hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ipsos felmérés

Így építs munkaerőpiaci love-brandet!

Az alkalmazottak a legfontosabb ügyfelek, szól az újkeletű szakmai közhely. Ezzel szemben a vállalatok, márkatulajdonosok többsége legfeljebb a vásárlóik elégedettségének méréséig, az eredmények értelmezéséig jut el, a munkahelyi elégedettség vizsgálatát csak egy kötelezően letudandó HR feladatnak tekinti.

Az Ipsos 2018 elején 507 aktív munkavállaló online kérdőíves megkérdezésével mérte fel a hazai gyakorlatot. „Az összesített eredmények szerint csupán minden ötödik munkavállaló ajánlaná munkahelyét mint munkaadót ismerőseinek, barátainak” – foglalta össze a tapasztalatokat Földes Annamária, az Ipsos Zrt. ügyfélelégedettségi kutatásainak vezetője. „Az átlag NPS érték mindössze -30, mely a szolgáltatóipar egyes ágainak átlagértékétől messze elmarad.”

A Net Promoter Score (NPS) egy standardizált mérőszám az ajánlások mérésére. A válaszai alapján az ügyfelet / vásárlót / munkavállalót a dectractorok (0–6), a neutralok (7–8) vagy a promoterek (9–10) csoportjába soroljuk. A NPS értéke, mely -100 és 100 között változhat, úgy áll elő, hogy az ajánlók arányából kivonjuk azoknak a csoportját, akik kifejezetten nem ajánlják a céget, így megkapjuk, hogy a teljes ügyfélkörön belül mennyi az ún. márkanagykövetek aránya.

Felnőtt munkavállalók

A kutatás feltárta ugyanakkor, hogy a munkavállalói felmérések rendszeres végzése, illetve a transzparens vállalati értékek meghatározása, kommunikálása és tudatos képviselése jelentősen növelik az ajánlási hajlandóságot.

Sokat számít a munkahelyen eltöltött évek száma

A munkavállalók csupán harmada mondhatta el, hogy munkahelyén lett volna az elmúlt egy évben elégedettséget célzó felmérés, holott az ebből kimaradók 80%-a szükségét látná ilyen jellegű véleménynyilvánításnak. Azokon a munkahelyeken, ahol volt munkavállalói felmérés az elmúlt évben, 50 százalékkal magasabb az ajánlók (promoterek) aránya.

Az adott munkahelyen eltöltött évek nagyban hozzájárulnak a vállalati értékek elsajátításához, beépüléséhez. A kutatás mintájában háromból két munkavállaló legalább 4 éve dolgozik jelenlegi munkahelyén, míg a legidősebb korcsoportokban átlagosan 12–14 év mérhető. Ennek megfelelően az átlagos 84%-os értékhez képest az 50 év felettiek körében egytizeddel magasabb azok aránya, akik saját bevallásuk szerint ismerik a munkahelyük által képviselt értékeket, így a leginkább rájuk kellene számítaniuk a munkáltatóknak a fiatalok mentorálására, a céges kultúra megismertetésére.

Minden harmadik munkavállaló osztott meg a közösségi médiában a munkahelyével kapcsolatos tartalmat

„Digitális világunkban a felhasználói, így a munkavállalói ajánlások növekvő súllyal szerepelnek a személyes döntésekben. Az employer brand növelésének eszköze a kollégák lojalitásának, elhivatottságának hosszú távon való fenttartása, akik aztán örömmel ajánlják a céget, mint márkát további munkavállalóknak is” – tette hozzá a szakember. „A felmérés egyik legfőbb tanulsága, hogy minden harmadik munkavállaló osztott meg a közösségi médiában valamilyen hírt, információt vagy képet, esetleg videót, ami a munkahelyével, munkavégzésével kapcsolatos. Ezek tartalma az esetek többségében pozitív, így a word-of-mouth a vállalati branding tevékenység és ezzel együtt a toborzás hathatós eszköze is lehet.”

Az elégedetlenség következményei jól mérhetőek

Az Ipsos kutatói szerint az elégedetlenségnek jól mérhető anyagi következményei lehetnek (pl. fluktuáció, emberi tőkébe való befektetés költsége, hatékonyságromlás, motivációvesztés, munkahelyi balesetek, koncetrációhiány), emellett elmaradnak az olyan pozitív járulékok is, mint az ajánlás, a cég jóhírnevének terjesztése. „Az általános elégedettséget a hard tényezők – mint fizetés, a megfelelő időbeosztás, a hatékonyság vagy a megfelelő munkakörnyezet – mellett már annyival is lehet javítani, ha egyszerűen csak kikérjük munkavállalóink véleményét. De ne becsüljük alá a kevésbé megfogható, informális és interperszonális relációk jelentőségét sem, hiszen pont ezek adják azt a pluszt sok esetben, amiért jó egy munkahelyen dolgozni!” – hangzott el Földes Annamária záró mondata a Evolution 2018 konferencián.

Legyen az Öné is munkaerőpiaci love-brand!

(forrás: Ipsos)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés