hirdetés
hirdetés

Külföldi szakirodalom

Mit tégy, ha megakadtál?

Daniel Pink, magatartáskutató, számos management sikerkönyv írója és az egyik legnézettebb TED előadás prezentálója. Weboldalán közzétett rövid, inspiráló videói közül válogatunk.


Mit tégy, ha megakadtál?

http://www.danpink.com/pinkcast/episode-1/

Ha egy nehéz döntést kell meghozni, sok embernek segít, ha felteszi a kérdést: -Mit tanácsolnál a legjobb barátodnak ilyen helyzetben?
Ez az egészen egyszerűnek tűnő tanács azon a jelenségen alapul, hogy a legtöbb embernek segít, ha átkeretezi a problémát: ha másoknak kell tanácsot adni, nagyobb valószínűséggel látjuk az erdőt, míg saját világunkban elmerülve inkább a fák kerülnek előtérbe.

Ez a jelenség Salamon-paradoxon néven ismeretes: tudjuk, hogy a bölcsességéről híres királyhoz messze földről járultak tanácsért, útmutatásai, döntései legendásak voltak, de kevésbé ismert, hogy a magánélete kaotikus volt, imádta a pénzt és dicsekedett gazdagságával, fiából pedig sikerült inkompetens zsarnokot nevelni, ami nagyban hozzájárult a királyság későbbi bukásához.
 
Az ebből adódó következtetést - hogy gyakran sokkal okosabbak vagyunk, ha más életvezetését kell irányítani - kísérletek igazolják.  Igor Grossmann és Ethan Kross kutatásai azt mutatják, hogy ha másoknak kell tanácsot adni, kreatívabbak és bölcsebbek vagyunk, jobban mérjük fel saját tudásunk határait, továbbá a kompromisszum és a jövőben bekövetkező változások hatásait és nagyobb sikerrel vesszük figyelembe mások szempontjait. A kísérletek azt is igazolják, hogy ha a résztvevők figyelmét felhívják arra, hogy távolodjanak el a problémától, akkor ez az asszimmetria csökken és saját problémáikra is jobb válaszokat találnak.
 
Végül arra is fény derült, hogy a kor nem befolyásolja ezt a jelenséget, a 20-40 éves korosztályban lévők viselkedése nem különbözött a 60-80 évesekétől - ebben a kérdésben nem jár a kor nagyobb bölcsességgel.
 
 
 
Kalló Miklós, Fekete Hattyú Központ, kreativitás-ökológiai szaktanácsadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés