hirdetés
hirdetés

Hogyan motiváljuk a dolgozóinkat?

Számos kutatás igazolja, hogy az aktívan elkötelezett, motivált dolgozók eredményesebb munkát végeznek.

Nem véletlen beszélünk mind többet arról, hogyan lehet ezt a fajta elköteleződést hosszan tartóvá és valóssá tenni. A téma nem újkeletű, ezt bizonyítja, hogy az ajánlott cikk is 2008-ban született. A Harvard Business School professzorainak kutatásai azt bizonyították, hogy az embereknek alapvetően négy érzelmi mozgatórugója van: valamit elérni, megszerezni (acquire); kapcsolódni (bond); érteni (comprehend és védelmezni (defend). A cikk azt vizsgálja, milyen teendőik vannak a vezetőknek, hogy mind a négy mozgatórugót lendületbe hozzák, ezzel pedig a dolgozói motiváltságot növeljék. A motiváltság meghatározására szolgáló indikátorok a munkahelyeken bevonódás (engagement), elégedettség (satisfaction) elköteleződés (commitment) kilépési szándék (intention to quit).

A kutatás bizonyságot ad arra, hogy a legeredményesebb vállalatok mind a négy mozgatórugóval szervezeti és vezetési szinten egyaránt foglalkoznak. A cikk megvilágítja, miként is fordítható le ez a modell a gyakorlatba.

Ajánlott cikk:

- Harward Business, Nitin Nohria; Boris Goysberg;

- Linda-Eling Lee: Review Employee motivation. A Powerful New Modell.

https://hbr.org/2008/07/employee-motivation-a-powerful-new-model

 

 

Balaton Anita, Café PR, ügyvezető igazgató
a szerző cikkei

hirdetés

Címkék

IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Kreatív hagyományos éves konferenciáján ismét a pr-szakma előtt álló legaktuálisabb kihívásokat járjuk körbe. Időpont: november 23.

Időstressz: Hogyan győzhető le? Energiamenedzsment 4 lépésben. 2017.12.01.

A Kreatív év végi médiakonferenciája mindig arra keresi a választ, mi vár a piacra a következő évben. Időpont: december 6.

A legsikeresebb digitális kommunikációs kampányokat és megoldásokat keressük, pontszerzés a Kreatív-MAKSz M+Listán. Nevezési határidő: 12.08.

Tippek és trükkök a prezi.com használatáról. Workshop 2017. december 13-án.

hirdetés