hirdetés
hirdetés
hirdetés

Integrált márka

Létezik-e még Employment Branding?

A cégeken belül rendszerint különálló egységek foglalkoznak a márka kialakításával, csakhogy ez fragmentáltságot eredményezhet az egységes brandstratégia helyett. A megoldást a Candidate Experience jelentheti.

Egy cég elsősorban terméket vagy szolgáltatást értékesít. Nagyjainkra azonban fókuszba került a teljes és integrált márka kialakításának igénye, mely során a munkavállaló igényeit és vágyait éppúgy szem előtt tartják a stratégák, mint a fogyasztóét. Hisz a kettő nem válik el egymástól.

Harc a tehetséges munkavállalókért

Az elmúlt évek egyik központi témája kommunikációs és hr szakemberek körében az „employment branding” kérdésköre volt. Egyre jobban kiélesedett a harc a kompetens és tehetséges munkavállalókért, gyakori a cégek közötti versengés a munkaerőpiacon, mindennapossá vált a munkaerő megtartásának kérdése. A hagyományos toborzási módszerek pedig idejét múlttá váltak.

Eltérő üzenetek, egymást átfedő célcsoportok

A cégeken belül különálló egységek foglalkoznak a márka kialakításával. A toborzást és a munkavállalók bevonzását a hr végzi, hisz ők rendelkeznek a legtöbb és a leginkább releváns információval azzal kapcsolatban, hogy milyen típusú munkaerőre van szüksége a cégnek. Ugyanakkor szakértők szerint az alkalmazott employment branding kialakítása fragmentálttá válik a szervezeten belül, ahelyett, hogy egységes brandstratégiát követnének az egyes szervezeti egységek. Így nem meglepő, ha előfordul, hogy az üzenet is eltérő, noha a célcsoport azonos: legyen az fogyasztó vagy munkavállaló.

Túl az Employment Brandingen

Refrektálva az újfajta munkavállalói igényekre megjelent egy fogalom, mely ezt a széttöredezettséget is némileg csökkentheti. A Candidate Experience magában foglalja a munkavállaló élményét a céggel és a márkával való találkozás során az elsőtől az utolsó pillanatig. És egy találkozás nem a személyes interjúnál ér véget. Ajánlott a cég renoméját és a jelentkező szervezettel kapcsolatos élményeit fokozni azzal, hogy az esetleges kooperáció meghiúsulása esetén is visszajelzünk a vállalatunk által érdeklődést mutató munkavállalónak, és az sem árt, ha mindezt nem egy automatikusan kiküldött e-mailben tesszük. Ki tudja, lehet, hogy egy pár hét múlva, egy másik pozíció betöltésére kiválóan alkalmas jelölttel találkoztunk!?

(forrás: The Jibe Blog)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Tervezzük meg együtt a munkavállalód élményét! Időpont: szeptember 28.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Díjátadó: október 9., 19.00

Coaching eszközök a gyakorlatban hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak október 11-én.

Gyakorlati útmutató lépésről lépésre október 16-án.

Részletes program hamarosan! 2018. november 15.

hirdetés