hirdetés
hirdetés
hirdetés

Befellegzett a CV-knek?

Itt az új időszámítás a toborzás-kiválasztásban!

Sokféle vélemény él ma az állásportálokról, egy azonban biztos: az állásportálok szerepe változatlanul jelentős az állások piacán. „Ezt a tényt bizonyítja, hogy az elmúlt két évben másfélszeresére nőtt az ügyfélkörünk, vagyis a szolgáltatásainkat használó cégek száma. Mi több, az ügyfeleink elégedettségi felméréséből az is kiderült, hogy harminc százalékkal javult az elégedettségi mutatónk” – kezd bele a témába Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.

Az NRC 2017-es átfogó magyarországi felmérésének eredménye alapján a munkaadók 73 százaléka állásportálokon keresi a számára ideális jelöltet. Az NRC 2016-os, 800 fős munkavállalói mintán végzett kutatása szerint pedig a jelöltek 75 százaléka állásportálokon keresett állást. „Mind a vállalatok, mind az álláskeresők számára nagyon fontos kapaszkodót, elsődleges csatornát jelent az állásportál” – teszi hozzá Szigeti Nikoletta, a Profession Services Üzletágvezetője.

Friss szemlélet

Az állásportál mint eszköz egyáltalán nem évülhet el, sokkal inkább az általa használt megközelítések válhatnak elavulttá. „Nem kérdés, hogy folyamatosan nyomon kell követni, hová tart a recruitment, merre halad a HR, és ennek megfelelően mit kell nyújtania egy állásportálnak. A fejlődés tekintetében a Profession.hu nagyon jó helyzetben van, mivel állandóan monitorozzuk a piac változó igényeit, és ennek megfelelően változtatjuk, bővítjük a saját fókuszunkat is” – jegyzi meg Szigeti Nikoletta.

Az üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezető szerint hatalmas előny a Profession.hu számára a stabil nemzetközi háttér. „A cégcsoportnak az USA-tól Délkelet-Ázsiáig vannak érdekeltségei, így sok hozzánk hasonló szereplővel állunk kapcsolatban. Pontosan látjuk és értjük, milyen globális trendek, technológiai innovációk, fogyasztói szokások jellemzőek világszerte, és ezeket gyorsan implementálni tudjuk a magyar piacra. Ez a piacvezető szerepünknél fogva egyfajta elvárás is velünk szemben.

Az állásportál jelentése megváltozott

Ma az egyik legösszetettebb kérdés az álláspiacon az állásportál definíciója. Sokak fejében egy végtelenül egyszerű eszköz jelenik meg a szó hallatán: egy felület, ahol a munkaadók elhelyezhetik hirdetéseiket. Valójában azonban az állásportál felelőssége, feladata, szolgáltatás-portfóliója, amit ügyfeleinek nyújtani tud, messze túlmutat ezen.

„A Profession.hu-n már rég nem csupán hirdetést értékesítünk, sokkal inkább a toborzási igényeknek leginkább megfelelő megoldásokat nyújtjuk. Ez nyilván lehet a hirdetés, mivel az aktív jelöltbázis így érhető el a legkönnyebben, de emellett beszélhetünk például eDM-megszólításról, illetve a már klasszikusnak számító adatbázis-hozzáférésről is. Nem ritka, hogy egy-egy megüresedett pozíció betöltéséért több csatornát is mozgósítanunk kell, különösen igaz ez, ha egy cég egyszerre több munkavállalót is keres. Így válnak egyre hangsúlyosabbá a social media kampányok, az employer brandinget támogató szolgáltatások, vagy épp a visszajelzések a Munkahelyek.hu oldalon. Bizonyos munkakörök esetén igazolhatóan gyorsabb eredményt hozhat egy jól megtervezett banner kampány, vagy épp a proaktív fejvadászat a hirdetés mellett. Tizenöt éves szakmai tapasztalattal a hátunk mögött garantáltan jó választ tudunk adni bármilyen toborzási kérdésre” – részletezi Tüzes Imre.

A CV jelene és jövője

Az önéletrajz jelentősége rendkívül sokat változott az elmúlt évtizedekben. „Míg a kilencvenes években a pályázók személyesen vitték be a cégekhez a kézzel írt CV-jüket, addig ma már csak egy e-mail csatolmánya, de olykor egy Linkedin-profil is elegendő egy állás betöltéséhez. Hogy mit hoz a jövő, csak találgatni lehet, és bár a CV relevanciája csökken, ma még azonban elmaradhatatlan része a kiválasztási gyakorlatnak” – fejti ki a Profession Services Üzletágvezetője.

„2017 áprilisában kétszáz céget, illetve HR-est kérdetünk meg arról, hogy mennyire tartják fontosnak az önéletrajzot. Az eredmények szerint a fehérgalléros állások esetében a válaszadók 88 százaléka ragaszkodik a CV-hez, mivel ez alapján választja ki, kit hív be állásinterjúra. Míg a HR-esek számára könnyebben kezelhető lenne egy homogén adatlap, addig a szakmai vezetők a személyiség egyfajta lenyomataként értelmezik az önéletrajzot, és ezért tartják fontosnak a szűrésnél. Vagyis a piaci igényt szolgáljuk ki azzal, hogy a mi működésünkben is komoly szerepet játszik a CV, ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a kékgalléros állásoknál már látványosan változik a szemlélet: más információkat és más formában osztanak meg szívesen a pályázók, ezt igazolja a Mobilmunka sikere is, ahol önéletrajz nélkül, egy telefonos applikáción keresztül történik a jelentkezés” – avat be Tüzes Imre.

A munkaadók tehát egyre jobban alkalmazkodnak az álláskeresők viselkedéséhez, igényeihez. „Ha azt tapasztalják, hogy értékes jelöltektől esnek el, mert CV-re várnak, akkor biztosan ez a gyakorlat is változni fog, amiről azonnal értesülni fogunk. Rendszeresen megkérdezzük ugyanis partnereinket és az álláskeresőket egyaránt, mennyire elégedettek a jelen kiválasztási folyamattal, mitől lenne számukra gyorsabb, hatékonyabb. A visszajelzéseket igyekszünk egy olyan közös metszetbe hozni, amellyel valóban megkönnyíthetjük az egymásra találást, mivel ez mindkét oldalon megtérül” – osztja meg Szigeti Nikoletta.

(forrás: HR Feed)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés