hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kutatás

Mire kíváncsiak igazán a munkavállalók?

A belső kommunikáció sosem egy zökkenőmentes terep egyik vállalat életében sem. Megoszlik a felelősség a HR és a kommunikációs osztály között, szűkös eszköztár áll csak rendelkezésükre, és sok esetben az sem teljesen világos, miről is szeretnének hallani hétről-hétre a munkavállalók. A Blue Colibri most ennek járt utána.

A legnagyobb hazai és nemzetközi belső kommunikációs szolgáltatók megkeresésétől kezdve, a cégvezetőkkel való interjúkon át, a munkavállalókkal folytatott fókuszcsoportokig készített a Blue Colibri egy átfogó felmérést annak feltárására, hogy a kötelező tájékoztatások mellett, mik azok a témák, amelyekről legszívesebben értesülnek a kollégák, és milyen módon teszik ezt szívesen.

A felmérésből kiderül, hogy a munkavállalók többsége az olyan megoldásokat preferálná a munkahelyén, amely rövid, ám informatív formában juttatja el hozzájuk releváns és valódi tartalmakat, és egyúttal lehetőséget teremt a visszajelzés adására is.

A kutatásban résztvevők több mint ötven százaléka szívesen használna olyan digitális megoldásokat, amelyek lehetővé teszik, hogy a mobiltelefonjukon keresztül történjen a céges kommunikáció. Az okostelefon mára már egyben miniszámítógépként üzemel, szinte fel sem lehet sorolni, mennyi funkciót érhetünk el benne. A céges kommunikációnak tehát ugyanúgy ott a helye!

És mik a főbb témák és tartalmak, amiket érdemes megosztani a kollégákkal? Vannak köztük kiszámíthatók és megdöbbentőbbek is, de az biztos, hogy ha legközelebb ezekhez nyúl a HR-es vagy a belső kommunikációs kolléga, nagyot nem hibázhat!

1. Névjegyzék

Az első és legfontosabb. Fontos, hogy lehetőséget adjunk, hogy közvetlenül és egyszerűen elérhetővé váljanak azok a kollégák, akik elérésére korábban nem volt mód.

2. Tájékoztatók

Rövid és egyszerű figyelmeztetések, emlékeztetők. Fontos szempont, hogy célzott legyen: valóban csak azokhoz a kollégákhoz jusson el, akik számára releváns. Emellett pedig kiemelt jelentőségű a visszamérhetőség: lássuk, hogy valóban elolvasták-e azok a munkatársak, akiknek szólt.

3. Preboarding és onboarding

Már a munkába állás előtt bevonjuk a munkavállalókat a vállalat körforgásába. Az első néhány hónap kritikus a lemorzsolódás szempontjából, így kiemelten fontos, hogy éreztessük a munkavállalókkal, hogy várjuk őket, és megosszunk velünk gyakorlati tanácsokat például a dress code-ról, a közeli étkezési lehetőségekről, vagy éppen a megközelíthetőségről.

4. Vállalati hírek

Aktualitások, fontosabb céges történések megosztása. Ne várjunk egy hetet, hogy elkészüljön a céges hírlevél, vagy több hónapot, míg kinyomják a céges újságot. Egyszerűen osszuk meg a tartalmakat, amint alkalmunk van rá. Ezek lehetnek a vállalati küldetést és víziót érintő tartalmak (a Deloitte 2017-es Global Human Capital Trends kutatása szerint a munkavállalók többsége (60%)  nincs tisztában a vállalata alapvető küldetésével), közéleti hírek, vagy az elismerést célzó tartalmak.

5. CEO blog/vlog

Közvetlenebb kapcsolat a munkavállalókkal. Bizonyos hírekről ő adjon közvetlenül számot. Lehetőség bizonyos témákról kérdések feltevésére.

6. Céges események

Kollégák bevonása már előre az események szervezésébe. Az egyik legfontosabb téma, amit mindenkit foglalkoztat az év folyamán, hogy ki fog fellépni a karácsonyi bulin, és mi lesz a menü. Ahelyett, hogy vért izzadnánk, szavaztassuk meg a kollégákkal, adjunk nekik felületet, hogy elmondhassák a véleményüket, és közösen hozzunk létre olyan eseményeket, amelyeken mindenki örömmel vesz részt.

7. Közösségek

Legyen szó a közös sportról, vagy hobbikról, a munkán kívül is számos dolog köti össze a munkavállalókat. Elősegíti az elköteleződést, ha közösségekbe kapcsoljuk őket, amik mentén kiélhetik közös hobbijaikat, érdeklődési köreiket és ezáltal jobban megismerhetik egymást.

Ha szeretnél részletesebb betekintést nyerni a témába, Barathi Tamás, a Blue Colibri App társalapítójának előadását a legfontosabb céges tartalmakról ezen a linken éred el!

További információkért és a belső kommunikáció egyszerű, hatékony, kétirányú és mérhető alternatívájáért pedig látogasd meg a Blue Colibri App oldalát! (x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés