hirdetés
hirdetés

Hogyan motiváljuk a dolgozóinkat?

Számos kutatás igazolja, hogy az aktívan elkötelezett, motivált dolgozók eredményesebb munkát végeznek.

Nem véletlen beszélünk mind többet arról, hogyan lehet ezt a fajta elköteleződést hosszan tartóvá és valóssá tenni. A téma nem újkeletű, ezt bizonyítja, hogy az ajánlott cikk is 2008-ban született. A Harvard Business School professzorainak kutatásai azt bizonyították, hogy az embereknek alapvetően négy érzelmi mozgatórugója van: valamit elérni, megszerezni (acquire); kapcsolódni (bond); érteni (comprehend és védelmezni (defend). A cikk azt vizsgálja, milyen teendőik vannak a vezetőknek, hogy mind a négy mozgatórugót lendületbe hozzák, ezzel pedig a dolgozói motiváltságot növeljék. A motiváltság meghatározására szolgáló indikátorok a munkahelyeken bevonódás (engagement), elégedettség (satisfaction) elköteleződés (commitment) kilépési szándék (intention to quit).

A kutatás bizonyságot ad arra, hogy a legeredményesebb vállalatok mind a négy mozgatórugóval szervezeti és vezetési szinten egyaránt foglalkoznak. A cikk megvilágítja, miként is fordítható le ez a modell a gyakorlatba.

Ajánlott cikk:

- Harward Business, Nitin Nohria; Boris Goysberg;

- Linda-Eling Lee: Review Employee motivation. A Powerful New Modell.

https://hbr.org/2008/07/employee-motivation-a-powerful-new-model

 

 

Balaton Anita, Café PR, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Nevezési határidő: május 25.

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

hirdetés