hirdetés
hirdetés

Munka-magánélet egyensúly járvány idején

Hotelszobákba vonulnak el dolgozni 9-től 5-ig az irodát hiányoló kényszertávmunkások

A COVID19-pandémia idejének érdekes jelensége, hogy a turizmus megszűntével üresen pangó szállodai szobák világszerte benépesülnek a 9-től 5-ig tartó munkavégzésüket hiányoló üzletemberekkel, akiknek a hotelek kiadják nap közbeni munkavégzésre a szobáikat.

A lassan mozgalommá váló jelenséget az is motiválja, hogy a hotelek szigorúan betartják a biztonsági előírásokat. A HotelsByDay nevű, rövid távú szobakiadásra specializálódott cég arról számolt be, hogy  900%-os növekedést tapasztaltak a szobáik napközbeni rövid távú kiadása terén az elmúlt két hónapban.

Egyes hotelekben a rövid távú bérlőnek napközbeni frissítőket is felszolgálnak kiegészítő szolgáltatásként. Más szállodák a nagyobb konferenciatermeiket, tánctermeiket és olykor az ebédlőiket is office space-szé alakították át az újfajta igényeknek megfelelően.

Globális mozgalom

A jelenség szerte a világon megfigyelhető, Los Angelestől kezdődően egészen Olaszországig – bár hazai hasonló kezdeményezésről egyelőre nincsen hírünk. A washingtoni The Hamilton Hotel például napi 109 dollárért (kb. 35 000 ft) kezdte értékesíteni "Home-Away-From-Home Office" csomagját, amiben du. 4 óráig tartó szobahasználat, reggelicsomag (croissant-nal vagy parféval) és a kávéfőző használata szerepel. Ők a 318 szobájukból nagyjából harmincat különítettek el erre a célra.

Mindez rávilágít, hogy noha a home office sokaknak kifejezetten bejött, mennyire igénylik mégis az emberek a munka-magánélet szétválasztását, ami otthon sokaknak problémát okozhat (különösen igaz ez családosokra, akiknél a pandémia és a kötelező karantén extra nehézségeket okozott).

Strukturálja a munkanapot

Egy hotelszoba tökéletes helyszínt biztosíthat a távmunkához, különösen, ha ételt és italt (kávét...) szolgálnak fel, de a jó internetelérés, a kényelmes berendezés, a fitneszszolgáltatások és egyes helyeken a pazar kilátás is mellette szólhatnak az otthon maradással szemben; nem beszélve arról, hogy hatékonyan strukturálja  a napunkat, ha reggel van hová elindulnunk, majd a munkanap végeztével felkelhetünk a munkaasztalunk mellől, és némi utazást követően hazaérkezhetünk.

Az új mozgalom (a biztonsági előírások szigorú betartása mellett!) win-win helyzetet teremt, hiszen a válsággal az egyik legerősebben küszködő szállodaiparnak is segítséget nyújt, és emellett kiváló lehetőséget teremt a kötelező home office hátulütőinek kiküszöbölésére.

(forrás: Business Insider)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!
hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén a Nagy Kreatív Hét teljesen biztonságosan, online stream formájában érkezik, ráadásul stúdióminőségben! Érdekel? Akkor ne hagyd ki! Jelentkezz!

2 x 1,5 órás tréningünket HR-szakembereknek, vezetőknek ajánljuk, akiknek feladata, hogy önmagukat is eddzék a változásokra, és tovább is tudják adni ezt a tudást. Oktató: Cser Alexandra, trainer partner. Időpont: október 2. péntek délután

SAVE THE DATE - 2020. október 21. Te mennyire ismered az embert? És hogyan tudsz neki még többet, még több csatornán eladni? Teszi fel a fő kérdéseket a konferencia, melyekre igyekszünk válaszokat találni, garantáltan túllépve a közhelyeken, néhány előadásban a pszichológia segítségével.

Jelentkezzetek új versenyünkre, hogy megmutassátok, a CSR-ral valóban lehet jót tenni! Bármilyen Magyarországon tevékenykedő vállalat jelentkezhet. Nevezési határidő: 2020. november 6.

Az Üzlet és Pszichológia/HRPWR.HU, a Kreatív és a Brandfizz bemutatja: a Nagy Employer Branding Napot! - A digitális az új normális? Legyél nyolckarú HR SHIVA 1 nap alatt!

hirdetés