hirdetés
hirdetés
hirdetés

Felmérés

Inkább a maguk urai lennének a magyar egyetemisták

A magyar egyetemisták fele saját vállalkozásával szeretne sikeres karriert befutni – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legfrissebb felméréséből. A több mint 500 fős kutatás azt vizsgálta, a hallgatók hogyan látják saját szerepüket és lehetőségeiket a hazai munkaerőpiacon pályakezdőként. Az intézmény saját vállalati partnereit is megkérdezte arról, milyen elvárásaik vannak egy frissen végzett, kezdő szakemberrel szemben.

Saját kutatásban vizsgálta a magyar egyetemisták véleményét a pályakezdők lehetőségeiről és a velük szemben támasztott elvárásokról a Budapesti Metropolitan Egyetem. A kutatás apropója az intézmény új, a hallgatók készségeire koncentráló képzési rendszerének bevezetése volt. A METU az eredmények értékelésekor korábbi, saját céges partnerei körében végzett felmérésének eredményeit is megvizsgálta – a kutatás azt járta körül, milyen elvárásokat támasztanak a hazai cégek a pályakezdőkkel szemben. 

Mi kell a sikerhez?

A válaszadók szerint a sikeres karrier felépítéséhez szükséges három legfontosabb készség a kreativitás, a problémamegoldó készség és a munkához való helyes hozzáállás. A hallgatók közel fele sorolta a sikerhez szükséges tényezők közé az együttműködési készséget, a csapatmunkát és az idegennyelv-tudást is. A METU céges partnerei úgy gondolják, egy pályakezdő munkatárs esetében a legfontosabb tulajdonság a munkához való helyes hozzáállás, amelyet a precíz munkavégzés és az együttműködési készség követ a listán. A vállalati partnerek nagy többsége szerint kifejezetten fontos továbbá a problémamegoldó készség (82%), a csapatmunkára való alkalmasság (90%) és az új készségek gyors elsajátítása (84%) is[1]. Az idegennyelv-tudás a cégek csupán 63 százalékának kiemelten fontos, azonban kétharmaduk már gyakornoki státuszban lévő munkatársnak is kiad olyan feladatot, amely valamilyen idegen nyelv használatát igényli. 

Az első állásinterjú

A felmérés eredményei szerint a hallgatók nem az elméleti tudást tartják a legfontosabbnak az első állásinterjún: a válaszadók úgy gondolják, a siker legfontosabb feltétele a magabiztos fellépés, amit a gyakorlati ismeretek és a jó megjelenés követ. „A cégek már az első interjún felmérik a hallgatók készségeit, portfólió alapú képzési rendszerünk pedig lehetővé teszi, hogy a METU-n végzett pályakezdők már az első interjún tökéletesen tisztában legyen saját képességeikkel” – mondta el Bachmann Bálint, az egyetem rektora. „Képzésünk pont azokra a készségekre – a problémamegoldásra, a csapatmunkára, az együttműködésre, a prezentációs módszerekre – fókuszál, melyeknek fontosságát felmérésünk is egyértelműen kirajzolta.” Az intézmény MyBrand nevű, hazánkban egyedülálló képzési rendszerében a hallgatók saját portfóliót készítenek az egyetemi kurzusok és projektek során elsajátított készségekről, így a képzés végére határozott „énmárkát”, szakmai identitást alakíthatnak ki. 

Ilyen az ideális karrierút

A megkérdezett hallgatók fele saját vállalkozásban képzeli el a jövőjét, harmada pedig multinacionális vállalatnál szeretne sikeres karriert befutni. A válaszadók 10 százaléka dolgozna kis- és középvállalkozásoknál, 5 százalékuk pedig állami cégnél helyezkedne el a legszívesebben. Az egyetemisták legnagyobb hányada (40%) úgy vélte, egy pályakezdő 5-7 év alatt juthat el karrierje csúcsára. A kutatás eredményei szerint a szakmai siker elsősorban nem fizetésben vagy titulusban mérhető, hanem elismerésben, és – a válaszadók többsége szerint – elsősorban önmegvalósításban. A MyBrand portfólió alapú képzési rendszer célja pedig pont az, hogy a hallgatók az erősségeik megismerésén keresztül, egy magasabb szintű önismeret kialakításával jussanak el az önmegvalósításig.



[1] A kérdőív kitöltői több választ jelölhettek meg.

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye! A verseny shortlistesei és a díjazottjai pontokat szereznek az M+Listán! Nevezési határidő: március 8.

PR workshop a Prizma Kreatív PR Díj kiemelkedő kampányainak bemutatására március 12-én!

Március 13-án ismét megrendezzük néhány órás Facebook, Instagram workshopunkat, ahol gép előtt, az oktatóval együtt, a saját accountunkra belépve közösen végigvesszük, hogy adjunk fel hirdetést.

Onboard - offboard a szállodaipar területén Félnapos konferencia a hazai szállodaipar HR-esei számára toborzás és megtartás témában. Tippek, tanácsok, praktikus tudás. Dátum: 2019.03.18.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra március 22-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

Konferencia az influencerek helyes bevetéséről, velük való gyümölcsöző kapcsolat kialakításáról, konzekvens imázsépítésről, hatékony eladásösztönzésről, saját tartalmak gyártásáról, külföldiek adaptálásáról április 4-én!

hirdetés