hirdetés
hirdetés

Tippek

Jobb céges hangulatot akarsz? A mood manager megmondja, hogy

Egyre nagyobb "divat" céges pszichológust, mood managert, happyness managert foglalkoztatni. De vajon mit csinálnak ők napi 8 órában? 

A masszív munkaaerőhiány új pozíciókat hozott létre az utóbbi években, ilyen például a happyness vagy mood manager is. A november 29-i HR és Pszichológia konferenciánkon ezt is kifejtjük: Tilesh Annától, a Lensa mood managerétől kaphattok tippeket arra, hogy hogyan lehet akár apróságokkal, odafigyeléssel feldobni egy cég hangulatát, elkötelezettebbé tenni a munkatársakat. 

Korábban készítettünk vele interjút, melyet itt olvashattok. Egy másik cikkünkben pedig a konkrét tippjeiből adott néhány ízelítőt, úgymint például:  

1. Legó a tárgyalóasztalon

Annával egy alapvetően szürke és semleges tárgyalóban beszélgettünk, azonban az asztal közepén néhány színes játékkocka díszelgett. Egyből odanyúltunk mindketten az interjú közben, és teljesen akaratlanul elkezdtünk velük foglalkozni. Már egy ideje zajlott a beszélgetés, mire rájöttünk, hogy ez lehet az elsőszámú tipp. Anna még Püski Tamástól leste el a legók felhasználásának ezen módját. Ha meeting közben van lehetőség legókkal szórakozni, az leköti a jobb agyféltekét, valamint sokkal őszintébbé és oldottabbá is tehet, azáltal, hogy kevésbé rágódunk a mondanivalónkon.

2. Gamifikálj!

A gamification vagy játékosítás hatalmas trend napjainkban, így mindenképp érdemes beépíteni bizonyos játékelemeket az arra alkalmas céges folyamatokba.Például a Battlejungleapp segítségével céges csapatok között lehet bajnokságot rendezni, legyen szó csocsózásról, ping-pongról vagy bármilyen sporttevékenységről.

3. Sétáljatok közösen!

Érdemes lehet bevezetni közös céges szertartásokat. Annáék rendszeresen lemennek a közös ebéd után sétálgatni a közeli utcákra. Ez egyrészt megtöri a munkanap monotonitását, valamint hozzájárul az egészségesebb életmódhoz és segíti a kapcsolódást is.

 

Tilesch Anna

 

4. Fektess hangsúlyt az apróságokra!

Elcsépeltnek hangozhat, de nagy eredményeket tényleg apró lépésekkel lehet elérni. A szervezeti légkör jobbá tétele sem feltétlenül nagy és költséges beruházások és változtatások mentén valósulhat meg, hanem a mindennapi apróságokkal. A mood manageri munka fontos része, hogy Anna folyamatosan odafigyeljen az elejtett megjegyzésekre a kollégáitól, amiken lehet, hogy mások figyelme átsiklik. Ilyen lehet például annak megjegyzése, hogy kinek mi a kedvenc sütije, amivel aztán a szülinapján meglephetjük.

5. Ünnepeljetek közösen!

A szervezeti kultúra szempontjából nagyon fontosak a közös rituálék és ceremóniák. A közös sikerek ünneplése közel viheti egymáshoz a kollégákat. Ez a siker lehet bizonyos céges elvárások teljesítése, egy új ügyfél vagy megbízás elnyerése, de akár egy baba születése is.

Ezen kívül még sok midnenről szó lesz a konferencián, például az időgazdálkodás pszichológiájáról, a jó konfliktuskezelés módjáról, vagy épp az álláshirdetések mögött lévő neuropszichológia, inkább azt javasoljuk, hogy gyere el, mert ez az a konferencia, amit sajnálni fogsz, ha lemaradsz róla.

Program:

8.30 - 8.50 Regisztráció

9.00 - 9.30
Hogy válassz coachot vagy trénert egy felhígult piacon?

F. Várkonyi Zsuzsa, klinikai szakpszichológus
Sok hr-es feladata coachot/trénert javasolni a kollegáknak. Mi alapján tegye ezt? Hol a pszichológia és a coaching határa, amivel sok coach nincs tisztában? Mire figyeljünk?

9.35 - 10.00
Tárgyak, színek, elrendezés, irodahasználati policy - tényleg sokat számít?

Dr. Dúll Andrea, környezetpszichológus
A környezetpszichológia szerint mennyit számít a csapat együttműködésében és hangulatában az iroda elrendezése? Ezen belül, mik a kritikus tényezők?

