hirdetés
hirdetés
hirdetés

30-40 ezer állás

Mire vágynak a Z-generációs informatikusok?

A PWC átfogó felméréséből nem csak az derül ki, hogy a fiatalokat a rugalmas munkaidő vonzza a leginkább, de speciálisan vizsgálták a leendő informatikusok igényeit is.

 

Meetupot tartott múlt héten a Codecool programozóiskola, ahol a PWC, Z-generációról készült átfogó felmérésének eredményeit is ismertették. A 16-26 éveseket vizsgáló kutatásban 13 ezer fiatal vett részt. A felmérés egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy a fiatalok prioritása a munka-magánélet egyensúlyán van, és a rugalmas munkarend a legfontosabb szempont számukra, míg szinte utolsó helyre szorult a jövőbeni foglalkoztató megítélése, vagy a társadalmi felelősségvállalási aktivitásai.

A kutatás kiterjedt az IT-s végzettségű és érdeklődésű fiatalokra is. A speciálisan informatikai pályára készülő fiatalok elvárásai például annyiban különböznek a nagy átlagtól, hogy sokkal kevésbé elvárás részükről a változatosság, azonban magasabbra értékelik az innovatív, minőségi munkakörnyezetet és a hozzáértő munkatársakat.

400-500 ezres bruttó fizetés

A kezdőknél a fizetés és a bérjellegű kompenzációk sem toplistás tényezők a felmérés szerint, hiszen anyagi függetlenségük elérésének célja még nem feltétlenül esik olyan súllyal latba ebben a korai életszakaszban, mint később. Egy másik lehetséges értelmezését adta a számoknak Simon Gábor, a Codecool társalapítója, aki szerint az informatika környékén állást keresők akár természetes adottságnak is vehetik az átlagnál jobb munkakörülményeket és béreket, hiszen a saját diákjaik esetén is 97 százalékot meghaladó az elhelyezkedés sikeressége, és az akár 400-500 ezer forintos bruttó kezdőfizetések sem ritkák.

Bencze Róbert a PwC Magyarország People & Organisation csoportjának igazgatója rámutatott arra, hogy egy közkeletű tévhitet is eloszlat a kutatás. „Gyakran éri az a vád a mai fiatalokat, hogy hiányzik belőlük a tisztelet vagy az alázat. Ezzel szemben azt látjuk, hogy elismerik a szakmai és vezetői képességeket. Az azonban tény, hogy újra meg újra ki kell érdemelni e téren a megbecsülésüket.”

Legjobban az IT-sokat akarják

A Meetupot záró kerekasztalbeszélgetésen az informatikai munkaerőhiány mértékét és alakulását boncolgatták a résztvevők. Szabó M. István, az Állás.hu kommunikációs vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a sajtóban rendre megidézett 22 ezres betöltetlen álláshely valójában az Informatikai Vállalkozások Szövetsége által 2015-ben kimutatott szám, és mára ez jó eséllyel inkább 30-40 ezer.

Bencze Róbert tovább ment, rámutatva arra, hogy ha a hagyományos iparágakban informatikai készségeket is feltételező álláshelyeket nézzük, akkor százezres is lehet az érintettség, ezt pedig a köz- és felsőoktatás mellett csak a privát szektor kezdeményezéseivel lehet pótolni, nem véletlenül fejlődik ez a szakoktatói piac az igények nyomán ilyen ütemben. Ezt erősítette meg Simon Gábor a Codecool programozóiskola társalapítója is: „A toborzásban, a vállalatok részéről elmúltak az előítéletek” – összegezte tapasztalatait a szakember. „A húszas, harmincas korosztályon túl már negyvenesek is részt vesznek a képzéseinken, és ami szintén jó hír, hogy a piaci 10 százalék alattihoz képest a 25-30 százalékot is eléri a lányok aránya.”

 

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

hirdetés