hirdetés
hirdetés
hirdetés

UNLEASH konferencia

Hr-esek, keressétek a renitenseket!

„Ha pedig egyetlen fő gondolatban kellene összefoglalni a két nap üzenetét, az mindenképp ez lenne: »HR-esek, ébresztő, nyakunkon a digitalizáció és a ti kezetekben a munkavállalók jövője. Ne kiszolgáljatok, hanem stratégiát építsetek, és rúgjátok fel a rendet!«”

"Welcome to Miami" üdvözli Will Smith 1997-es slágerével a londoni giga HR konferenciára érkező vendégeket a DJ. 

Bulihangulat már a nulladik percben

A londoni UNLEASH-en részt vevő hr-esek a szakma krémjének és igazán menőnek érezhetik magukat a diszkóhangulatban, az őket körültáncoló óriás plüssök és bokornak öltözött fogadó hosztok forgatagában, amint a ruhatárra várnak. "Sube me la radio" üvölti a hangszóró, és a terem kezd megtelni.

Visszaszámlálás indul

A közönséget innentől Deborah Frances-White brit stand up comedy-s műsorvezető veszi át, akinek a feladata a bemelegítés, a hangulat fokozása, amit profin hoz is. Eddig még mindig nem hajaz a történet az itthon megszokott, jól fésült konferenciák hangulatához, és kár is ehhez hasonlítani, ugyanis az UNLEASH se konferenciaként, mint inkább egy világmegváltó show-ként definiálja önmagát. A komika húsz perces, szellemes bemelegítő játéka, a látványos intrók, fények és hanghatások után azonban kezdődhet a munka.

Buzzwordök

Gamechanger/disrupt/innovation/AI/digitalization - ezek voltak azok a szavak, melyek szinte egyik előadásból sem hiányoztak. (Egyedül a V.U.C.A.-val kapcsolatban támadt hiányérzetem.:) Ha pedig egyetlen fő gondolatban kellene összefoglalni a két nap üzenetét, az mindenképp ez lenne: "HR-esek, ébresztő, nyakunkon a digitalizáció és a ti kezetekben a munkavállalók jövője. Ne kiszolgáljatok, hanem stratégiát építsetek, és rúgjátok fel a rendet!"

Szegd meg a játékszabályokat!

A fenti gondolatot mindenképp Jonas Kjellberg közvetítette a leghitelesebben az összes (általam hallott) előadó közül, nem véletlen nyitotta ő a show tartalmi részét. A Skype társalapítója sikereiről a saját kudarcain keresztül mesél. Jonas sztorijából lépten nyomon kiderül, hogy nincs jóban a korlátokkal, konvenciókkal. Az egyetemen is úgy oktatott, hogy nem érezte fontosnak végigolvasni a tananyagot. "Hosszú és unalmas volt, miért tettem volna?" - idézi fel a főnökével való párbeszéd részleteit. Majd felháborodása jeléül a hosszú és unalmas helyett írt egy rövid és izgalmas könyvet, tele képekkel, ami először derültséget okozott a konzulenseiben, neki viszont később komoly profitot hozott.

A maradék fél órában hasonló algoritmusokon alapuló saját történeteket hallhattunk, a siker és kudarc aspektusainak sajátos keveredését, hullámzását, hogy hogy lesz sok sok nullából egy szabad szemmel is jól látható bevétel és profit. Ami a Skype üzleti modelljének alapja is: azaz, először senki nem értette, hogy lesz pénz abból, ha ingyenesen telefonálhatnak az emberek, nem létesítenek telefonközpontot, nem költenek hirdetésre. Tehát azt egyből tudta, hogy semmiért nem fizetnek, és nem kérnek pénzt, de fogalma sem volt arról, hogy honnan lesz bevétel. A történet folytatása mindenki számára ismert, bevétel: lett. És nullákból csinált hasonlóan komoly bevételeket az Airbnb, Uber, Facebook, Apple store és Google is.

A gyorsabb mindig legyőzi a lassabbat?

Alapvető tényeket lehet és kell megkérdőjelezni, például, hogy a gyorsabb vajon mindig legyőzi-e a lassabbat, vagy hogy a nullák összege mindig nulla-e.

Jonas másik fő üzenete, hogy fogalmazzuk meg a saját (a cég) küldetését, mitől leszünk mi mások – és ez egyezzen a belső tartalommal, funkcionalitással. Az Alfa Romeót említi példának, ahol a külcsínnyel és küldetéstudattal nincs gond, csak épp lerobban az autó. A Volvo küldetése felett pedig, miszerint ő a legbiztonságosabb autó, eljárt az idő. A töréstesztek szerint már sok autó tudja ugyanazt, mint a Volvo. Ilyenkor nem árt újratervezni a küldetést. A Zara is azért tudja lenyomni a H&M-et, mert ő nem ruhaüzletként definiálja magát, hanem egy üzleti logisztikai központként.

És az összes sztori tanulsága ugyanaz: a "gamechanger attitude", azaz a bátorság a megszokott gondolatmenetektől, elvárásoktól való eltéréshez. Hr-eseként pedig a jövő legnagyobb kihívása a „gamechanger” embereket megtalálni, azaz azokat, akik fel merik rúgni a játékszabályokat. Főleg, hogy az ilyen tehetségek a legritkább esetben jelentkeznek álláshirdetésekre.

További beszámolók a konferencia tartalmából később. 

Gábor Fanni, főszerkesztő, Üzlet és Pszichológia - hrpwr.hu
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés