hirdetés
hirdetés
hirdetés

Blue Colibri App

HR-esek! Ezek a kékgalléros munkaerő megszólításának aranyszabályai

A kékgalléros munkaerő bevonása a vállalati kommunikációba sok HR-es számára okoz fejtörést. A megtartásuk pedig akár még álmatlan éjszakákat is. Sok esetben hiába próbálják kétségbeesetten orvosolni a problémákat, nem ritkán tüneti megoldások után nyúlnak. Cikkünkben összeszedtük a jelenlegi (nem megfelelő) belső kommunikációs gyakorlatokat, ezek következményeit, valamint egy kézenfekvő és kényelmes alternatívát is mutatunk.

Végigtekintve a jelenleg legelterjedtebb eszközök listáján, látható, hogy a technológiai fejlődés ellenére a kékgallérosokat célzó kommunikáció valahol az ipari forradalom környékén stagnál. Néhány példa a jelenlegi megoldásokra a termelésben, kereskedelemben, mezőgazdaságban: üzemi tájékoztató gyűlések; üzenőfal; kiragasztott üzenetek; papír alapú kérdőívek stb.

Felejtsd el az üzenőfalat!

Nem csoda, hogy viszonylag korlátozott eszköztárból vagyunk kénytelenek válogatni, hiszen az online munkaállomással nem rendelkezők elérése számos kihívást tartogat magában. Különböző telephelyeken vagy kisebb egységekben elszórva dolgoznak, részben folyamatosan mozgásban vannak, javarészt nem rendelkeznek számítógéppel és online kapcsolattal. Egy átlagos kékgalléros dolgozónak nincs e-mail címe, így az egyik legjobban bevált vállalati kommunikációs eszköztől esik el a vállalat, ha be akarja vonni a kékgallérost. Márpedig globális szinten a foglalkoztatottak nyolcvan százaléka fizikai, vagyis non-desk (munkaállomással nem rendelkező – a szerk.) munkavállaló. Nos, ezen adatokat ízlelgetve, hamar rájöhetünk, hogy a dolgozók jelentős többségét nem tudjuk elérni – vagy legalábbis nem hatékony módon.

A kékgallérosok több mint kétharmada erre a megoldásra esküszik

Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy pár éven belül teljesen új generációk veszik át az uralmat a munkaerőpiacon. 2025-re a munkaerő hetvenöt százaléka YZ generációs lesz, kilencvennyolc százalékuk zsebében pedig mindig ott fog lapulni az okostelefon, még a munkában is. A kékgalléros munkavállalók hetvenöt százaléka pedig sokkal kényelmesebbnek és hatékonyabbnak tartja a cégre szabott applikáción zajló kommunikációt, mint az egyéb „elavult” megoldásokat. Ezen felül, a Deloitte 140 ország több mint tízezer vezetőjével folytatott kutatásának értelmében, napjaink vezetőinek hetvenhét százaléka biztos abban, hogy az e-mail nem lesz hatékony módja a vállalati kommunikációnak a jövőben… Ezen a ponton érdemes átgondolni tehát az alternatívákat.

Hogyan vágd zsebre a belső kommunikációt?

A Blue Colibri App forradalmi megoldást nyújt a számítógépes munkaállomással és/vagy e-mail címmel nem rendelkező, különböző helyen dolgozó kollégák azonnali elérésére, bevonására és visszajelzések gyűjtésére. A Blue Colibri több egy egyszerű kommunikációs platformnál. Kollégáink bármikor, bárhonnan el tudják olvasni a vállalat legfrissebb híreit, képesek egy gombnyomással csoportokat alakítani, chatelni, visszajelzést adni, eseményeket szervezni. Számos olyan lehetőséget ad a platform, amellyel a belső kommunikáció folyamata élménnyé válik, és munkavállalóink közelebb érzik magukat a szervezet egészéhez.

Az applikáció számos, szervezetek sokaságát érintő, eddig megoldhatatlannak tűnő problémára kínál egyedi, vállalatokra és igényekre szabható megoldást:

1. Belső kommunikáció

  • Vállalatok egészét vagy bizonyos csoportokat érintő hírek megosztása képekkel és videókkal színesítve.
  • Fontos rövid hírek és kiemelt tájékoztatók előresorolása.
  • Céges események létrehozása és megosztása könnyen kezelhető és átlátható naptárban, visszajelzési lehetőséggel.
  • Chatelési lehetőség a névjegyzékből bárkivel.

2. Információk transzfere

  • Ki kicsoda. Vállati névjegyzék és az összes munkavállaló elérhetőségeihez való hozzáférés egy gombnyomásra.
  • Dokumentumtár. Szabályzatok, fontos vállalati anyagok megtekintése, letöltése visszajelzési lehetőséggel („Elolvastam és megértettem.”)

3. HR funkciók

A munkavállalók bevonását és ezáltal elköteleződését elősegítő funkciók.

  • Mi jár az embereid fejében? Online ötletláda különböző témákban.
  • A vállalat életéről, fontosabb eseményekről képgalériák létrehozása. Fotós és videós tartalmak le- és feltöltése.
  • Közösségek a szervezeten belül. Érdeklődési körnek vagy munkaterületnek megfelelő csoportok létrehozása. A miniközösségek erősítése képek, videók és posztok megosztásával.
  • Online felmérések létrehozása és megosztása, azonnali kitöltési lehetőséggel.
  • A munkavállalók véleményének kikérése kvíz formájában, szavazási lehetőség a vállalatot érintő kérdésekről, változásokról.

A Blue Colibri Appal hatékonyan és attraktívan érhetjük el a munkavállalókat, és olyan dolgozókat is bevonhatunk a vállalati kommunikációba, akiket eddig sehogyan sem volt lehetőségünk megszólítani. További információkért és egy ingyenes demózási lehetőségért, lépj velünk kapcsolatba!

hirdetés

Címkék

IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

JobXperience – HR konferencia a még jobb hangulatú munkahelyekért. Időpont: Április 02. 09:00

A CMA nevezései között ismét keressük az elmúlt év legjobb tartalomalapú marketingmegoldásait! Új versenyünkre, az Influra az elmúlt két év legjobb, influencerek bevonásával készített marketing-, PR- és kommunikációs kampányait és aktivitásait várjuk. Nevezési határidő: április 11.

hirdetés