hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás

Ezek a legfontosabb tanulságai a Matchmaking konferenciának

A Hrpwr.hu és az Üzlet és Pszichológia által megrendezésre került Matchmaking: Toborzás-Kiválasztás konferencia számos érdeklődőt vonzott, sokan voltak kíváncsiak a legnépszerűbb toborzási trendekre, tippekre. Összegyűjtöttük a konferencia legfontosabb tanulságait. 

1. Tudatában kell lennünk a pszichológiai torzításainknak, melyek minden kiválasztást végző ember döntéseit befolyásolhatják – emelte ki előadásában Dénes Eszter, klinikai szakpszichológus. A kiválasztás során számos ponton tetten érhetjük a pszichológiát és segíti a hatékonyságunkat, ha tudatában vagyunk ennek. Gondolkodásunk sok kis apró hibája torzításokat hoz létre, hogy energiát spóroljon számunkra. 

Dénes Eszter, Klinikai szakpszichológus, a Kogwheel Consulting-alapítója

2. Talán nem is gondolnánk, mennyit elárul rólunk a hangunk. Kisházi Gergely, logopédus, igazságügyi szakpszichológus a beszédalapú kiválasztásról beszélt, azaz, hogy egy jelölt kifejezéskészletéből, hangmagasságából, hangerejéből következtethetünk például arra, hogy hogyan is érzi magát az interjúhelyzetben, igazat mond vagy hazudik?

Kisházy Gergely, logopédus, igazságügyi munka- és szervezetpszichológus, COVA

3. A hagyományos toborzási csatornák szerepe leértékelődött. Horváth András, szervezeti tanácsadó szerint a gazdasági, technológiai változás kihat a kiválasztási folyamatra is: egyre fontosabbá válnak a gyors döntések, a jelöltélmény és a jelölt partnerként való kezelése. Ezáltal jogos lehet a kérdés: a farok csóválja a kutyát vagy fordítva?

Horváth András, Szervezeti tanácsadó, Remedios consulting

4. Álláskeresők helyett érdemesebb inkább állásfogyasztókról beszélgetni... Földi Miklós reklámpszichológus bevezetett minket az álláshirdetés írásának rejtelmeibe. Egy jó álláshirdetés élményt ad, vágyat kelt a célközönségben és eléri azt a hatást, hogy a jelöltek birtokolni akarják az állást. Ehhez fontos megérteni a célközönséget, az igényeiket és az értékrendjüket. Egy jó cím pedig fél siker! Például miért ne hívhatnánk a takarítót higiéniás menedzsernek?

Földi Miklós Dániel, Reklámpszichológus

5. Andavölgyi Vivien, a Profession.hu toborzási szakértője szerint a jelölteket ott kell elérni, ahol a szabadidejüket töltik. Ma egy átlagos felhasználó 3,5 órát tölt online, de egy fiatal esetében ez akár 6,5 óra is lehet. Egy sikeres kampánnyal mindenkinek a zsebébe belecsúsztathatjuk az álláshirdetésünket. Ehhez mindenképpen szükségünk van egy jól megkomponált vizuális anyagra, amely bátran lehet formabontó is! Minél jobban felkelti a figyelmünket, annál előnyösebb, hiszen átlagosan maximum 3 másodpercünk van meggyőzni a jelölteket!

Andavölgyi Vivien, Profession.hu, Social Media Team Leader

6. Adjunk hangot annak, hogy a cégünket mi teszi különlegessé! Lupkovics Edit, a Jobsgarden IT divízió vezetője arról beszélt, hogy hogyan tudjuk a tanácsadó cégeket a leghatékonyabb módon használni. Törekedjünk arra, hogy a cégünkről minél több információt adjunk át! Beszéljünk az értékeinkről, a díjainkról, arról, hogy mi is tesz minket különlegessé. Osszunk meg történeteket, hiszen ezek az egyedi értékek lesznek azok, melyekkel kiemelkedhetünk számos más álláshirdetés közül. Minden hétfőn együtt ebédel a csapat? Rendszeresen szervezünk sítúrákat Ausztriába? Bármi is az, ami különlegessé tesz minket, osszuk meg tanácsadónkkal!

Lupkovics Edit, IT Divízió vezető, Jobsgarden

7. A kompetenciamérés szerepe egyre inkább nő – vallja Füzér Gábor, az Assessment Systems ügyvezető igazgatója. Kiemelte, hogy az egyes kompetenciákat minden esetben fontos ellátni tartalommal, az egyedi, cégre és pozícióra szabott kompetenciarendszereket pedig mérhetővé kell tenni.

Füzér Gábor, Ügyvezető igazgató, Assessment Systems

8. Légy hiteles! Ficza János, a Workania PR menedzsere bemutatott egy díjnyertes toborzási módszert, mely egyszerre szórakoztató és edukáló. Egy roadshow keretében kitelepültek plázákba, ahol az érdeklődők egy személyiségtesztet tölthettek ki, majd egy virtuális labirintusban ahhoz a kijárathoz érkezhettek, mely a személyiségüknek megfelelő. A hitelesség erősítéséhez két Youtubert is megkértek (Magyarósi Csabát és Nessajt), hogy menjenek végig a labirintuson, keressenek állást, majd helyezkedjenek el. Ez azért is érdekes, mivel ők korábban nem kerestek soha klasszikus munkát, hiszen vállalkozóként működtek.

