hirdetés
hirdetés
hirdetés

Jövő

Leválthatják-e a robotok a HR-eseket?

Egy friss kutatás szerint nem kell aggódiuk a jövőjük miatt a HR szakembereknek.

Egyre több munkavállaló aggódik amiatt, hogy a jövőben elveszik a robotok a munkájukat. Kutatók és milliárdos vállalkozók – mint Mark Zuckerberg vagy Bill Gates –arra figyelmeztetnek, hogy a robotok megjelenésének nagy vesztesei az alacsony képzettségű munkavállalók lesznek.

Martin Ford neves jövőkutató viszont arra hívta fel a figyelmet, hogy az egészségügyi dolgozóknak, szerelő szakmunkásoknak nem kell félniük, mert a kézügyességet, mobilitást és nagyfokú problémamegoldó képességet igénylő, kevéssé standardizálható szaktudásukra a jövő társadalmának is szüksége lesz.

Ugyanakkor szerinte a szoftverautomatizálás és az algoritmusok fejlődése miatt egy nap rengeteg diplomás értelmiségi ébred majd arra, hogy nem sokat ér a munkája.

A robotok miatti aggodalom a HR-szakmát is elérte: egyre több érv és ellenérv jelenik meg arról, hogy a mesterséges intelligencia fenyegeti-e a HR-esek és toborzó szakemberek munkáját.

A Joblift nevű cég éppen ezért nemrég keresőmotorral elemeztette, hogy az Egyesült Királyságban a digitalizáció mennyire befolyásolja a munkaerőpiaci toborzást. Az eredményeket a brit Business Cloud is ismertette.

Eszerint a HR-eseknek egyáltalán nem kell aggódniuk, mivel egy állásinterjú során éppen azokat a szociális készségeket, amelyeket robotok nem képesek figyelembe venni.

Például az elmúlt 12 hónapban megjelent álláshirdetéseket kutatva kiderült, hogy azok 45 százaléka kiemelte a kommunikáció és az emberek képességeinek fontosságát – éppen azokat a területeket, ahol a mesterséges intelligencia nem tud versenyezni.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására január 25-én.

A HRKOMM Award 2017 győztes pályázatainak bemutatása. Időpont: 2018. február 13.

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

hirdetés