hero
Karácsonykor a mesék világával is együttműködnek a klímabarát vállalatok
Az ENSZ emberi jogként ismerte el a tiszta és egészséges környezethez való jogot a glasgow-i klímakonferencia előtt − adta hírül az MTI. Az erről szóló határozatot néhány napja fogadta el az ENSZ Emberi Jogi Tanácsa. Egy magyar jótékonysági akció keretében a “zöld” Mikulás ezt az új emberi jogot is szeretné jobban megismertetni a családokkal. Ebben a munkában több környezettudatos élelmiszergyártó cég lesz a karácsonyi akció segítségére- közölték lapunkkal a szervezők.

Egy csésze szeretet mindenkinek jár

A járványhelyzet az eddigieknél is jobban rávilágított arra, hogy milyen fontos szerepet tölt be életünkben az egészséges táplálkozás és a sport. Az ENSZ határozat mellett, ez a másik oka annak, hogy idén a Mikulás is fittebb és környezettudatosabb lesz. Legalábbis ezt állítják azok a szervezők, akik több karitatív szervezettel közösen indítják el az „Egy csésze szeretet” elnevezésű kampányt. Az akció keretén belül az ország tíz településén lehet reggelizni és teázni a Mikulással. Ő és segédjei híres cukrászdákban, turisztikailag fontos éttermekben várják majd a gyerekeket és szüleiket.

Fontos a klímabarát táplálkozás

Az akció egyik fontos célja, hogy kirándulásra, friss levegőre csábítsák a családokat a téli időszakban. Ugyanakkor a környezettudatos életmódra és az egészségesebb táplálkozás fontosságára is szeretnék felhívni a figyelmet, ezért a helyszíneken emberi nagyságú recepteket is kiállítanak. Ezek segítségével egy viszonylag új fogalommal, a klímabarát táplálkozás kifejezéssel is megismerkedhetnek a családok.

 

a Mikulás már tavaly is emberi nagyságú recepteken népszerűsítette a klímabarát táplálkozás fontosságát


A Mikulás napenergiát használ

Idén a Mikulás jó példát szeretne mutatni a gyerekeknek, ő maga is egészségesebben táplálkozik majd és csökkenteni próbálja ökológiai lábnyomát. Ajándékcsomagoló üzemének működtetéséhez napenergiát is használ. A csomagok kiszállításában a rénszarvasok mellett, kizárólag hibrid vagy elektromos meghajtású autók vehetnek részt.  A Mikulás arra is felhívja a figyelmet, hogy a csomagolópapírok használata is jelentős mennyiségű szén –dioxid kibocsájtással jár. A britek például becslések szerint évente mintegy 365 ezer kilométernyi csomagolópapírt dobnak a kukába. A magyar családok évente 95 kg/fő papírhulladékot dobnak a szemétbe. Ezért idén a Mikulás újrahasznosított papírt, természetes anyagokból készült szövetet és fenntartható, biológiailag lebomló csomagolóanyagot használ majd.

Senki ne dobja ki megunt játékát

A szervezők arra is felhívják a gyerekek és a szülők figyelmét, hogy ne dobják ki a megunt, használt játékaikat. Hozzák inkább el azokat a Mikulás reggelijére. Az összegyűjtött játékokat a Magyar Vöröskereszt segítségével hasznosítják majd újra. Olyan gyerekek kapják meg az ajándékokat, akiknek e segítség nélkül nem lenne  meglepetés a fa alatt. Sőt, a cukrászdákban elfogyasztott teák ára is jótékony célt szolgál. A forró finomságok árából játékokat, mesekönyveket vásárolnak a gyerekek számára. Természetesen olyanokat, amelyeket újrahasznosított papírra nyomtattak.

Brüsszelnek is üzenhetnek a hét éves gyerekek

A tíz állomásos Mikulás-roadshow további érdekessége, hogy a gyerekek kívánságlistát is írhatnak arról, hogy mit kívánnak a felnőttektől annak érdekében, hogy megvédjék a Földet a klímaváltozástól.  A kisiskolások a felnőttek figyelmét arra a hívhatják fel a Mikulás segítségével, hogy bolygónk nem csak a felnőtteké, azt csak unokáiktól kapták kölcsön. A leveleket, rajzokat a Mikulás eljuttatja az EU parlamentjébe is. A szervezők azt tervezik, hogy a magyar gyerekek üzeneteit további  hét ország gyermekeinek leveleivel együtt juttatják  el Brüsszelbe egy most zajló uniós környezetvédelmi program segítségével.  – mondta el lapunknak az „Egy csésze szeretet” kampány egyik szervezője Éskovács Péter.

 A december 01-22. között zajló eseményt már most számos olyan cég támogatja, amely fontosnak tartja, hogy csökkentse ökológiai lábnyomát. Ugyanakkor további szervezetek, környezettudatos cégek csatlakozását várják a zöld akcióhoz – tette hozzá Varga Dorina, az A-Z Produkció Kft. munkatársa.