hirdetés
hirdetés
hirdetés

HRKOMM Award 2017 Best Practices

Integráljuk játszva az új munkavállalókat!

Hogyan tette hatékonyabbá a Magyar Telekom a beilleszkedést az új munkavállalók és a gyakornokok számára, és érte el mindezt úgy, hogy rugalmas időbeosztásban, online és játszva kapjanak átfogó képet a vállalatról? Egy díjnyertes gamifikált onboarding programot mutatunk be.

A HRKOMM Award 2017 nyertes pályázatait bemutató sorozatunkban ezúttal a „Munkavállalók felé irányuló kommunikációs megoldások” kategórián belül a legjobb onboarding / új munkavállaló integrációját szolgáló megoldás prezentációját tesszük közzé.

Felhasználói élmény a vállalati alapinfók átadásában, átfogó kép a vállalatról

Az „Enter – Új belépők orientációs programja” elnevezésű HR kommunikációs aktivitás célkitűzése az volt, hogy az új belépők számára felhasználói élményt nyújtsanak a vállalati alapinfók átadásában. Fontos volt, hogy ez a belépést követően azonnal induló folyamat legyen, rugalmas időbeosztással és játékidőkeret-meghatározással. A tudásátadásnak játékos formában, online kellett megvalósulnia, és cél volt az is, hogy ösztönözzék az átállást egy másfajta tanulási attitűdre. Támogatni kívánták a gyors integrálást a vállalati kultúrába, és azt is szerették volna, hogy az új munkavállalók mellett az új gyakornokok is átfogó képet kapjanak a vállalatról (Magyar Telekom és T-Systems).

Horváth Henrietta - Magyar Telekom

A HR kommunikációs aktivitás menete a következő volt. Elsőként felállították a gamifikációs módszertant, majd összeállt a projektteam. 2016 nyarán került sor a tendereztetésre és a szerződéskötésre, ezután következett a kerettörténet kialakítása, a témakörök meghatározása és a témafelelősök koordinálása (2016 harmadik és negyedik negyedévében). Ez egy fontosabb állomás volt, hiszen a tender győztesének és a Magyar Telekomnak közösen, egy kreatív, szórakoztató, értékekkel teli rendszert kellett kidolgoznia. Miután ez lezajlott, megkezdődhetett a rendszerfejlesztés, majd egy vállalati nagy tesztre (1500 fős) került sor. A teszt után a finomhangolást követően – melynek keretében a teszt után előkerült hibák kijavítása és az észrevételek nyomán történő átdolgozás valósult meg – került sor az éles indulásra (2016 negyedik negyedévétől 2017 első negyedévéig).

Eredmények: jobb és hatékonyabb beilleszkedés

Az onboarding megújítása után a fejlesztő és üzemeltető csapat egyértelmű visszajelzéseket kapott, ahol az új kollégák örömüket fejezték ki a program kapcsán. Sok vidéki kollégának az új rendszer segítségével már nem kell havonta felutaznia egy-egy oktatásra. Már a gyakornok kollégáknak is kötelező részt venni az integrációban, így jobban és hatékonyabban tudnak beilleszkedni és dolgozni, hiszen megismerik a vállalatot és a munkatársaikat is.

Innét töltheted le a győztes pályázatot bemutató PDF-et!

hirdetés

Fileok

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés