hirdetés
hirdetés

Mindfulness-tippek

Ezt a 7 fő figyelemelterelő tényezőt iktasd ki, hogy hatékonyabban menjen a munka!

A legtöbb ember arról panaszkodik mostanában, hogy az e-mail és telefondömpingben nehéz azt a munkát végeznie, amit fontosnak tart. De valójában miért is nincs időnk azzal foglalkozni, ami fontos? Mint azt nemrég megírtuk, ilyenkor valójában nem az a bajunk, hogy túl sok a dolgunk.

Hová folyik el a mentális energiánk, és miért nem tudunk intenzíven dolgozni?

Van, amikor rajtunk múlik, hogy nem a számunkra fontos dolgokra koncentrálunk, és van, amikor tényleg a körülmények áldozatai vagyunk.

A mindfulness nem csodaszer, nem ad szupererőt, de biztos, hogy sokkal összeszedettebben fogsz dolgozni, ha van egy meditációs alapod.

Nézzük, mi az a 7 tényező, ami elviszi a figyelmet.

Miért terelődik el a figyelmed a melóban?

1. Unatkozol,

2. nincs késztetés, hogy dolgozz (még messzi a határidő, külföldön a főnök stb.),

3. nem tervezed meg a napodat,

4. menekülsz a feladatok elől (túl nehéz, nem kérsz/kapsz segítséget),

5. multitaskolsz,

6. nem hiszel abban, amit csinálsz,

7. alacsony önkontroll (eszegetsz, beszélgetsz, telefonálsz).

Hogyan segít a mindfulness hatékonyabban dolgozni?

  • Úgy, hogy segít a kapkodásból és az „úristen-de-sok-dolgom-van-érzésből” kijönni. Megcsinálsz egy 3, azaz 3 perces meditációt, és máris ki tudsz jönni a reaktivitásból: kapkodás helyett tisztán látod, mi az, amit MA feltétlenül el kell végezned.
  • Úgy, hogy javítja az önkontroll képességét. Sokszor egész egyszerűen elpazaroljuk az időnket és a figyelmünket. A figyelem egy véges dolog, sokszor azért lézengünk, mert szellemileg túl fáradtak vagyunk dolgozni. A mindfulness felturbózza a figyelmi képességeidet, plusz segít rálátni, milyen szokások, állapotok vezetnek ahhoz, hogy szétfolyik az időd és az energiád.
  • Úgy, hogy csökkenti benned a stresszt. Stressz alatt nem tudunk rendesen dolgozni. Sem hatékonyak, sem kreatívak nem vagyunk, ha nyomás alatt vagyunk. Figyelem! A stresszt nem mindig érzed! A meditáció segítségével viszont egy sokkal nyugodtabb mentális környezetet tudsz teremteni magadnak ahhoz, hogy hatékonyan, gyorsan, dinamikusan dolgozzál.  
Horváth Ágnes, mindfulness oktató, alvástréner, TEDx előadó
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Nyerő SSC people-management stratégiák. Fluktuációcsökkentő minikonferencia június 7-én.

Idén is Sales&Pszichológia konferencia. Foglald le helyed most! 2019.05.28.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop június 6-án, limitált létszámmal.

Burnout - Ismerd fel, ismerd meg és lábalj ki belőle Csatlós Csillával június 12-én!

hirdetés