hirdetés
hirdetés
hirdetés

Első hét: beszámoló

Így kezdtem bele a digitális detoxba – bámulatos eredményekkel

"Oké. Szóval december 26-án, ama csodás, két héttel ezelőtti csütörtöki napos tavaszi napon, épp a céges telefont matattam, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve... Kikapcsoltam az értesítéseket. #mindblown" A Hello Karrierista Blog szerzőjének beszámolója következik a kíséret első hetének alakulásáról.

Oké. Szóval december 26-án, ama csodás, két héttel ezelőtti csütörtöki napos tavaszi napon, épp a céges telefont matattam, amikor egy hirtelen ötlettől vezérelve... Kikapcsoltam az értesítéseket. #mindblown

Mármint, hogy tényleg. Az összeset. A szalaghirdetést, a zárolt képernyős bizbaszt, a jelvényeket, a mindent is (jó, ez nem TELJESEN igaz, az sms-ekről kapok, de oda meg csak a bankom küld és az fontos, úgyhogy nézzétek el nekem.)

Szóval, nem kapok értesítést, ha a cicás videót kapok messengeren, sem akkor, ha szombat este 10-kor céges e-mailt küldenek, sem akkor, ha kommentelt valaki egy facebook posthoz, sem akkor, ha a külföldön élő haverom viberen küld képet az új lakásáról (és/vagy cicás videót), sőt, akkor sem, ha új podcast epizódja van a kedvenc mindfulness szakimnak.

Gyerekek. Ez brutál. A hatás epic, és most nem túlzok. Az összképernyőidőm ugyan összességében nem lett sokkal kevesebb, mert sokat olvasok a telefonon, és az online tanfolyamot is sokszor itt csinálom, de a "zaj", a scrollozással töltött idő a töredékére csökkent.

1. Nyugalom

A legfurább, hogy ezt az egészet nem érzem furcsának. Az első nap talán egy kis bizonytalanságérzésem volt, de mivel pont egy alapból pihenésnek és feltöltődésre szánt időszakban kezdtem el, így szerintem egyszerűbb volt az átmenet, lefoglaltam magam mással.

2. Anti-FOMO

Nem maradok le a világon semmiről. Naponta többször megnézem a különböző appokat, a social mediát is, igen, és akkor válaszolok, megnézek mindent.

3. Újratervezés

Meglepő, hogy mennyi, nem is csak idő, hanem egyszerűen energia marad, amit ügyesen, sokkal hasznosabb dolgokra tudok fordítani. Az egy hét alatt, pedig január 1. kivételével minden nap dolgoztam, ráadásul éves zárásba kanyarodunk bele, ami mindig... hát... éves zárás, elolvastam egy könyvet és befejeztem egy online tanfolyamot is. Sokkal több időt töltök "bármi mással", a természetben, mindfulness-szel, egyszóval... hasznos dolgokkal. :)

4. Kontroll

Ohh, igen. Számomra a legfontosabb "ajándéka" ennek az egésznek. Hogy nem, nem lesek oda fél szemmel óhatatlanul is a telefonra, amikor felvillan az értesítés (ami egyébként nyugi, akkor is kiránt a flow-ból, ha éppenséggel nem nyitod meg, nem olvasod el... pusztán az odanézéssel máris megfizeted azt a "switching cost"-ot ). Hanem én döntök úgy, hogy na most 10 percet rászánok és foglalkozom vele. Én. Döntök. Így. Nem mindegy.

A digitális detoxnak sok formája és fokozata van, nem állítom, hogy ennél többet nem tehetnék magamért ezen a fronton, de azt igen, hogy ez jó belépő és teljes siker. Na, be mered vállalni? :)

Hasonló tartalmakért látogass el a szerző blogjára!

Kaslik Ildikó, business coach, reporting manager
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra február 27-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Hozd a laptopod! – Facebook és Instagram tréning HR-eseknek, lépésről lépésre, március 12-én!

Mit tehet az ember a környezetért a saját munkahelyén - és hogyan tegye mindezt a vállalati kultúra részévé? Gyakorlati tippek, információk a témában.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop április 2-án, limitált létszámmal.

SAVE THE DATE Vezetés és pszichológia konferencia április 28-án!

hirdetés