hirdetés

5 tipp

Így kezeld, ha elutasítanak

Mindannyian szembesültünk már elutasítással, legyen szó magánéleti vagy munkahelyi szituációról. Ami biztosan közös bennük, hogy kellemetlen érzés. Íme 5 tipp, hogy hogyan kezeld az ilyen helyzeteket! Herold Lilla junior szervezetfejlesztő, coach írása a Legacy Kft. blogján.

Nem kerültél be a kosárcsapatba? Nem téged választottak a kiszemelt pozícióra? Más kapta meg a szerepet a darabban? Amikor egy új pozícióra jelentkezel, vagy elhívsz randizni valakit, a visszautasítás lehetősége mindig benne van a pakliban. Az élet része, hogy nem mindig történik úgy minden, ahogyan szeretnénk. 

És hogy hogyan legyél elutasításból jeles? Hoztam pár tippet segítségül, amik nekem hasznosnak bizonyultak korábban:

  1. Fogadd el mások döntését! 
    Bízz benne, hogy a másik tudja, hogy számára mi a legjobb. Gondolj csak bele, ha legközelebb te kerülsz választás elé, te is azt szeretnéd majd, hogy tiszteletben tartsák a döntésedet. 
  2. Adj magadnak időt!
    Teljesen oké, ha csalódott, szomorú, vagy dühös vagy. Nekem az segít a továbblépésben, ha megélhetem az érzéseimet, és nem pedig elnyomom őket. Ráadásul kevesebb energiát visz el, mintha hosszabb távon érkeznének a feldolgozatlan érzelmi hullámvölgyek. Nekem a mozgás, a jóga és meditáció, ami a legjobban bevált, de bármilyen fizikai aktivitás segít. 
  3. Gratulálj magadnak! 
    Mert ez azt jelenti, hogy kiléptél a komfortzónádból és megpróbáltad. Örülj magadnak és annak, hogy adtál egy esélyt a dolognak. Ha nem találkoznál elutasítással, az azt jelentené, hogy nagyon jól elvagy a komfortzónádban és meg sem próbálsz kitörni. Ezzel azonban csak a fejlődés lehetőségétől fosztod meg saját magad.
  4. Légy együttérző önmagaddal szemben!
    Ez nem könnyű feladat, főleg akkor, ha te vagy saját magad legjobb kritikusa. Azért veszélyes az önostorozás egy-egy megélt kudarc után, mert ezzel csak a kudarckerülő magatartásnak ágyazol meg, és a visszautasítástól tartva legközelebb meg sem próbálod majd. 
    Gyűjtsd össze néhány pozitív tulajdonságodat, erősségedet és írd le egy papírra őket. Kezdd úgy a reggelt, hogy felolvasod magadnak ezeket hangosan. Találkozz a barátaiddal, családoddal, olyanokkal, akik között jól érzed magad. 
  5. Tanulj a hibáidból!
    Kérdezd meg magadtól, hogy mit tanultál ebből? Mit viszel el ebből az esetből? Mit csinálnál legközelebb másképp? Ha csak azt tanultad meg, hogyan kezeld az elutasítást, akkor máris előrébb vagy egy lépéssel! Kérdezd meg az ismerőseidet, akiknek bízol objektív visszajelzésében, hogy ők hogyan látnak téged az adott helyzetben, van-e bármi javaslatuk.  

Az elutasítást úgy is vehetjük, mint egy iránytűt. Megmutatja nekünk, hogy mit nem szeretnénk és megismerhetjük azt, amit valójában szeretnénk. A legnagyobb elutasításból születnek meg a legjobb iránymutatások. („Out of our greatest rejection comes our greatest direction.” - Preston Smiles) 

Herold Lilla, Junior szervezetfejlesztő, coach
a szerző cikkei

(forrás: Legacy Blog)
hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Február 4-én bemutatkoznak a HRKOMM Award 2020 nyertes pályázatai! Stay tuned! A programot folyamatosan frissítjük!

Milyen régi, új és régiúj, azaz a változásokkal együtt frissülő szolgáltatásokat tudnak nyújtani 2021-ben a HR-szolgáltatók? Február 16-án megtudhatjátok az év első szakmai rapid találkozóján!

Épülj, hogy építhess! – Alkalmazottpszichológia-tudás a hétköznapokra HR-eseknek, cégvezetőknek, coachoknak! Féléves képzés péntekenként: 10 oktatási nap + 9 konzultációs alkalom! 2021. februártól júliusig!

hirdetés