Ficza János, PR menedzser, Workania.hu

9. Használd bátran a chatbotot a toborzás során! Felméry Krisztina, a Tata Consultancy Services munkatársa a digitális toborzási asszisztensek szerepét és hasznosságát mutatta be előadásában. A chatbotokkal színesebbé szerették volna tenni a Messengeren zajló kommunikációt, hiszen a legtöbb fiatal a közösségi médiát használja az álláskeresés során is. Egy chatbot képes lehet megválaszolni kérdéseket, átterelni az érdeklődőket a karrier oldalra, illetve növeli a jelöltélményt is. 

Felméry Krisztina, Academic Relations & Employer Branding Lead, Tata Consultancy Services Hungary

10. Építsünk fel egy jól működő ajánlási rendszert, melybe vonjuk be az alumnikat is! Nyitrai Orsolya, a Codecool recruitere egy érdekes statisztikát mutatott be: egy német felmérés szerint 2030-ra 85 millió betöltetlen állással kell számolni. Az előadásban egyedi toborzási módszereket is megismerhettünk: például a Meki egyik kampányában az álláshirdetéseket jobbra és balra lehetett húzni, akár a Tinderen, majd match-elés esetén egy Snapchat felületen lehetőség nyílt a jövőbeli munkaruha felpróbálására. Az IKEA legsikeresebb kampányában pedig minden IKEA-s dobozban elrejtettek egy leírást, ami arról tájékoztatott, hogy hogyan lehet az IKEA-s állásokra jelentkezni. A kampány rengeteg jelentkezőt vonzott be és 280 új munkatárssal bővült a csapat.

Nyitrai Orsolya, Diversity and recruitment manager, Codecool

11. Nincs lehetetlen! Horváth Ádám, a Brandfizz munkatársa a Vision Express kampányát mutatta be, ahol nagyon magas munkaerőhiánnyal küzdöttek közel egy évvel ezelőtt. Az eladói munka népszerűsítését többek között saját toborzási platformmal tolták meg, videókat forgattak arról, hogy milyen is a Vision Expressben dolgozni, kiemelték, hogy a jövőbeli kolléga milyen ismert márkákkal dolgozhat mindennapi munkája során (pl. Prada), illetve az ajánlási rendszert is megspékelték: 2 hetes határidőt adtak a dolgozóknak, hogy beajánlják ismerőseiket, a megfelelő ajánlásokért pedig ez alatt az időszak alatt dupla juttatást ajánlottak fel. Ádám szerint a legfőbb tanulság az volt, hogy nem alkalmaztak semmi extrát, csak a mindenki által elérhető módszereket használták ki pont úgy, ahogy akkor azt kellett. 

Horváth Ádám, Elnökségi tag, Európai Employer Branding Szövetség, Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz Employer Branding

12. A megtartás az új toborzás! Fazekas László, a Games for Business marketing vezetője szerint a megtartásra éppúgy nagy hangsúlyt kell fektetni, mint egy jól működő toborzási rendszerre, hiszen ha a munkatársakat sikerül elkötelezni, akkor kevesebbszer lesz szükség toborzásra. Ehhez egy nagyszerű módszert jelent a játékosított onboarding folyamat, melyben az új munkavállaló betanulhatja, gyakorolhatja a feladatait, pontokat gyűjthet, melyeket később beválthat ajándékokra, illetve akár direkt módon befolyásolhatja saját fizetésének, előrelépésnek alakulását is!

Filak Péter, Games for Business

13. A megtartásban kiemelkedő szerepet játszik az onboarding! Katona Melinda szervezeti tanácsadó kihangsúlyozta, hogy amikor egy munkavállaló új munkahelyre érkezik, még nem biztos a döntésében és ezt meg kell erősíteni benne. Szükség van a folyamatos visszajelzésekre (nem csak a próbaidő végén!), a mentor-rendszerre. A munkavállalók nagy része ugyanis már az első hónapban eldönti, hogy marad-e hosszútávon! 

Katona Melinda, Boreális ügyvezető, Szervezeti tanácsadó

Novák Dóra, online szerkesztő, újságíró
a szerző cikkei

hirdetés
IRATKOZZON FEL
HÍRLEVELÜNKRE!

KÖVESSEN MINKET A FACEBOOKON!

hirdetés
ÉRDEKES HÍRE VAN? KÜLDJE EL NEKÜNK!
hirdetés

A HRKOMM Award célja, hogy díjazza a Magyarországon futó, munkáltatói tevékenységhez kötődő különféle kampányokat, kommunikációs aktivitásokat. Pontszerzés a PR Toplistán! Nevezési határidő: 2020. szeptember 4.

hirdetés