hirdetés
hirdetés

Mikor váltsunk offline módba?

Így tudunk egészséges határokat felállítani a céges emailek olvasásában

Valószínűleg mindenki számára ismerős a probléma, mi szerint folyamatosan érkeznek be hozzánk munkavégzés során az e-mailek, amikkel kapcsolatban aztán számos helyen nem létezik még irányelv arra, hogy mennyi időt is kell vagy kellene eltölteni ezeknek az olvasásával és megválaszolásával, de főképp: mikor iktassuk be őket a munkaidőnkbe? Rendszeresen szakítsuk meg a munkavégzést, ha érkezik egy e-mail? Vagy inkább különítsünk el rá időt, amikor tömbösítve olvassuk át a leveleinket? 

Számos munkavállaló otthon is eléri a céges e-mail fiókját, gyakran értesítést is kapnak arról, ha beérkezett egy munkához kapcsolódó e-mail. Hol van a határ? Hogyan építhetünk be egészséges határokat a vállalati kultúrába, miközben a munka is el lesz végezve?

Pontosítsuk az elvárásokat!

A kiégés fizikai és pszichés következményeire számos írás figyelmeztet minket. Ám a bornout nem csak a túlórák és a projektek hazavitelének terméke. Egy 2018-as tanulmány megállapította, hogy amennyiben az alkalmazottaknak rajta kell tartaniuk a szemüket a céges emaileken a munkaidőn kívül is, akkor több szorongást élnek meg. Ez pedig kihat az egészségi állapotukra és a kapcsolataikra is. Még ha nem is kell konkrét munkát végezni, ez a „bekapcsolt mód” is árthat, nyomást helyezhet ránk.

Az egyik megoldás az lehet, hogy a munkáltatók csökkentik a munkaidő utáni kommunikációval kapcsolatos elvárásaikat, de legalábbis tisztázzák velük, hogy mely esetekben kell reagálniuk, és mely esetekben nem. Bár a legtöbb cégnél már talán bevett szokás, de betegség vagy nyaralás, szabadság alatt beállíthatunk automatikus e-mailt arról, hogy meddig nem vagyunk elérhetők, és kit kereshet a levélíró, amíg mi távol vagyunk.  

Ne dicsérjük a rossz mintát! 

Főnökként bármennyire imponáló lehet, hogy egy alkalmazott lelkesedéséből adódóan folyamatosan elérhető a kommunikációs csatornákon, lehetőleg ne ez legyen a példaértékű a szervezet többi dolgozója számára. Hiszen példaképp a késő esti munkavégzés gyakran nem megfelelő minőségű, ráadásul a pihenés hiánya is rontja a produktivitást és káros hatással van az egészségünkre.

Ha nem vagyunk e-mail közelben, valóban kapcsoljunk offline módba!

Amennyiben olyan projektek vannak, amelyek megkívánják a túlórázást vagy a hétvégi munkavégzést, érdemes előre tisztázni, hogy mikor vagyunk elérhetőek, így nem kell a teljes hétvégét végigszorongani amiatt, hogy készenlétben kell lennünk. Amikor pedig nem vagyunk elérhetőek, gondoskodjunk arról, hogy újratöltsük energiaraktárainkat és valóban offline módba kapcsoljunk!

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Inc.)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Ugyan az oltások megérkezésével már valamennyire látszik az alagút vége, ez nem jelenti azt, hogy 2021 még ne a változásokról, a rezilienciáról vagy a rugalmasságról szólna. Mely tulajdonságok mellesleg vírus nélkül is csak előrevisznek. Mit tudnak ehhez hozzátenni a HR szolgáltatók?

A nyitás közeledtével egyre többen már az irodai visszatérést tervezik. Tarts március 25-én velünk, járjuk együtt körbe a különböző hibrid megoldásokat: mit tanultunk, mit engedünk el, mit tartunk meg – minden ami a munkavégzés környezetére vonatkozik.

Március 19-én, pénteken Belső kommunikációs workshop a Kreatív szervezésében!

hirdetés