hirdetés
hirdetés

Szellemi táplálék az újrakezdéshez

Inspiráló olvasnivaló krízis idejére – V. rész

Új rovatunk indításával segítséget szeretnénk nyújtani olvasóinknak az eligazodáshoz abban, hogy miket érdemes olvasni és hallgatni ebben a rendkívüli helyzetben, és hogy melyek azok az olvasmányok, tartalmak, amik később is elővehetők lesznek. A következő részben Pesti Kornélia Contact Center vezető osztja meg azokat az olvasmányokat, melyek őt inspirálták, előrevitték ebben az időszakban.

Stephen R. Covey – Valódi nagyság

Minden emberben benne van a sikeres élet iránti vágy. Covey szerint létezik tizenkét alapelv, melyeket betartva sikeres emberekké válhatunk. Az integritás, a hozzájárulás, a prioritás, az áldozatkészség, a szolgálat, a felelősség, a lojalitás, a kölcsönösség, a sokféleség, a folyamatos tanulás, a megújulás és a tanítva tanulás készség szintű alkalmazása hozzásegít bennünket ahhoz, hogy a látszólagos sikertől eljussunk a valódi sikerekig, a valódi nagyságig. Ehhez lényünk legmélyére kell eljutnunk, hogy rátaláljunk a teljesség állapotára, mely állapotban éppen olyanok vagyunk legbelül, mint amilyennek kívülről is látszódunk. Alapigazságok ezek, melyeket lépésről lépésre betartva haladhatunk a vágyott céljaink felé, eljutva a teljes bizonyosságig.

S. Neale, L. Spencer-Arnell, L. Wilson – Érzelmi intelligencia coaching

A coaching ma már része egy tudatos vezető eszköztárának. Coaching szemléletben vezetni azt jelenti, hogy tiszteljük a velünk együtt dolgozó munkatársakat, bízunk bennük és képesnek tartjuk őket arra, hogy a saját fejlődésük érdekében lépéseket tesznek. Vezetőként az a felelősségünk, hogy ebben támogatjuk őket, megteremtjük számukra azt a bizalmi légkört és munkahelyi környezetet, ahol a kiteljesedésük biztosított. Az érzelmi intelligencia segít bennünket abban, hogy felismerjük azokat a bennünket, illetve munkatársainkat korlátozó, negatív hatású szokásokat, szemléleteket, melyek megváltoztatásával tartós, az eredményeinkre is pozitívan ható viselkedésváltozást érhetünk el. 

R. Kegan, L. Laskow Lahey – Mindenki kultúrája

Manapság egyre nagyobb fókuszt kap a vállaltok körében a munkavállalók fejlődése és az ő fejlődésük által biztosított változás, mely hat a szervezeti kultúra alakulására. Mitől lesz igazán jó egy szervezet? Attól, hogy más, mint a többi: valamiben jobb. Ha arra keressük a választ, hogy mitől lesz a mi szervezetünk más, gondoljuk végig, hogy mennyire van jelen a szervezetünkben az őszinteség és a bizalom. Fontos az is, hogy a hibázás férjen bele a működésbe úgy, hogy közben ez által is tanulunk, fejlődünk. Ehhez elengedhetetlen a folyamatos visszajelzés. A munkatársak közötti különbözőségekre, a szervezeti nehézségekre, elakadásokra tekintsünk erőforrásként, így diagnosztizálva a helyzetet és tanulva belőle, gyarapodva és egy újabb kirakós darabbal a birtokunkban vághatunk bele a következő kihívásba.

P. Zimbardo, J. Boyd – Időparadoxon

Az, hogy a jelenben élünk vagy a múltban, esetleg elfogadjuk, ami van vagy állandóan tervezgetjük a jövőt, netán úgy gondoljuk, hogy van egy nagyobb erő, ami irányítja a sorsunkat, mindezek meghatározzák az időhöz való viszonyunkat. Itt az ideje átgondolni, hogy hogyan viszonyulunk az időhöz. Jó, ha tudjuk, hogy ez a viszonyulás meghatározza a működésünket, a motiváltságunkat és a döntéshozatalunkat. Annak tudatában, hogy létezik egy kiegyensúlyozott időperspektíva, azaz egy ideális viszonyulás az időhöz, okot adhat a változtatásra. Az idő senkire sem vár. Csak a változás állandó. 

Sonja Lyubomirsky – Hogyan legyünk boldogok?

A jóllét a boldogság kiterjesztése; azt jelenti, hogy legfőképpen lelki értelemben jól vagyunk, elégedettek vagyunk az életünkkel. Ez az a téma, ami minden embert érint és foglalkoztat, hiszen a boldogság az az állapot, amelyben jól érezzük magunkat. Vannak olyan tevékenységek, amelyek végzése elvezethet bennünket a boldogsághoz, ezen tevékenységeknek közös jellemzői vannak. Olyan boldogságfokozó gyakorlatokat próbálhatunk ki, melyek illeszkedve saját igényeinkhez, személyiségünkhöz és működésünkhöz, segíthetnek minket a vágyott állapot elérésében. Ezek lehetnek hálanapló írása, jó cselekedetek másokkal, a társas kapcsolataink ápolása vagy ezekhez kapcsolódó új, pozitív stratégia kialakítása, az élet apró örömeinek élvezete vagy akár testedzés. A lényeg, hogy olyan gyakorlatokat találjunk, melyek rólunk szólnak, értünk történnek és személyünkre lettek szabva.

Pesti Kornélia, Contact Center vezető
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés