem egy céget és egy lehetséges pozíciót próbálunk meg eladni. Ehhez először is egy versenyképes cégre és pozícióra lesz szükségünk, de emellett ismernünk kell a célközönségünket: tudnunk kell, kit érdekelhet ez a pozíció, és rendelkeznünk kell azzal a kommunikációs csatornával, amelyen keresztül elérhetünk hozzájuk. A LinkedIn a kvalifikált munkaerőhöz vezető nagyon jó csatorna: főleg fehérgallérosok, de külföldön már magasan kvalifikált kékgallérosok is elkezdték használni. Elérésükhöz szükségünk lesz a marketingre, vagyis a megfelelő becsomagolásra, az érdeklődés (vagy inkább a vágy) felkeltésére, és ezután következhet az eladás: az érdeklődések begyűjtése, és az ügylet (vagyis a pozíció) sikeres lezárása.

A LinekdIn konkrét toborzási megoldásai közé tartozik az, ha recruiter hozzáférést vásárolunk. Ennek birtokában tudunk profilokat nézegetni és InMaileket kiküldeni az elérni kívánt jelölteknek. Ma a passzív jelöltek jelenti a források 80%-át, így belátható, hogy érdemes erre áldozni. Az igazán komoly szakemberekkel ráadásul gyakran a LinkedInen keresztül lehet kapcsolatba lépni, más felületeken jellemzően nem.

Jó profilkép: 14-szeres megtekintésnövekedés!

A LinkedInen érdemes toborzói profilt létrehozni magunknak. A legfontosabb: legyen egy jó profilképünk! Ha a cég több munkatársa is toboroz, akkor ajánlott a profilképeken az egységes háttér, öltözet és beállítás, és nem árt, ha a munkatársak profilképe valamiképpen a cégre is utal, mert ezzel nagyfokú profizmust mutatunk. A mosolygós, kamera felé forduló arc a legjobb választás, és lehetőleg ne egész alakos, hanem az arcra fókuszáló képet töltsünk fel. A LinkedIn statisztikája szerint megfelelő kép használatával tizennégyszeres növekedést érhetünk el a profilmegtekintésekben.

A nevünk alatti figyelemfelkeltő főcímsornál érdemes megint elővennünk a marketinges énünket. Itt mondjuk el röviden, mit csinálunk, de sima leírás helyett mutassunk szenvedélyt, mutassuk meg az az értékeinket! Térjünk ki arra is, mi az, amihez mi személy szerint hozzá tudunk járulni. Ma még kevés a jó hazai profil, itt az előadó szerint amerikai példákat érdemes nézegetni.

Ezt követi a Summary: itt egy ösztönző összefoglalót készíthetünk magunkról, ahol leírjuk, milyen eredményeink vannak, mit csinálunk, milyen területre toborzunk. Kulcsszavakat használjunk, ne szlogeneket! Adjunk áttekintést a cégünkről és saját pozíciónkról; ismét egy érdekes LinkedIn-es statisztika, hogy tizenkétszer többen olvassák el a profilját annak, aki egynél több pozíciót ad meg.

Az ajánlásaink menedzselésére is érdemes odafigyelnünk, ugyanis ha valakinek sok ajánlása van, arról feltételezhető, hogy tényleg ért ahhoz, amit csinál – és valóban azzal foglalkozik, amit a profiljában megjelölt.

A LinkedIn lehetőséget ad az URL-ünk átírására is, amit szintén érdemes megtenni, hogy a kilométerhosszú URL helyett a saját nevünk (és nevünk gyakoriságának függvényében még esetleg egy-két-három számjegy) szerepeljen a webcímünkben, amelyen keresztül elérhetők vagyunk.

Profilunkat képekkel és videókkal is feldobhatjuk, éljünk ezzel a lehetőséggel!

InMail-küldési checklist

A megfelelően kitöltött toborzó profilról már elkezdhetünk InMaileket kiküldeni a szóba jöhető passzív jelölteknek. Íme egy checklist InMail küldéséhez:

  1. Ellenőrizd, aktív-e az illető, és tudod-e, ki ő!
  2. A tárgymező legyen specifikus, konkrét és figyelemfelkeltő, például: kommunikáljon (piaci vagy a személlyel kapcsolatos) aktualitást, tartalmazzon egy őszinte megnyilatkozást vagy egy meglepő állítást, esetleg statisztikát vagy számadatot.
  3. A megszólítás legyen udvarias, és szerepeljen benne a címzett neve!
  4. Mutasd be röviden a saját cégedet! Írd le, honnan írsz neki.
  5. Térj ki a közös pontokra, építs a networkingre!
  6. Szakmai információk átadásával tartsd fenn az érdeklődését! Például: „Vezetőségünk nagy jövőt lát a területben…”
  7. Fejezd ki az érdeklődést a megszólított személy iránt, de ne kérd meg a kezét az első alkalommal! Csak kezdeményezz beszélgetést! Példa: "Érdeklődve olvastam, hogy Ön az elmúlt időszakban ezzel és ezzel foglalkozott..."
  8. Szerepeljen a levélben CTA (Call to Action)! Például: „Amennyiben szívesen hallana többet is a lehetőségről, kérem, jelezze felém…”
  9. Udvariasan köszönj el!
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés