hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tíz perc is elég

Hajlamos vagy halogatni? Ez az egyszerű trükk segíthet!

A halogatás sajnos elég sokunkat érinti. Hajlamosak vagyunk tolni magunk előtt a feladatokat, addig a pontig, amikor már nincs menekvés. Persze, ilyenkor pedig a legnagyobb stressz és idegeskedés közepette, kapkodva próbáljuk magunkat utolérni, s átkozzuk magunkat, hogy megint nem álltunk neki valaminek időben. Hogyan hagyhatnánk fel a halogatással és könnyíthetnénk meg a dolgunkat?

A halogatás egy nagyon rossz szokás, de megvan az ok arra, miért nehezítjük meg az életünket vele. Azokat a feladatokat és elintéznivalókat halogatjuk általában, amik diszkomfortot okoznak, legyen szó fizikai vagy érzelmi kellemetlenségekről. Más szóval, azt toljuk magunk előtt, amihez nem fűlik a fogunk! Legyen szó kellemetlen telefonhívásról, vagy egy költségvetés elkészítéséről, esetleg vizsgára tanulásról, találunk többszáz másik olyan dolgot, amivel foglalkozhatunk, csak azzal ne kelljen. Azonban, a végtelenségig nem bújhatunk ki teendőink alól, de mi segíthet a halogatás leküzdésében?

Csak tíz percig

Azt jól tudjuk, hogy a legtöbb dolgot csak elkezdeni nehéz. Miután belevágunk, sokkal gördülékenyebben haladunk, azonban ahhoz, hogy a kezdés se okozzon gondot, segíthet a tízperces szabály. A szabály pedig csak ennyi: mondd magadnak, hogy „Most tíz percig ezzel fogok foglalkozni. Amint lejár a tíz perc, eldöntöm, hogy folytatom-e tovább.” Tízből kilencen pedig a folytatás mellett teszik le voksukat.

Miért működik a szabály?

Előfordult már veled, hogy órákig szenvedtél valami olyan feladat miatt, amit körülbelül húsz perc lett volna elvégezni? Rettegtél tőle, nyomasztott, de mégsem álltál neki. A tízperces szabály ezt az előzetes félelmet iktatja ki. A félelem több szempontból is negatív hatással van ránk, például visszaveti a teljesítményünket, így ennek az érzésnek a megszűntetése a kulcs az igazán jó teljesítményhez. Tehát ahelyett, hogy szenvednél a feladaton, a tízperces szabály segít, hogy egyből belevágj.

A másik mechanizmus, ami által hatékonyabbá tesz a szabály, hogy a fejünkben a feladatról kialakított eltúlzott „szörnyeteget” apróvá alakítja. Ha valamit nagyon nem akarunk megcsinálni, akkor az elménkben sokkal rosszabbnak festjük le a valóságnál. Elképzeljük, hogy mennyire frusztráltak leszünk attól, ha a költségvetéssel kell foglalkozni, vagy mennyire nehezen fogjuk tudni megjegyezni a vizsgára a megtanulandó anyagot. Ezek a negatív gondolatok pedig hatnak a viselkedésünkre, és máris halogatni kezdünk.

Tehát legközelebb, ha halogatáson kapod magad, csak mondd magadnak: „Kipróbálom csak tíz percig”. Amint letelik a tíz perc, valószínűleg már saját magadat fogod vinni tovább, hogy elvégezd a dolgod.

(forrás: Inc.)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

Zöld marketing és kommunikáció Itt a zöldár! A tudatos fogyasztók már átlátnak a greenwashingon, de mi jön ezután? Save the date: 2019.10.10.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A december 13-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzás/kiválasztás konferencia DEMO-túrával egybekötve november 5-én. Az előadások hosszabb szünetében a kiállítók a gyakorlatban is bemutatják megoldásaikat.

hirdetés