hirdetés
hirdetés

Az egészség mint versenyelőny

Ne csak mutatóba válassz egészségprogramot!

Dr. Fügedi Gergely, a Fitpuli alapítója a Nagy Employer Branding Napon arról beszélt, hogy a munkavállalók egészségére való odafigyelés számos előnnyel bír a cég számára is, ezért ezt a vállalatoknak kötelességük támogatni. De milyen programot érdemes ahhoz választani, hogy azt valóban kihasználják a munkavállalók? 

Egy magas szintű egészségkultúra számos előnnyel bír: csökkenti a fluktuációt, a hiányzások számát és fókuszáltabbá teszi a jelenlétet. Ezenkívül nő a termelékenység és erősebb lesz a dolgozói elégedettség is. Egy jól működő egészségprogram 5 tényezőnek kell, hogy megfeleljen: legyen személyre szabott, mérhető, hozzáférhető, bizonyítékalapú és motiváló.  

Törekedjünk a személyre szabottságra!

Sokan feltehetik a kérdést: mi a bizonyíték arra, hogy ha bevezetek egy ilyet, akkor az valóban működni is fog? Vagy talán egyeseknek már konkrétabb tapasztalata is van: biztosítom a dolgozóknak a konditermi bérletet, de nem használják ki... Nos, valóban nem mindegy, hogy hogyan választjuk meg a programot!

Először is nagyon fontos maga az egészségprogram kommunikációja. Egy felmérés alapján két terület fejlesztése eredményez nagyobb elkötelezettséget: a krónikus betegségek kezelése és az egészségtudatos döntések támogatása. Utóbbi azt jelenti, hogy csökkentjük a dolgozók döntési energiáit és eleve egy olyan környezetet hozunk létre számukra, melyben könnyebben hozzák meg az egészségüket szolgáló döntéseket. Ez lehet például az irodában az egészséges étkezés elterjesztése, a munkahelyi mozgás, jóga beiktatása. A lényeg, hogy a dolgozók valódi igényeit ragadjuk meg, s olyan intézkedést válasszunk, amely igazodik a munkavállalók személyiségéhez, életritmusához. 

A szabadidő, feltöltődés biztosítása (azaz a túlórák ellenzése), a munkahelyi stresszkezelés és a home office, azaz a rugalmasság szintén növelik az elégedettséget.

Az elköteleződés és a jóllét kéz a kézben jár

A Gallup egyik kutatási eredményéből az látszik, hogy az embereknek mindössze 13%-a elkötelezett világszinten. 88% pedig váltana akár kevesebb fizetésért is, ha a juttatásoknál jobb, személyre szabottabb, hasznosabb szolgáltatásokat kapna (pl. fogászati kezelés). Az elköteleződés akár közel 40%-al is nőhet, amennyiben a munkavállalók úgy érzik, törődnek az egészségükkel és a jóllétükkel.

Reméljük, ezek az érvek meggyőztek Titeket is arról, hogy a munkavállalók egészsége egy fontos erőforrás, amivel érdemes törődni, hiszen így alakíthatunk ki egy egészségesen működő, hatékony szervezetet.

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés