hirdetés
hirdetés

Tanácsadás

Meddig tehetek kivételt?

Tisztelt Tanácsadó!

Az egyik kollégám nagyon jó adottságokkal rendelkezik és feladataiban sorra sikereket ér el. Ugyanakkor bizonyos adminisztrációs kötelezettségének nem akar vagy nem tud eleget tenni. Tulajdonképpen akár kivételt is tehetnék az esetében, de ez visszahat a többiekre, akik ugyan nem olyan sikeresek, de betartják a vállalat szabályait. Hogyan tartsam meg az összes kollégám úgy, hogy a maximumot hozzák ki magukból és ne legyen kivételezés látszata közöttük, azaz ne rontsak a csapatszellemen?

Tisztelt Kérdező!

Biztosan tudható, hogy ha az illető a többi kollégával egyenrangú, akkor az elnézés számukra sértő lesz, és igazságtalanságot fognak átélni. A kérdésben leírt dilemmát sokszor átélik a vezetők, mert a jó teljesítést ők is fontosabbnak tartják valójában, mint az adminisztrációs kötelezettségek betartását. Fordítva soha nem teszik fel ezt a kérdést... Ha nem így lenne, a kérdést meg se fogalmaznák.

Torma Kálmán
Torma Kálmán

Ha a csapat számára azonos munkaköri kötelezettségeket fogalmazunk meg, abban az esetben szembe kell néznünk az illető megfelelő szabályok (többszöri figyelmeztetés) melletti eltávolításával. Az eltávolítás melletti egyik ok, hogy a többiek igazságtalanságot fognak átélni, ha nem tesszük meg, a másik ok, hogy ha ezt eltűrjük, akkor a saját vezetői hitelességünk fog csorbát szenvedni, és ennek súlyos következményei lehetnek a későbbiekben, amikor viszont vezetői erőnkre kell támaszkodnunk. Arra a vezetői erőre, amit munkatársaink megszavaznak nekünk lelkükben, amitől elfogadottak lehetünk szemükben, amiért kérhetünk tőlük fokozottabb erőfeszítést. Ne is reménykedjünk motivációs lehetőségekben, ha igazságtalannak látnak bennünket, akkor csak „vásárlási eszközök” maradnak kezünkben, plusz juttatások és fizetésemelés formájában. Így hiába fogjuk kérni a többieket, hogy hozzák ki a maximumot magukból.

A szóban forgó kollégának pedig világosan meg kell mondani, hogy amikor munkaszerződést vállalt a céggel, akkor vállalta az adminisztrációs munkára vonatkozó szabályok betartását is, amelyek az üzleti tevékenység hatékonyságához szükségesek. Sokféle oka lehet annak, hogy valaki nem tartja be a munkaszerződésében vállalt ígéreteit, és a vezetőknek nem feladatuk kideríteni ennek okát, csak azt, hogy be akarja-e tartani vagy sem. Amennyiben sikerül erről az alapvető kérdésről beszélgetnünk a munkatársunkkal és esetleg megfelelő megállapodásra jutni, akkor lehet esetleg folytatni a munkaviszonyt, és az adminisztráció is teljesülni fog. Ha nem, akkor nem maradt sok választási lehetősége a vezetőnek.

Torma Kálmán, vezetői tanácsadó, szervezetpszichológus, TMT Consulting
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés