hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blue Colibri App

Magyar startup forradalmasítja a belső kommunikációt

A legtöbb HR szakember erején felül igyekszik a lehető leghatékonyabb tájékoztatást megadni a kollégáknak. Hírleveleket állítanak össze, újságot szerkesztenek, belső anyagokat gyártanak, mégis az emberek többsége úgy érzi, hogy nincsenek megfelelően tájékoztatva, őket mindenből kihagyják. A jelenlegi kommunikációs gyakorlatok tehát sem a küldői, sem a fogadói oldalról nem látják el azokat a funkciókat, amelyekre ki lettek találva. Ez a magyar fejlesztés azonban minden ismert szervezeti problémára megoldást nyújthat.

A szervezeti kommunikációra megoldást kínáló cégek piacán most kezdenek éledezni a vállalatok, az egészen egyszerű chatbottól kezdve, az üzemi csarnokokban kihelyezhető kioszkokon át, a komplex megoldást nyújtó mobilappokig találhatunk megoldásokat, ha HR-esként fel szeretnénk rázni a belső kommunikációt.

Az irodistáktól kezdve, az eladókon át, a gyártósori dolgozókig

A hatékony szervezeti kommunikáció problémája nem egyedi. Ez azt is mutatja, hogy szinte kivétel nélkül minden szektor érintett benne. „Mi elsősorban a non-desk, tehát a számítógéppel és/vagy céges e-mail címmel nem rendelkezőket céloztuk meg a fejlesztésünkkel, azonban azóta már szinte minden szektorból érkeztek megkeresések. A bankban dolgozó fehérgalléros munkatársaknál ugyanúgy probléma a hatékony és célzott kommunikáció, mint egy kereskedelemben dolgozó eladónak, egy gyártósori operátornak vagy épp egy hotelben lévő takarítónak” – mondta Barathi Tamás, a belső kommunikációt és elköteleződést támogató mobilplatform, a Blue Colibri App egyik alapítója.

Barathi Tamás, fotó: Matolcsi Fédra

A megoldás közelebb van, mint gondolnánk

Barathi Tamás évekig dolgozott HR tanácsadói projekteken, és az évek alatt számtalan ügyfél megannyi problémája egy gyökérokra vezetett vissza, és ez a kommunikáció. „A HR- és a belső kommunikációs folyamatok hatékonyabbá tétele és digitalizációja a legtöbb vezető és HR szakember számára az első számú megoldandó kihívások közé tartozik. Olyannyira kiemelt területként tartják számon, hogy a megoldások keresésével nem szeretnének hosszú évekig időzni, legtöbbjük már egy éven belül kézzel fogható eszközre vágyik – magyarázta. –  Mindezek ellenére, sokan még hisznek a kevésbé hatékony és felhasználóbarát módszerekben. Több millió forintos beruházásokért kerülnek ki TV-k, kijelzők és kioszkok a folyosókra, étkezőkbe, öltözőkbe. Azoknak, akik emellett a megoldások mellett teszik le a voksukat, valószínűleg beletelik még néhány millió forintba és rengeteg (felesleges) munkába, hogy belássák a mobiltelefonoknál nincs hatékonyabb eszköz a belső kommunikációra, akár tartalomgyártóként, akár -fogyasztóként nézzük.”

Mindennapi gyakorlatok a munkában

Hiszen az okostelefonok már most is életünk szerves részei. Ott vannak velünk mindenhol. Elkísérnek a munkába, ők is fontos tartozékok az ebédidő közben, gyakran velük töltjük el a kávészünetet is. Miért ne tennénk át az egész vállalati kommunikációt és az intranetet arra a felületre, amely egyébként is a tájékozódás és kapcsolattartás első számú eszköze a mindennapokban?

Fotó: Porkoláb Patrik

„Egy statikus intranettel szemben olyan megoldást dolgoztunk ki, ahol a tartalmakat célzottá tudjuk tenni. Röviden és lényegre törően tudunk eljutni a munkatársakhoz, és tudjuk őket értesíteni a feladatokról, teendőkről, fontos információkról – tette hozzá Barathi Tamás. – Mindezt pedig az okostelefonokon keresztül érjük el.”

Hatékony, kétirányú és mérhető

Az elérhetőség mellett az interaktivitás növelése is fontos szempont. A korábbi belső kommunikációs gyakorlatok jellemzően egyirányúak. Kevés teret engednek a munkavállalóknak arra, hogy visszajelzést tudjanak adni, és a tekintetben is sötétben tapogatóznak a HR-esek és kommunikációs szakemberek, ha a hatékonyságot igyekeznek visszamérni. A hagyományos kommunikációs csatornák esetén nincs visszacsatolás, nem lehet tudni, hogy eljutott-e mindenkihez az üzenet, akihez szerettük volna. A Blue Colibri Appel azonban tudunk azonnali visszajelzéseket kérni és adni, folyamatokat tudunk automatizálni. Ráadásul mindezt mérhető módon.

Az alkalmazás emellett remek lehetőséget teremt arra, hogy a munkavállalókkal közösen alakítsunk ki egy hatékony kommunikációs felületet. „Fontosnak tartjuk, hogy a bevezetés első lépéseként bevonjuk a kollégákat és feltérképezzük azokat a témákat és információkat, amelyek miatt használnák napi szinten a rendszerünket. Tesztcsapatokat állítunk össze és az értékes visszajelzések adásán túl igazi ambassadorokká is válnak, amely nagyban hozzájárul a széles körű használathoz” – emelte ki Fulai Viktória, a Blue Colibri App ügyvezetője.

Fulai Viktória, a Blue Colibri App ügyvezetője, fotó: Porkoláb Patrik

Munkavállalói élmények a zsebünkben

Az applikáció azonban sokkal több mint egy szimpla kommunikációs platform. Támogatja az elköteleződést, javítja a munkavállalói élményt és olyan belső folyamatokban is segít, mint a munkavállalói ajánlás vagy az onboarding. Jövő évtől pedig még több funkcióval bővül a Blue Colibri App által kínált HR funkciós paletta. Barathi tervei szerint sportnapok, céges bajnokságok és versenyek online támogatását is el fogja látni az alkalmazás. Ezek mellett platformot teremt, amely segít a nyitott pozíciókról való tájékozódásban, valamint a munkatársi megbecsülést növelő funkciók is beépítésre kerülnek. A platform ezeken felül képes integrációba lépni a leggyakrabban használt HR és munkaszervezési szoftverekkel, ezzel is biztosítva az adatok szinkronizációját és a folyamatosan frissen tartott munkavállalói kört, akik jogosultak a rendszer használatára.

Fotó: Matolcsi Fédra

A forradalmi megoldásra már az indulás első félévében hatalmas kereslet mutatkozott. Ez év végéig 14 vállalat 12.000 munkavállalójának telefonján fog futni a rendszer. Emellett pedig az első körös stratégiai partnerek révén 2020-ban már határon túli telephelyeken, leányvállalatoknál is használni fogják a Blue Colibri Appet.

Ha nem szeretnéd, hogy a versenytársaid lekörözzenek a belső kommunikációs eszközökkel, kérj ingyenes konzultációt itt, még ma! (x)

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Tapasztalatok, gyakorlati tanácsok – átállási workshop

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Nap című konferenciát. A nap, amikor az employer branding szakma találkozik.

hirdetés