hirdetés
hirdetés

Hogyan motiváljuk a dolgozóinkat?

Számos kutatás igazolja, hogy az aktívan elkötelezett, motivált dolgozók eredményesebb munkát végeznek.

Nem véletlen beszélünk mind többet arról, hogyan lehet ezt a fajta elköteleződést hosszan tartóvá és valóssá tenni. A téma nem újkeletű, ezt bizonyítja, hogy az ajánlott cikk is 2008-ban született. A Harvard Business School professzorainak kutatásai azt bizonyították, hogy az embereknek alapvetően négy érzelmi mozgatórugója van: valamit elérni, megszerezni (acquire); kapcsolódni (bond); érteni (comprehend és védelmezni (defend). A cikk azt vizsgálja, milyen teendőik vannak a vezetőknek, hogy mind a négy mozgatórugót lendületbe hozzák, ezzel pedig a dolgozói motiváltságot növeljék. A motiváltság meghatározására szolgáló indikátorok a munkahelyeken bevonódás (engagement), elégedettség (satisfaction) elköteleződés (commitment) kilépési szándék (intention to quit).

A kutatás bizonyságot ad arra, hogy a legeredményesebb vállalatok mind a négy mozgatórugóval szervezeti és vezetési szinten egyaránt foglalkoznak. A cikk megvilágítja, miként is fordítható le ez a modell a gyakorlatba.

Ajánlott cikk:

- Harward Business, Nitin Nohria; Boris Goysberg;

- Linda-Eling Lee: Review Employee motivation. A Powerful New Modell.

https://hbr.org/2008/07/employee-motivation-a-powerful-new-model

 

 

Balaton Anita, Café PR, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Digital Branding Reggeli a Google-lel március 6-án!

Toborzásaink kiegészítése LinkedIn kampányokkal. Mire jó, hogyan használható, kinek érdemes, kinek nem? Március 6., 08:30

Gyakorlati Facebook útmutató: Recrutiment branding a gyakorlatban, eszközök és lépések több és releváns jelentkezőért. Március 6., 13:00

Amit egy hr-esnek a GDPR-ról tudnia kell. Konzultációval egybekötött workshop a Deloitte szakértőivel március 8-án.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől külföldi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Nevezési határidő: 03.09.

Keressük Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit! Nevezési határidő: március 09.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése. Március 21., 09:00

hirdetés