hirdetés
hirdetés
hirdetés

Bérnövekedés

Ezekben a szakmákban biztosan több bért kapnak a munkavállalók

A Profession.hu legfrissebb, saját adatbázison alapuló felméréséből kiderül, hogy melyek azok a területek és munkakörök ahol a munkaerőhiány következményeként leginkább nőttek a nettó bérek. Noha általában a bérek emelkedése a jellemző, van olyan terület, amire a munkaerő túlkínálat miatt épp az ellenkezője igaz.

Az egészségügytől kezdve az építőiparig ma szinte minden területen munkaerőhiány van Magyarországon. Ez jól látszik abból, hogy 2015 és 2017 között a fizikai és betanított munkából megduplázódott az álláshirdetések száma, de banki és biztosítási bróker pozíciók esetében is 40 százalékkal több állásra kerestek képzett munkatársat. A cégvezető és menedzsmenti feladatok ellátására 56 százalékkal nőtt a feladott hirdetések száma. Emellett – főleg az IT szektorban - számos olyan hiányszakma van, amelyekre a jelenlegi munkaerőpiaci válságtól függetlenül, folyamatos a kereslet. 

Jelentős béremeléssel csábítják a munkaerőt a cégek

A munkaadók hirdetéseiben szereplő nettó fizetések átlaga a programozók és fejlesztők esetében tavaly elérte a 445.000 Ft-ot, ami két év alatt 20 százalékos emelkedést jelent. A termelő és szolgáltató iparban uralkodó egyre nagyobb humán erőforrás hiányát jól szemlélteti, hogy tavaly egy betanított munkásnak átlagosan 163.117 Ft fizetést ajánlottak (27 százalékos növekedés), ami nem sokban marad el a konyhai munkáért kínált 177.469 Ft (54 százalékos növekedés) átlagfizetéstől. Nagy a kereslet a takarító munkatársak iránt is: a nekik ajánlott bér 41 százalékos növekedéssel eléri a 140.512 forintot. Elfogytak az ácsok és az asztalosok, akik akár 225.000 forintot is hazavihetnek havonta, (30 százalékos növekedés), de felszolgálóként is reális elvárás a 190.000 forintos fizetés (28 százalékos növekedés). Munkaerő túlkínálat egyedül az adminisztrátori kategóriában van, ahol 11 százalékot csökkentek a bérek. 

Vonzóbbak azok a cégek, amelyek nem árulnak zsákbamacskát

Bár a KSH adatai szerint csak az utóbbi évben 13 százalékkal növekedtek a bérek, még mindig nem érték utol a nyugat-európai fizetéseket. Ebben az erősen humán erőforrás hiányos gazdasági környezetben sem lehetetlen munkaerőt találni, de ehhez gyökeres szemléletváltásra van szükség. Az a cég lesz hosszú távon sikeres a munkaerőpiacon, amelyik felismeri, hogy új toborzási szokásokat kell kialakítania. „Tapasztalataink szerint azokra a hirdetésekre, amelyekben szerepel a várható fizetés, 30 százalékkal több jelentkezés érkezik.” – tájékoztatott Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője. Egy munkahelynek ezen kívül is több lehetősége van arra, hogy vonzóvá váljon. Egyik a bérek kifehérítése és juttatási csomagok bevezetése, de vonzó lehet az inspiráló munkakörnyezet, vagy a motiváló életpályamodell is.

(forrás: Profession.hu)
hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

Információ, kapcsolatépítés, csúcsgasztronómia – mindez egy időben, egy helyen május 7-én a Caviar & Bull-ban.

Employer Branding Award 2017 – Winner's Conference / Best Practices: jöjjön el, és ismerje meg a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díj nyertes megoldásait! Szakmai konferencia a legjobb hazai munkáltatói márkák bemutatására május 15-én, a Müpában.

Magyarország egyik legrangosabb kreatív reklámversenye, idéntől nemzetközi kreatívigazgatók is a zsűriben! M+Listán pontszerzés. Díjátadó: 05.18., Akvárium

Rendezvényünk célja, hogy jövőbe mutató, már itthon is elérhető, a munkát valóban megkönnyítő gyakorlati megoldásokat mutasson be a közönségnek. Jöjjön el, ismerkedjen a jövőjével május 18-án a Müpában!

Pakk Csomagolásdizájn-verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország legszebben tervezett és kivitelezett termékcsomagolásait. Nevezési határidő: május 25.

hirdetés