hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pszichológus a cégnél

„Ha valaki nem érzi jól magát, azzal leülünk beszélgetni”

Miközben a Fortune 500-as lista cégeinek sikeréhez nagyban hozzájárul a pszichológusi szemlélet alkalmazása, Magyarországon még kevés olyan vállalatról hallani, amelyik teljes állású pszichológust foglalkoztat. A belső vagy külső szakember dilemmájáról, a pszichológusi tudás szervezeten belüli helyéről, a munkatársak boldogságát szolgáló, mindennapi praktikákról beszélgettünk Csarnó Nellivel, a junior fejlesztők képzésével foglalkozó Green Fox Academy szervezetpszichológusával.

Shawn Anchor, a pozitív pszichológia szakértőjének kutatása szerint is szoros az összefüggés a munkahelyi boldogság és az üzleti eredményesség között. E szerint tisztán matematikai alapon is be kellene építenie a vállalatoknak ezt a szemléletet a mindennapjaikba. Hol tartanak most a magyar cégek átlagosan?

Itthon is felértékelődik, hogy hogyan érzik magukat a kollégák, hiszen egyre költségesebb és nehezebb a jó szakemberek megszerzése, így egyre nagyobb hangsúlyt kap a megtartásuk. Ebben nagyon jó partner tud lenni egy pszichológus vagy coach, akinek ilyen irányú szemlélete és tudása van.

Egyelőre mégis kevés az olyan vállalat, ahol teljes állásban foglalkoztatnak pszichológusokat. Milyen lehetőségek vannak még?

Csarnó Nelli

Vannak, akik rendszeresen dolgoznak egy vagy több szakértővel, akár team coachcsal vagy szervezetfejlesztővel, sokan pedig csapatépítő alkalmakat szerveznek külső szakemberrel. Mindegyiknek megvan a maga szerepe. Az IT-szektorban azonban egyre inkább jellemző a pszichológustudás beépítése a hétköznapi működésbe. A fejlesztőképzésünk kapcsán több techcéggel dolgozunk együtt, és sok helyen látjuk például, hogy a menedzserek mellett a munkavállalóknak is biztosítanak coachinglehetőséget.

Nálatok négy teljes állású pszichológus is dolgozik. Mi ennek az előnye?

Belső pszichológusként sokkal jobban ismerjük a működésünket, a kultúránkat, és van már egy kialakult bizalom a kollégákkal. Ráadásul közvetlen ráhatásunk van arra, hogy a felmerülő dolgokon változtassunk, illetve segítsünk a kollégáknak változtatni. Míg egy külsősnek idő a szervezeti kultúránk, struktúránk megértése, így az ebben való támogatás sem egyértelmű az első perctől. Emellett a belső pszichológusok egy csomó olyan értéket és tudást hoznak be a szervezetbe, ami formálja a céges kultúrát, ami által például sokkal érzékenyebbek lehetnek a csapattagok egymás iránt.

Hogyan néz ki egy átlagos napotok?

Nincs olyan, hogy átlagos nap. A Green Foxnál egyébként is kicsit speciális a helyzet, hiszen az időnk körülbelül 60 százaléka a hallgatókkal való munkával telik. Mi, pszichológusok csináljuk például a kiválasztásukat, a soft skill képzéseket, négyszemközti coachingot tartunk, és a mindennapi helyzetek kezelésével is foglalkozunk. Szerencsés, hogy ez is a szolgáltatásunk része lett, azért is vagyunk négyen teljes állásban. Nagyon sokszínű a tevékenységünk, az új kollégák interjúztatásától az onboardingfolyamaton át a csapat elégedettségének biztosításáig. Szóval a munkatársakkal is akad tennivaló bőven.

A cikket teljes terjedelmében az Üzlet és Pszichológia magazin 2018–2019. december–januári számában olvashatjátok el, amely itt rendelhető meg.

Kozarek Andrea
a szerző cikkei

(forrás: ÜPSZI)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Az Üzlet és Pszichológia és a hrpwr.hu ismét bemutatja a nagy sikerű „kékgalléros” konferenciát! Kékgalléros HR kihívások 3.0 szakmai konferencia szeptember 26-án.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés