hirdetés
hirdetés

Kommunikációs 7 fő bűn

Hogy biztosan célt érjünk…

Hogyan érhetjük el, hogy a környezetünk odafigyeljen arra, amit mondunk? Mi a kulcs ahhoz, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek a beszélgetéseink után? Julian Treasure hangkutató hét olyan gyakran előforduló szokást gyűjtött össze, amelyek aláássák mondanivalónk hatását.

Ügyfélkapcsolatainkat meghatározza az a stílus, ahogyan szóban kommunikálunk. Julian Treasure hangszakértő (hangtanácsadó), a Sound Business című könyv szerzője hét olyan gyakran előforduló szokást gyűjtött össze, amelyek gyengítik, aláássák mondanivalónk hatását. Az általa „a beszéd hét fő bűnének” nevezett tipikus hibákat a Beszéljünk úgy, hogy meghallgassanak! című TED-előadásában is bemutatta. Julian szerint ezek elhagyásával elérhetjük, hogy beszédünk hatásosabb legyen, és mondanivalónk célt érjen.

A 7 fő bűn:

  1. Pletyka: azaz rosszat mondani olyasvalakiről, aki nincs jelen. Lehet, hogy pillanatnyilag közelebb kerülünk ezáltal az ügyfelünkhöz, de később a másik úgy érezheti, hogy róla is így beszélünk majd a háta mögött.
  2. Ítélkezés: saját meggyőződésből véleményt alkotunk valakiről. Az ügyfélnek ilyenkor az az érzése keletkezhet, hogy őt is folyamatosan bíráljuk.
  3. Negatív hozzáállás: a kellemetlent látjuk meg mindenben. Nehéz jó érzéssel gondolni olyan emberre, aki csak problémákról beszél.
  4. Panaszkodás: az előadó szerint ez egy brit nemzeti sport – úgy tűnik, nem ismeri a magyarokat! Mi is igazán jók vagyunk abban, hogy panaszkodjunk bármiről: a politikáról, az időjárásról, a kollégákról. Vajon mi járhat ügyfelünk fejében ilyenkor? Mennyire kap kedvet ahhoz, hogy velünk kössön üzletet?
  5. Kifogások: amikor nem vállalunk felelősséget a tetteinkért és azok következményeiért. Mennyire vesz komolyan bennünket az a potenciális vevő, ha azt hallja, hogy minden visszajelzését hárítjuk, és nem látjuk be, ha például tévedtünk?
  6. Túlzás: ha minden mondatunkat teletűzdeljük cifrázással és hatásvadász felnagyítással, nem tudjuk kiemelni a valóban fontos dolgokat. Idővel az ügyfél hazugságnak fogja értékelni az általunk lefestett képet, és így hitelét veszti a mondanivalónk.
  7. Kinyilatkoztatás: ha valaki összemossa a tényeket és a véleményét, nehéz befogadni, amit mond, mert kőbe vésett igazságként hangzik minden szubjektív mondata. A vevők figyelmét és bizalmát ezzel el lehet veszteni.

Hogyan érhetjük el, hogy minél kevesebbszer essünk ezekbe a hibákba? Először is érdemes gyakorisági sorrendbe tenni a saját szokásainkat „bűnök” szerint. Ezután keressünk elkerülési módszereket, technikákat azokra, amelyekről a leghamarabb szeretnénk leszokni. Például kérjünk meg a környezetünkben valakit, hogy figyelmeztessen, ha észreveszi rajtunk az adott rossz szokást. A változáshoz fontos a folyamatos önreflexió.

HA TOVÁBBI HASZNOS COACHING ESZKÖZÖK HASZNÁLATÁT SZERETNÉD ELSAJÁTÍTANI, GYERE EL A COACHINGESZKÖZTÁR-BŐVÍTŐ WORKSHOPUNKRA! 

Coachingeszköztár-bővítő workshop

Félnapos workshop hr-eseknek, coaching szemléletű vezetőknek és coachoknak – mindenkinek, akinek fontos a folyamatos fejlődés és tudásának sokszínűsége!

Sok vezető és hr-es kerül időnként mentor, tanácsadó vagy coach szerepbe, akár akarja, akár nem. A people managementbe sok olyan terület is beletartozik, amivel korábban nem találkoztak a szakemberek.

Mi támaszpontokat adunk ahhoz, hogy:

  • hogyan segítsd a kollegákat a karriertervezésben;
  • hogyan legyen hatékonyabb egy brainstorming vagy egy meeting folyamat;
  • mit tegyél, ha mediálni kell egy konfliktusban;
  • hogyan szúrd ki, hogy érintett-e a munkatársa a burnoutban, elvesztette-e a motivációját?

Gyere el gyakorlatorientált képzésünkre és ismerd meg a legújabb eszközöket, amiket már akár másnap használhatsz a munkádban!

Előadók: Gallen Rita, Makai-Begisdán András és Bite Barbara, business és executive coachok, Coaching Team

Részvételi díj:
Teljes árú részvételi díj: 24 900 Ft + áfa / fő
Csoportos jelentkezés 3 főtől: 21 900 Ft + áfa / fő

Időpont: 2018. október 11. (09.00 – 13.00)
Regisztráció: 8.30 - 9.00
Helyszín: Mozsár kávézó (1065 Budapest, Nagymező utca 21.)

A jelentkezési lap letöltéséhez kattints a IDE, majd kitöltve juttasd vissza a szervezőknek a    This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.    e-mail címre!

Szabados Andrea, vezetői coach, szervezetfejlesztő
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award 2018 nyertes pályázatainak bemutatása február 20-án. SAVE THE DATE!

hirdetés