hirdetés
hirdetés

5 tanács

Ezeket mindenképp fontold meg, mielőtt coachingot vezetsz be!

Nemrég írtunk a coachingszakmának a közeljövőben várható felértékelődéséről és kulcsszerephez jutásáról. Az alábbiakban Komócsin Laura business coach, a Business Coach Kft. ügyvezetőjének gondolatait közöljük a témában.

Tudom, hogy coachként nem adunk tanácsot, de ezt a cikket most egy másik sapkámban írom.

A coaching egyre elterjedtebb hazánkban is, hiszen egyre többen tapasztalják áldásos hatását, akár 49-szeres megtérülését is az ebbe befektetett összegnek.

Mégis vannak olyan vállalatok, szervezetek, ahol még nem próbálták; és akik ezt valóban profin akarják bevezetni, tanácsot szoktak kérni tőlünk, hogyan tegyék. Ezért összegyűjtöttünk egy igazán rövid, 5 tanácsból álló listát.

1. Kiemelten fontos az előzetes kommunikáció, a coaching pozicionálása a szervezetben. Azaz ha valakinek coacha van, az a  megbecsülés jele: csak az igazán jókba invesztál egy cég, hogy még jobbak legyenek, mert hosszútávon terveznek velük. (A teniszezők közül is csak a legjobbaknak van saját edzőjük, a „futottak még” kategóriába tartozóknak nincs.)

2. A coaching egy fejlesztési módszertan. Mivel akarata ellenére senkit nem lehet fejleszteni – hiába viszed a lovat a folyóhoz, helyette nem tudsz inni –, ezért nagyon fontos, hogy olyanok vegyenek részt a coachingfolyamatban, akik maguk is hajlandóak fejlődni, változni, és a fejlődés érdekében aktívan tenni is. A coachingfolyamat nem korlátozódik a coach-csal való beszélgetésre: sok olyan „házi feladat”, tennivaló van, amit a coachee-nak magának, önállóan vagy mások segítségével, de a coach nélkül kell elvégeznie, hogy elérje a kitűzött célt.

3. A coachingfolyamat alapja a bizalom, a coachee-nak feltétlenül meg kell bízni a coach-ában. Ehhez a coach mindenek felett titoktartást vállal a személyes, bizalmas és üzleti információkat illetően. Azt érdemes előre tisztázni, hogy céges megrendelés esetén a coach kinek mit „jelenthet”, kommunikálhat a coachingfolyamatról, illetőleg magáról a coachee-ról, annak beleegyezésével.

4. Fontos, hogy a coachee-k maguk válasszák ki, kivel szeretnének dolgozni, hogy lássák előre a választható coach-ok önéletrajzát, és utána éljenek az ingyenes személyes találkozás lehetőségével, mert így sokkal elkötelezettebbek lesznek a folyamatban.

5. A célkitűzés fontossága: bár a cég a megrendelő, de a coachee az ügyfél, ezért a célkijelölés különösen fontos. Egyszerre kell a cég érdekeit szem előtt tartani, és a coachee számára vállalható célt kitűzni. Erre szolgál a coachingfolyamat indításához az úgynevezett háromszög-beszélgetés. Ha változik a coachingfolyamat során a fókusz, akkor a felettest újra be kell vonni.

Bármilyen kiegészítést megköszönünk, ha olvasóink közt vannak, akik akár az egyik, akár a másik oldalról szereztek már a témában tapasztalatot!

Komócsin Laura, business coach
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZ FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A Magyar Instagram Körkép 3.0 kutatás eredményeinek és az Instagram legfrissebb híreinek ismertetése, a turisztikai szektorra fókuszálva. Május 30., 09:00

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Meghosszabbított nevezési határidő: május 31.

Idén tizedik alkalommal hirdetjük meg az online videótartalmak versenyét. Hosszabbított nevezési határidő: június 1.

Gyakorlatorientált tréning a SAKKOM Interaktív szakmai támogatásával a Google AdWords kampány létrehozásának és optimalizálásának technikájáról és trükkjeiről, egészen a kezdő lépésektől. június 6., 08.30 - 14.00

Nemzetközi PR Best Practices június 7-én: Nemzetközi PR vezetők esettanulmányai és vacsora az ICCO elnökségi tagjaival

Játssz komolyan! – LEGO® SERIOUS PLAY® workshop: Legózz a fejlődésért, legózz a flow élményért! Három LEGO® SERIOUS PLAY® workshop egy napon, válaszd ki a saját témádat! Időpont: június 14.

Ülj a géphez! – Facebook tréning HR-eseknek. Toborzási kampányok a Facebookon, lépésről lépésre, június 20-án.

Az Élelmiszer az FMCG szektor meghatározó szaklapja új versenyt indít. A verseny célja, hogy megtaláljuk a hazai piac legkiemelkedőbb minőségű mentes termékeit. Nevezési határidő: augusztus 31.

hirdetés