hirdetés
hirdetés

Szellemi táplálék az újrakezdéshez

Inspiráló olvasnivaló krízis idejére – V. rész

Új rovatunk indításával segítséget szeretnénk nyújtani olvasóinknak az eligazodáshoz abban, hogy miket érdemes olvasni és hallgatni ebben a rendkívüli helyzetben, és hogy melyek azok az olvasmányok, tartalmak, amik később is elővehetők lesznek. A következő részben Pesti Kornélia Contact Center vezető osztja meg azokat az olvasmányokat, melyek őt inspirálták, előrevitték ebben az időszakban.

Stephen R. Covey – Valódi nagyság

Minden emberben benne van a sikeres élet iránti vágy. Covey szerint létezik tizenkét alapelv, melyeket betartva sikeres emberekké válhatunk. Az integritás, a hozzájárulás, a prioritás, az áldozatkészség, a szolgálat, a felelősség, a lojalitás, a kölcsönösség, a sokféleség, a folyamatos tanulás, a megújulás és a tanítva tanulás készség szintű alkalmazása hozzásegít bennünket ahhoz, hogy a látszólagos sikertől eljussunk a valódi sikerekig, a valódi nagyságig. Ehhez lényünk legmélyére kell eljutnunk, hogy rátaláljunk a teljesség állapotára, mely állapotban éppen olyanok vagyunk legbelül, mint amilyennek kívülről is látszódunk. Alapigazságok ezek, melyeket lépésről lépésre betartva haladhatunk a vágyott céljaink felé, eljutva a teljes bizonyosságig.

S. Neale, L. Spencer-Arnell, L. Wilson – Érzelmi intelligencia coaching

A coaching ma már része egy tudatos vezető eszköztárának. Coaching szemléletben vezetni azt jelenti, hogy tiszteljük a velünk együtt dolgozó munkatársakat, bízunk bennük és képesnek tartjuk őket arra, hogy a saját fejlődésük érdekében lépéseket tesznek. Vezetőként az a felelősségünk, hogy ebben támogatjuk őket, megteremtjük számukra azt a bizalmi légkört és munkahelyi környezetet, ahol a kiteljesedésük biztosított. Az érzelmi intelligencia segít bennünket abban, hogy felismerjük azokat a bennünket, illetve munkatársainkat korlátozó, negatív hatású szokásokat, szemléleteket, melyek megváltoztatásával tartós, az eredményeinkre is pozitívan ható viselkedésváltozást érhetünk el. 

R. Kegan, L. Laskow Lahey – Mindenki kultúrája

Manapság egyre nagyobb fókuszt kap a vállaltok körében a munkavállalók fejlődése és az ő fejlődésük által biztosított változás, mely hat a szervezeti kultúra alakulására. Mitől lesz igazán jó egy szervezet? Attól, hogy más, mint a többi: valamiben jobb. Ha arra keressük a választ, hogy mitől lesz a mi szervezetünk más, gondoljuk végig, hogy mennyire van jelen a szervezetünkben az őszinteség és a bizalom. Fontos az is, hogy a hibázás férjen bele a működésbe úgy, hogy közben ez által is tanulunk, fejlődünk. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos visszajelzés. A munkatársak közötti különbözőségekre, a szervezeti nehézségekre, elakadásokra tekintsünk erőforrásként, így diagnosztizálva a helyzetet és tanulva belőle, gyarapodva és egy újabb kirakós darabbal a birtokunkban vághatunk bele a következő kihívásba.

P. Zimbardo, J. Boyd – Időparadoxon

Az, hogy a jelenben élünk vagy a múltban, esetleg elfogadjuk, ami van vagy állandóan tervezgetjük a jövőt, netán úgy gondoljuk, hogy van egy nagyobb erő, ami irányítja a sorsunkat, mindezek meghatározzák az időhöz való viszonyunkat. Itt az ideje átgondolni, hogy hogyan viszonyulunk az időhöz. Jó, ha tudjuk, hogy ez a viszonyulás meghatározza a működésünket, a motiváltságunkat és a döntéshozatalunkat. Annak tudatában, hogy létezik egy kiegyensúlyozott időperspektíva, azaz egy ideális viszonyulás az időhöz, okot adhat a változtatásra. Az idő senkire sem vár. Csak a változás állandó. 

Sonja Lyubomirsky – Hogyan legyünk boldogok?

A jóllét a boldogság kiterjesztése; azt jelenti, hogy legfőképpen lelki értelemben jól vagyunk, elégedettek vagyunk az életünkkel. Ez az a téma, ami minden embert érint és foglalkoztat, hiszen a boldogság az az állapot, amelyben jól érezzük magunkat. Vannak olyan tevékenységek, amelyek végzése elvezethet bennünket a boldogsághoz, ezen tevékenységeknek közös jellemzői vannak. Olyan boldogságfokozó gyakorlatokat próbálhatunk ki, melyek illeszkedve saját igényeinkhez, személyiségünkhöz és működésünkhöz, segíthetnek minket a vágyott állapot elérésében. Ezek lehetnek hálanapló írása, jó cselekedetek másokkal, a társas kapcsolataink ápolása vagy ezekhez kapcsolódó új, pozitív stratégia kialakítása, az élet apró örömeinek élvezete vagy akár testedzés. A lényeg, hogy olyan gyakorlatokat találjunk, melyek rólunk szólnak, értünk történnek és személyünkre lettek szabva.

Pesti Kornélia, Contact Center vezető
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés