hirdetés
hirdetés

Coaching eszköz

Hogyan tartsunk tükröt?

A másikat sokféleképpen lehet szembesíteni tetteivel, munkájával. Egyik fő kérdés, hogy az illető akarja, várja-e ezt, vagy kimondottan nehezen viseli a kritikát. Másik fő kérdés pedig a tükrözés stílusa. Ez alapjaiban határozhatja meg a reakciót.

A legtöbb vezetőnek szüksége van az őszinte visszajelzésekre, mivel sokszor közvetlen környezetétől nem várhatja ezt. Minél magasabb szinten áll egy vezető, általában annál kevesebb valós visszajelzést szokott kapni. A hierarchiában lejjebb lévő kollégák gyakran tartanak az őszinteségtől, az egyenrangú „riválisoknak” pedig nem feltétlen érdekük, hogy építő kritikát fogalmazzanak meg. Ilyenkor jól jöhet egy „külső szem”, mondjuk egy coach.

Sokféle tükör létezik: sík, homorú, domború… Mind más-más képet tükröz vissza ugyanarról a tárgyról. A sík tükör objektív képet ad, de néha a probléma kicsinyítésére van szükség, mert esetleg a másik fél nem képes még egy teljes tükörkép befogadására. Máskor viszont elég csak egy-egy részletre rámutatni.

A hatékony visszajelzés feltételei:

–     akarja azt a másik fél

–     leíró legyen, ne értékelő

–     konkrét legyen, ne általános

John Whitmore: Coaching a csúcsteljesítményért című könyvében így mutatja be a visszajelzés különböző fokozatait:

 „Ön hasznavehetlen!”

→ Ez nem egy szerencsés kritika, hiszen a személyre utal, nem a tevékenységére, túl általános és nem segítő szándékú.

„Ez a beszámoló hasznavehetetlen!”

→ Itt legalább nem a személyt minősítjük a kritikával, de még mindig nem segítő szándékú, és nem konkrét.

„A beszámoló jól strukturált, de nem megfelelő a nyelvezete a célközönség számára.”

→ Ez nem bíráló jellegű megállapítás, inkább leíró, és eléggé konkrét is, a munkára vonatkozik, ami hiányzik, az a megfelelő lépés támogatása.

 

 „Ön milyennek érzi a beszámolót? Miben látja, hogy még kellene javítani rajta? Hogyan tudnék segíteni, hogy jobb legyen? (Esetleg plusz utalások a kifogásolt részre…)

→ Ezzel nem vesszük el a másik kedvét, és pontosan érezni fogja, hogy még nem tökéletes a munkája, ugyanakkor lesz bizalma tanácsot kérni.

Fontos, hogy a visszajelzések ne csak negatív irányúak legyenek, az objektív képhez a – valós – pozitívumok is hozzátartoznak.

 

Forrás: Komócsin Laura Módszertani kézikönyv coach-oknak és coaching szemléletű vezetőknek I.

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

FMCG Trafik Workshop, avagy hogyan adj el többet FMCG márkádból a Nemzeti Dohányboltokban? Az Élelmiszer és a Tobacco magazin közös rendezvénye az FMCG szektor számára augusztus 29-én.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

Célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a Pr Toplistán! Nevezési határidő: augusztus 31.

A Kreatív szaklap ismét meghirdette a business to business kommunikációs versenyt, melyre az elmúlt év legjobb B2B kommunikációs megoldásaival jelentkezhetnek ügynökségek, a megbízói oldal képviselői, szolgáltatók és médiumok. Nevezési határidő:09.07.

Ismét HR konferencia: ez alkalommal a kékgalléros kihívásokat vesszük górcső alá. Save the date: szeptember 20.

Részletes program hamarosan! SAVE THE DATE: 2018. november 15.

hirdetés