hirdetés
hirdetés

Te mit teszel a munkavállalódért?

Napi 4 óra munkával és önállósággal az elkötelezettségért

Rácz Anikóval, a Hannabi tulajdonosával beszélgettünk, aki annak a híve, hogy felelősségteljes munkavállalókkal vegye körül magát, akik aztán igen nagy szabadságot kaphatnak a kanapétervezéssel foglalkozó cégnél. Napi rugalmasan elosztható 4 óra munka teljes munkaidős fizetésért cserébe? Nem hangzik rosszul. 

-       Pontosan mi a cég profilja, mivel foglalkoztok? 

Ez egy kicsi családi vállalkozás, én alapítottam belső építész múlttal tíz évvel ezelőtt, mégpedig azért, mert nagyon nehéz volt az ügyfeleimnek kanapét találni, és nem értettem miért. Nagyon pontosan méretre kell szabni ahhoz egy kanapét, hogy tökéletes legyen és elférjenek rajta annyian, amennyi ember számára ezt vásárolni szeretnék az ügyfelek. Gyakran 10-20 centiméteren múlik az egész. Tíz évvel ezelőtt egyáltalán nem volt magától értetődő, hogy személyre szabott dolgokat szeretnék készíteni, főleg nem magyar cégként, mert akkor még nem volt ekkora a bizalom a magyar termékek iránt. Viszont már rögtön az elején nagy sikereket értünk el, és fontos hangsúlyt helyeztünk a fenntarthatóságra is. Hagytuk, hogy kiforrja magát, ha tudja... Gondoltuk, ha van ennek piaca, az úgyis megmutatkozik. Alapítóként, tervezőként, marketingesként is része vagyok a cég életének. Most már van projektmenedzserünk, pénzügyesünk is.

-       Mit teszel azért, hogy a munkavállalók elégedettek legyenek és szeressenek bejárni dolgozni?

Azt hiszem, ez ösztönösen jött. Kezdetben azt gondoltam, nem vagyok egy kifejezett főnök típus. Nálunk nagy a felelősségvállalásra az igény, mint munkaadó részéről. Nekem nincs időm a folyamatos ellenőrzésre és felügyelésére, mert kicsi a cég. Olyan embereket kerestem, akik szeretnek önállóan dolgozni és az az igényük, hogy nagy szabadságot kapjanak. Nem aggódom amiatt, hogy jól végzik-e a munkájukat. Én elmondom az elején, hogy nem lesz feszültség és nyomás. Nálunk senkinek nincs munkaideje, átlag 4 órát kell naponta dolgozni és ezt mindenki dolgozhatja, ahol szeretné, leginkább otthon. Viszont az a tapasztalat, hogy simán dolgoznak ezalatt a 4 óra alatt annyit, mint mások egy átlag munkahelyen 8 óra alatt. Itt nincs kávézgatás a barátokkal a munkaidő alatt, de tudják, hogy ezzel saját maguk számára spórolnak meg időt. 

Rácz Anikó, Hannabi

-       Ha jól értem, a munka otthonról végezhető. Ez azt jelenti, hogy személyesen nem is találkoztok szinte?

Néha az ügyfelekhez be kell menni, hetente egyszer vagy kétszer, illetve szoktunk egy közös napot is tartani. A munkavállalók mindezért egy viszonylag jó 8 órás átlagfizetést kapnak, plusz prémiumot. Kicsit a vállalkozói és az alkalmazotti viszony között vannak. Van egy nagyon jó jutalék rendszer is, hogy ha többet kell dolgozni, akkor legyen motivációjuk. Ez eléggé bevált, nagyon szeretik, úgy csinálják a srácok, mintha a sajátjuk lenne a cég. Nekem azért jó, mert önállóak, illetve akkor járnak ők is jól anyagilag, ha a cég is. Emellett persze ott kell lenni a hátuk mögött és segíteni, ha kérdés van, vagy valamire szükségük van. De külön energiát nem igényel a felügyeletük.

-       Hányan vagytok a csapatban?

A férjemmel és a projektmenedzserünkkel együtt 3-an vagyunk. Két munkavállalónk ismertségi körből jött, róluk tudtam, hogy hogyan dolgoznak és illenek ide.

-       Milyen a fluktuáció? 

Nálunk nincs ilyen.

-       Ha ennyire kicsi a csapat és valaki lebetegszik vagy kiesik a munkából, például elmegy nyaralni, azt hogyan oldjátok meg?

Mivel nincs olyan nagyon sok megrendelésünk, eloszlik az erőforrás és ilyenkor be tudunk segíteni egymásnak.

 

Ha te is ismersz olyan vállalkozót, cégvezetőt vagy menedzsert, aki sok apró gesztussal igyekszik a munkavállalói kedvében járni, ajánld be nekünk őt ezen az e-mail címen:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
 
Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés