hirdetés
hirdetés

Kevés a jelölted? Talán nem véletlen

Ezért kell átírnod az összes álláshirdetésed még ma

Valószínűleg te is órákon át finomítgatod az álláshirdetéseid szövegét, bízva abban, hogy a jelöltek a mesterműved minden egyes szavát ízlelgetni fogják. A nagy igazság az, hogy ez közel sincs így. A LinkedIn átfogó elemzést adott ki arról, min akad meg az álláskeresők szeme, és mi az, amit nyugodtan kihagyhatsz a hirdetéseidből.

Az álláshirdetésekben teljes bekezdések vannak, amiket a jelöltek egész egyszerűen átugranak. Tehát ezekre a helyekre szinte bármit írhatnál, nem fogják elolvasni, csak az idődet fecséreled. Azonban vannak olyan részek, amik igazán számítanak, mivel azonnal idegörgetnek a telefonjuk, számítógépük vagy tabletük kijelzőjén az álláskeresők. 

A LinkedIn 450 ember bevonásával felmérte, hogy az álláshirdetésekkben melyek azok a területek, amik vonzóak és informatívak, ily módon tehát ösztönzik az állásra való jelentkezést. Ezekből az eredményekből megalkották az álláshirdetési hőtérképet:

Kattints a képre a nagyításért!

A piros területek a legmeghatározóbb tényezők, így erre érdemes fókuszálni a jövőben álláshirdetés írásakor. 

Adunk még 4 tippet, amelyeket elsajátítva bárkiből az álláshirdetések írásának Obi-Wan Kenobija válhat:

#1 Ha szerepel a hirdetésben a bérezés, először azon akad fel az álláskeresők szeme

A fizetés és az esetleges juttatások vitán felül a legfontosabb tényezők a jelöltek számára. Ezeken túl, mindenképp írd bele a hirdetésbe a pontos feladatokat és a munkavégzés helyét, hiszen mindenkit főként az érdekel, hogy mit kell majd csinálnom, hol kell ezt végeznem, és ezért mennyi pénzt kaphatok.

#2 A céges misszió, vízió és kultúra részt nyugodtan kihagyhatod

Valamiért elterjedt egy olyan iratlan szabály a HR-esek között, hogy az álláshirdetéseknek kötelezően tartalmaznia kell néhány sablonos mondatot a cégről, és arról, hogyan formálja át a világot. Ha eddig te is ezt az elvet követted, van egy rossz hírünk: ez az a rész, ami kicsit sem érdekli a jelölteket, legalábbis nem a hirdetésben, azonnal átugorják. Inkább linkeld be a hirdetés végére a céged weboldalát vagy LinkedIn-profilját, hogy az érdeklődők utána tudjanak nézni, de ne pazarold erre feleslegesen a karaktereket a hirdetésben!

#3 Ha konkrét teljesítménycélokat fogalmazol meg, az jobban felkelti a jelöltek érdeklődését

Senki sem szeret a sötétben tapogatózni, azzal kapcsolatban, hogy mit várnak el tőle egy új munkahelyen, holott sokan még az első heteikben sem nagyon tudják hova tenni magukat.. Ezért érdemes már a hirdetésben, specifikus és mérhető célokat megfogalmaznod, amelyeket a jelöltednek a meghatározott időn belül teljesítenie kell. Az elvárt tanulmányok és kompetenciák cizellálása helyett, inkább mutasd meg a jelöltjeidnek, hogy mit vársz tőlük. Azt már mindenki maga tudja mérlegelni, hogy ennek meg tud-e felelni, vagy sem.

#4 Olyan stílusban írd meg a hirdetést, amely tükrözi a céges kultúrát,  de legyél óvatos a túl laza szöveggel, mert visszájára sülhet el

Hiába hagyod ki a szervezeti kultúra leírását, a jelöltek kapnak egy képet róla, már csak abból, ahogyan a szöveget megfogalmazod. A LinkedIn három stílusban tesztelt egyetlen egy álláshirdetést, és elég eltérő eredményeket kaptak. Az első teljesen leíró stílusban íródott, amely direkten és tárgyilagosan festi le a jelölt lelki szemei előtt az adott pozíciót, a másodikat hivatalos formában fogalmazták meg sok-sok szakszóval és zsargonnal, a harmadikat pedig nagyon laza, közvetlen és vicceskedő stílusban. Az eredmények alapján a laza stílus teljesített a leggyengébben, a jelöltek 29 százaléka biztosan nem pályázna az állásra. Azonban ez nem biztos , hogy nagy baj. Ahogyan a hirdetés tükrözi a kultúrát, valószínűleg olyan emberek hullanak ki ennél a rostánál, akik amúgy sem illettek volna bele a szervezetbe. 

A LinkedIn eredményei viszonylag sok, széles körben elterjedt gyakortlattal mennek szembe, azonban ezeket az eredményeket ízlelgetve, érdemes újrafogalmaznod a hirdetéseidet, hogy még hatékonyabban szólíthasd meg a jelölteket, azt kidomborítva, ami igazán érdekli őket.

Sas Eszter Krisztina, online szerkesztő/újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2019. augusztus 30.

Hogyan győzhető le az időstressz? Energiamenedzsment 4 lépésben. A szeptember 6-i tanfolyam során rövid, közös mindfulness gyakorlást tartunk, amit aztán beépíthetsz a hétköznapjaidba.

Toborzási kampányok létrehozása és eredményes működtetése a LinkedIn-en: gyakorlati workshop szeptember 12-én, limitált létszámmal.

Meg akarsz tanulni gyilkosan jó álláshirdetést írni? Gyere el „Kreatív álláshirdetés” workshopunkra október 9-én! Előadó: Földi Miklós Dániel reklám- és neuropszichológus

hirdetés