hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felmérés

Itt szerzik meg a munkavégzéshez szükséges tudást a magyarok

A magyarok mintegy fele úgy érzi, hogy a napi munkájához használt tudásának kevesebb, mint felét szerezte az iskolában –  derül ki az OTP Bank kutatásából. A válaszok alapján jellemzően felnőtt fejjel, inkább a munkahelyünkön szerezzük meg az igazán lényeges gyakorlati tudást – számol be a Portfolio. A válaszadók csaknem felének fontos, hogy munkahelyi tréningeken vehessen részt, ugyanakkor csupán minden hetedik munkavállaló számol a munkahelyi képzésekkel, mint rendelkezésre álló fejlődési lehetőséggel.

A magyarok fele úgy érzi, hogy az oktatásban megszerzett tudás kevesebb, mint a felét teszi ki annak, ami a munkájához szükséges – derül ki az OTP Bank megbízásából a Ténygyár Kft. által készített reprezentatív kutatásából, amely a munkavállalók tudásszerzési forrásait, fejlődési igényüket és ebben a munkáltató szerepét vizsgálta. Az eredményekből kiolvasható, hogy a munkavállalók mintegy harmada – 31 százalékuk – a fejlődés biztos útját abban látja, ha maga jár utána a dolgoknak, 28 százalékuk pedig a kollégáktól tanul.

A tréningek, továbbképzések jelentik a kapaszkodót a résztvevők 14 százaléka számára. Ugyanakkor a munkavállalók elvárják a munkahelyi képzések megszervezését. A válaszokból kiderül, hogy a megkérdezettek 58 százaléka a munkáltató feladatának tartja a dolgozók képzésének, fejlesztésének biztosítását. "A tapasztalat azt mutatja, hogy a munkatársak akkor érzik megbecsülve magukat egy munkahelyen, ha a cég tudatosan támogatja a fejlődésüket"  – mondta el Urbanics Judit, az InsideOut Leadership vezető trénere. – "Azok a szervezetek érik el a legjobb eredményt, amelyek személyre szabott fejlesztési programot állítanak össze a dolgozóknak, figyelembe véve az egyéni erősségeket és igényeket, a betöltött pozícióhoz szükséges készségeket és a jövőbeli karriertervet. Ha a munkatársat is bevonják saját fejlesztési tervének összeállításába, nagyobb elköteleződésre számíthatnak részéről, így jobb hatásfokkal tud működni a fejlesztés."

 A kutatás további eredményeiről és tanulságairól a Portfolio cikkében olvashatsz.

(forrás: Portfolio)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

hirdetés