10.05 - 10.25
Mit csinál egy mood manager? - A munkahelyi jóllét pszichológus szemmel
Tilesch Anna, pszichológus, mood manager

Melyek azok az apró gesztusok, melyek számítanak a munkahelyi jóllét létrejöttében? Hogyan alakítsuk ezeket tudatosan?

10.30 - 11.00
Nárcizmus a gyakorlatban - honnan ismerhetjük fel a munkahelyen és hogyan viszonyuljunk hozzá?
Dr. Maliáth Nóra, klinikai szakpszichológus

Mi a nárcizmus? Milyen típusai vannak? Hogy ismerjük fel? És főleg, mit kezdjünk vele, ha véletlen egy munkahelyen kerülünk szembe egy nárcisztikus vezetővel vagy kollegával?

11.00 - 11.05
Szponzor előadás
Agócs Erika, Happy Head

11.00 - 11.25 Kávészünet

11.25 - 11.55
Hatékony kommunikációs technikák konfliktus esetén
dr. Lisznyai Sándor, klinikai szakpszichológus, tanácsadó
Mi van, ha egy hr-es mediátor szerepbe kerül? Hogyan lehet a cégen belüli nyílt, vagy felszín alatti konfliktusokat észrevenni és hatékonyan kezelni?

12.00 - 12.25
A kiégésről másképp! Előzd meg, vedd észre, használd fel!

Kovács Papp Péter, coach, ACC
Kovács Papp Péter évek óta orvosoknak és nővéreknek tart kiégést megelőző illetve kezelő tréninget. Tapasztalatai szerint a kiégés észrevehető, megelőzhető és vissza is fordítható, ha szakértő szemmel fel tudjuk fedezni a jeleket időben. Előadásával a szakértői szem elsajátításában segíti a hr-eseket.

12.30 - 12.55
Néhány gyakori ok irracionális döntéseink mögött: HR-es torzítások és heurisztikák
Szászi Barnabás Ph.D, Partner at Webuni, Head of Behavioral Insight Unit at ELTE Decision Lab
Az agyunk törvényszerűen becsap minket időnként, és nincs ez másképp kiválasztásnál sem. Miért fontos, hogy hr-esként tisztában legyünk ezekkel a torzító hatásokkal?

13.00 - 14.00 Ebédszünet

14.00 - 14.20
Hasznos-e a mindfulness vállalati szinten? Mikor és miben segíthet? És miben nem?

dr. Szondy Máté, klinikai szakpszichológus, mindfulness oktató
Azt már tudjuk, hogy fontos a jelenre fókuszálni, a meditáció jó stresszoldó, már mindenki hallott a mindfulness jótékony hatásáról. De hogy építsük ezt be egy cég hétköznapjaiba?

14.25 - 14.45
A bizalom és a pszichológiai biztonság jelentősége a fluktuációban

Toldi Zsuzsanna, Aquilone Training Kft., szervezetfejlesztő, ügyvezető
Ezúttal arról kérdeztük a fiatalokat, hogy miért maradnak évekig egy vállalatnál, amikor az manapság már nem divat köreikben. A kutatásokból kiderült: a pszichológiai biztonság az elsődleges ott tartó tényező. Tulajdonképpen mi is ez, és főleg, hogyan érhető el egy cégnél? Sokszor apróságokon múlnak nagy döntések.

14.50 - 15.10
Az álláshirdetések pszichológiája - hogyan hirdess, hogy megdobbantsd a szívét?

Földi Miklós Dániel, reklám- és neuropszichológus
Szövegírási, motivációs és figyelemfelketési technikák a munkaerőpiaci közöny ellen.

15.15 - 15.35
Előadás egyeztetés alatt

15.40 - 16.05
Van értelme az időgazdálkodásnak? - Gyakorlati kitekintő előadás
Limpár Imre tanácsadó szakpszichológus, tréner

Mit ígérnek az időgazdálkodási megoldások általában, mik a bukkanói, és hol kezdődik valójában az időgazdálkodási kérdés.

16.05 - 16.15 Konferencia zárása

Részvételi díj:
Teljes árú jegy: 43 900 Ft+áfa/fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 36 900 Ft+áfa/fő

A jelentkezési lap a képre kattintva tölthető le:
Letöltöm a jelentkezési lapot!

Időpont: 2018. november 29.
Helyszín: Hatszín Teátrum (1066 Budapest, Jókai utca 6.)
Kontakt: Matiszkó Kitti,   This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  , 06 1 430 4570

 

 

hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés
hirdetés