hirdetés
hirdetés

Olvasni jó!

Kötelező olvasmányok, ha sikerre szeretnéd vinni a vállalkozásod

A boltokban rogyadoznak a polcok a vállalkozói ismereteket kínáló kötetektől, amelyekből, úgy tűnik, minden fontos dolgot megkaphatunk, ha eleget olvasunk. Tényleg így van? A Piac&Profit ajánl néhány olvasmányt, amin érdemes átrágni magunkat.

„Rá akarod tenni a kezed a Kisvállalkozói Aranybánya legféltettebb kincseire? MOST Tiéd lehet ajándékba az 5 legfontosabb kincs, amit mindenképp meg kell ismerned hozzá!” – ilyen és ehhez hasonló klisékkel adják el az úgynevezett üzleti könyveket, melyekből sokszor nem sikerül az áhított aranybányává varázsolni addig is döcögős üzleti vállalkozásunkat. Valóban lehetséges könyvből helyretenni az önbizalmunkat, vagy alapvető fordulatot generálni az üzletünk működésében?

Nos, ha nem is érdemes minden jól hangzó ígéretet elhinni, vannak nagyon hasznos üzleti olvasmányok is. Természetesen csodát várni nem érdemes a legjobb könyvtől sem, ahhoz, hogy sikeresek maradjunk nagyon fontos viszont, hogy képesek legyünk a tanulásra, az új dolgok, ötletek, irányok befogadására és arra, hogy lássuk, mindig van hova fejlődnünk.

Mutatunk néhány könyvet, amelyet minden vállalkozónak érdemes elolvasnia függetlenül attól, hogy melyik iparágban tevékenykedik.

Hatás – A befolyásolás pszichológiája – Robert B. Cialdini

Mi hat ránk, amikor igent mondunk egy ügynöknek, vagy engedünk egy reklám csábításának? Hogyan lehet az embereket rávenni, hogy együttműködjenek olyan ügyekkel is, amelyeket korábban eszük ágában sem volt támogatni? Vagy fordítva: hogyan bírhatunk rá másokat a saját céljainkkal való együttműködésre? Mi a hatás titka? Robert Cialdini szociálpszichológus e rendkívül sikeres könyvében a meggyőzés, azaz az együttműködést célzó befolyásolás elméletét és gyakorlatát tekinti át. A professzor elméleti tudását a kereskedői és ügynöki munkában szerzett valós tapasztalatai támasztják alá.

Ingyen! – A radikális árképzés jövője – Chris Anderson

Chris Anderson forradalmian új szemléletű könyvében, a Hosszú farokban megmutatta, hogy az online piacok hogyan hoznak létre piaci réseket, és hogyan változtatják meg a gazdasági viszonyokat. Az Ingyen! az üzleti világ jövőjét vetíti elénk. A szerző elméleti igényességgel, meggyőző példákon keresztül mutatja be, hogy az ingyenesség, ami eddig inkább csak marketingfogás volt, a jövőben radikális, új üzleti stratégia lesz, amely nélkül a cégek hosszú távon nem tudnak talpon maradni.

Mesh vállalkozások – Miért a megosztásra épülő üzleteké a jövő? – Lisa Gansky

A hagyományos vállalkozások egyszerű képlet alapján működnek: hozz létre egy terméket vagy szolgáltatást, add el, és szedd be a pénzt! De az elmúlt néhány évben egy alapvetően másfajta modell is gyökeret vert. amelyben a fogyasztóknak több a választási lehetőségük, több eszközzel és több információval, valamint több hatalommal rendelkeznek. Ezt az úttörő vállalkozó, Lisa Gansky mesh vállalkozásnak nevezi, és elárulja, miért ez fogja uralni a jövőben az üzleti életet.

A fogyasztóra hangolva – Larry Hochman

A fogyasztók dühösek, nagyon dühösek! A válság zűrzavarában nyugtalanok és rosszkedvűek: úgy érzik, hogy becsapták és magukra hagyták őket. Tudják, hogy a vállalatok gyakran túl sokat ígérnek, és keveset nyújtanak, s mára mélységesen kiábrándulttá váltak. Azok a vállalkozások fognak végül a legjobban boldogulni, melyek felismerik ezt a zűrzavart,  és megértik, hogy a fogyasztói kapcsolatok lesznek meghatározók a válság utáni korszakban. Larry Hochman könyve inspiráló erejű olvasmány: biztosra vehető, hogy a következő években az üzleti vezetők egyik alapvető olvasmányává fog válni Magyarországon is.

(forrás: Piac&Profit)
hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

hirdetés